چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم ؟ ابروهای کاملاً شکل و پرپشت چهره و شخصیت شما را برجسته می کند. امروزه خانم ها ابروهای پرپشت، پهن و طبیعی را به ابروهای نازک مدادی ترجیح می دهند. به طور معمول، زنانی که در باندهای مد و صفحه نمایش تلویزیون می بینید، ابروهای پررنگی دارند.

ابروها اولین قسمتی از صورت شما هستند که افراد متوجه آن می شوند. بنابراین، ابروهای پرپشت تر، شما را زیباتر نشان می دهد. با این وجود، همه افراد ابروهای پرپشت و طبیعی ندارند. برخی از افراد ابروهای کم پشت و کم پشت دارند و همیشه به دنبال راه حلی برای دستیابی به ابروهای پرپشت هستند. اگرچه هیچ نکته جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند موهای ابروی خود را در مدت کوتاهی بازگردانید، مواردی وجود دارد که می تواند به بهبود روند رشد ابروهای زیبا کمک کند.

7 راه برای رشد ابروهای زیبا به شما پیشنهاد میکنیم

1. محصولات مراقبت از پوست را از ابروهای خود دور نگه دارید

معمولاً، افراد هنگام مرطوب کردن صورت خود، محصولات را روی تمام صورت، از جمله ابروها می‌مالند. اجتناب از اینکار می تواند یک تغییر مثبت برای شما باشد. پس محصولات مراقبت از پوست را از ابروهای خود دور نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده ها، فونداسیون ها و کرم ها را از ابروهای خود دور نگه دارید. بیشتر این محصولات مراقبت از پوست حاوی موادی هستند که از رشد مو جلوگیری می کنند. گاهی اوقات، این مواد ممکن است باعث شوند موهای ابروی شما از خط خارج شوند.

2. از نرم کننده ابرو استفاده کنید

استفاده از نرم کننده ابرو می تواند به شما کمک کند تا ابروهای پر و وحشی داشته باشید. اپیلاسیون و موچین می تواند به ابروهای شما آسیب برساند و ابروهای کم پشتی برای شما ایجاد کند. روند پیری نیز دلیل دیگری برای داشتن ابروهای کم پشت و نازک است.

صرف نظر از اینکه چرا چنین ابروهایی دارید، نرم کننده ابرو به فرم دادن به ابروهای شما کمک می کند. این فرمول حاوی ترکیبات مختلف آرایشی موثر است که با هم باعث رشد موهای ابرو برای داشتن ابروهایی زیباتر و طبیعی تر می شود. خوبی این نرم کننده این است که اجزای آن در نسبت های خاصی هستند تا ابروهایی کاملاً شکل به شما بدهد.

3. تغذیه مناسب

از غذاهایی استفاده کنید که باعث رشد مو می شوند و غذاهای حاوی ویتامین A و E، اسید لاکتیک و اسیدهای چرب امگا 3 به رشد مو کمک می کنند.
بنابراین سعی کنید غذاهای حاوی این ویتامین ها را بیشتر مصرف کنید:

  • اسیدهای چرب امگا 3 را می توانید در کلم پیچ، اسفناج، گردو، ماهی قزل آلا و جوانه ها پیدا کنید.
  • آووکادو، بروکلی، زیتون، گوجه فرنگی و بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین E هستند.
  • مصرف اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم پیچ و هویج ویتامین A شما را افزایش می دهد.

همچنین، توصیه می شود از غذاهایی استفاده کنید که دارای بیوتین (ویتامین B) هستند که به رشد موهای شما کمک می کند. همچنین می توانید مکمل های بیوتین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و سعی کنید حدود 25 تا 30 میکروگرم در روز مصرف کنید. تخم مرغ، بادام، ماهی قزل آلا و ماست از جمله غذاهای غنی از بیوتین هستند.

4. شب ها ابروهای خود را بپوشانید

آب بندی رطوبت هنگام خواب به تسریع رشد مو کمک می کند. خوشبختانه، بسیاری از محصولاتی که برای آب بندی در رطوبت استفاده می کنید در دسترس هستند و عبارتند از:

  • سرم رشد ابرو : سرم ها دارای پپتیدها و ویتامین هایی هستند که باعث رشد مو می شوند.
  • روغن زیتون و روغن نارگیل : روغن‌های ارزان قیمت و طبیعی هستند که رطوبت را برای رشد موهای ابروی شما محصور می‌کنند.
  • روغن کرچک: دارای پروتئین هایی است که باعث رشد مو می شود.

5. حداقل به مدت 6-8 هفته از موچین کردن موهای ابرو خودداری کنید

موچین کردن موهای ابرو، حتی آنهایی که خارج از خط هستند، می تواند فاز رشد آنها را مختل کند. بنابراین، برای تحقق حداکثر رشد و پری باید از موچین خودداری کنید. همچنین فاز رشد مشابهی را برای موهای ابروی شما برای یکنواختی تضمین می کند. چند تار موی ابرویی که در ابتدا گمراه هستند، در نهایت بخشی از خط ابروی جدید و پرتر شما خواهند شد. بنابراین، به رشد موهای ابرو خود زمان بدهید.

6. ماساژ

از یک برس ریمل تمیز برای شانه زدن موهای ابروی خود استفاده کنید. شروع به شانه زدن از پل بینی تا شقیقه ها (حرکات بالا و پایین) کنید. سپس با استفاده از انگشتان دست ابروهای خود را به طور متوسط ماساژ دهید. با نیشگون گرفتن و فشار دادن پوست خود، به حرکات نوازش شدیدتر بروید.

با استفاده از انگشت، مرکز ابروی خود را فشار دهید و در حالی که شعاع آن را به آرامی باز می کنید، با حرکات دایره ای شروع به ماساژ کنید. همین کار را با ابروی دیگر نیز انجام دهید. ماساژ به بهبود گردش خون کمک می کند و جذب مواد مغذی را تشویق می کند. همچنین با خستگی و سردرد مقابله می کند.

7. ملایم باشید

مانند مراقبت از موهای سر خود، حتما با موهای ابرو نیز ملایم باشید. هنگام پر کردن موهای ابرو در استفاده از مداد مراقب باشید زیرا ممکن است به طور تصادفی موهای ابرو خود را بردارید. همچنین استفاده از یک مداد تیز می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند. می توانید به جای مداد از پودر ابرو استفاده کنید.