آرایش لب یکی از ساده ترین آرایش هایی است که می توان انجام داد تا شاداب و سرزنده به نظر برسیم . با این حال، آنچه ظاهر شما را کامل می‌کند، فقط سایه و نوع آرایش لبی نیست که انتخاب می‌کنید، بلکه نحوه استفاده از آن‌ها است که ظاهر شما را تکمیل می‌کند.

انواع و تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید برای آرایش لب خود آزمایش کنید تا ببینید کدام یک با سلیقه و سبک آرایش شما مطابقت دارد. اما با توجه به اینکه این مورد در زیبایی شما حیاتی است، باید دقت بیشتری به خرج دهید.

خب حالا چه نکاتی برای آرایش لب مهم است؟

برق لب

اگر می‌خواهید با یک روند شیک و براق لب‌ها را به رخ بکشید، این آرایش لب ظاهر خوبی خواهد داشت. براق لب ظاهری تازه و طبیعی می دهد که درخشندگی جوانی را به آن می بخشد و استفاده از آن در فصل گرما را ایده آل می کند زیرا رنگدانه های زیادی ندارد.

کاربرد: می‌توانید براق کننده لب را به تنهایی برای درخشندگی به رنگ طبیعی لب خود یا روی یک سایه لب بزنید. اگر آن را با رژ جفت کنید، پس از زدن رژ لب، به پایان روتین لب می رسد، زیرا از خونریزی رنگ جلوگیری می کند. همچنین بهتر است لایه برداری از براق کننده لب را از مرکز لب به سمت طول آن شروع کنید.

رژ لب مات یا کرمی

برخلاف برق لب، رژ لب مات در طرف مقابل طیف فاقد درخشش قرار دارد . یک رژ لب مات به شدت رنگدانه دارد. از این رو برای استفاده طولانی مدت مناسب است. با این حال، به دلیل مقدار کمی روغن، لب ها را خشک می کند، بنابراین باید لب های خود را به درستی آماده کنید.

از طرف دیگر، اگر نمی خواهید لبی براق یا مات داشته باشید، همیشه می توانید رژ لب خامه ای معمولی را انتخاب کنید. این نوع محصول به دلیل داشتن موم a به راحتی روی سطح لب ها می لغزد. محتوای روغن علاوه بر این، آبرسانی کافی نیز دارد.

کاربرد: اولین قدم اضافه کردن یک لایه زیرسازی ملایم است تا رنگ لب ها خنثی به نظر برسد تا بتوانید هر سایه رژ لبی را بزنید. از خط لب برای لمس طولانی مدت استفاده کنید و فرم لب های خود را تقویت کنید.

اگر لب های نازکی دارید، خط لب را با خط لبی که با رنگ لب شما مطابقت دارد بکشید تا پرتر به نظر برسد. اگر لب‌های پرتری دارید، لب‌هایتان را با خط لبی که با لب‌هایتان مطابقت دارد طراحی کنید، سپس از رژ لب تیره‌تر استفاده کنید تا لب‌هایتان کوچک‌تر به نظر برسد.

هنگام استفاده از رژ لب، حرکتی که باید دنبال کنید از مرکز است، سپس به سمت بیرون حرکت کنید تا بهتر آن را کنترل کنید و هرگونه آشفتگی را کاهش دهید.

رژ لب مایع

رژ لب های مایع می توانند در انواع مات، کرمی و براق باشند. برخی از آنها درخشندگی براق را ایجاد نمی کنند اما مقدار خوبی رنگدانه دارند. این محصول اغلب طوری فرموله می شود که ساعت ها بماند که در نهایت می تواند لب ها را خشک کند.

کاربرد: کنترل رژ لب مایع به دلیل قوام آن سخت تر است. اگر نمی‌دانید چگونه رژ لب مایع بزنید، راز آن لایه‌برداری است. قبل از استفاده، پوست مرده را لایه برداری کنید و لب ها را مرطوب کنید تا از ترک خوردن و خشکی جلوگیری کنید. مطمئن شوید که در هنگام اعمال، دست خود را ثابت نگه دارید. می توانید از رنگ صورتی خود برای تمیز کردن لبه ها استفاده کنید.

نکاتی برای آرایش لب های چشم نواز

اکنون که انواع مختلف محصولات لب و نحوه استفاده صحیح از آنها را می شناسید، به نکاتی توجه کنید تا مطمئن شوید که آرایش لب شما ثابت می ماند و توجه را به خود جلب می کند.

از آرایش لب با ظاهر خشک خودداری کنید

شما باید به طور مرتب لب های خود را لایه برداری کنید تا سطح صافی داشته باشید و در صورت استفاده از آرایش لب، احتمال ترک و برآمدگی را کاهش دهید. آبرسانی نیز ضروری است و می توانید با استفاده از بالم لب به میزان لازم به آن دست پیدا کنید. علاوه بر این، باید از محصولات لب با SF استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث خشک شدن لب ها و ترک خوردن آسان آن شود.

کمتر و بیشتر را خودتان کنترل کنید

از قرار دادن بیش از حد لایه های آرایش لب خودداری کنید زیرا می تواند منجر به لکه دار شدن و خشکی لب ها شود. در حالی که برخی از ظاهرها ممکن است به ترکیب های متعددی از محصولات لب نیاز داشته باشند، هنوز هم بهتر است تا حد امکان از موارد کمتری استفاده کنید. به این ترتیب، لازم نیست هنگام بیرون رفتن، چندین رژ لب به همراه داشته باشید. تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.