تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 2335

موهایم را چند بار بشویم + ترفندهای نگهداری از مو

موهایم را چند بار بشویم + ترفندهای نگهداری از مو

شستن موها و تمیز نگه داشتن آن کار خوبی است، اما انجام آن بیش از نیازتان اصلا توصیه نمی شود. معمولاً اعتقاد بر این است که رها کردن موهای خود بدون شستن باعث کثیف شدن موهای شما با بوی بدی می شود که نه تنها شما را آزار می دهد، بلکه دیگران را که به

شستن موها و تمیز نگه داشتن آن کار خوبی است، اما انجام آن بیش از نیازتان اصلا توصیه نمی شود. معمولاً اعتقاد بر این است که رها کردن موهای خود بدون شستن باعث کثیف شدن موهای شما با بوی بدی می شود که نه تنها شما را آزار می دهد، بلکه دیگران را که به شما نزدیکتر می شوند نیز آزار می دهد.

بله، این درست است، اما به این معنا نیست که شما باید چندین بار در هفته موهای خود را بشویید تا موهای خود را تمیز نگه دارید و بوی خوبی داشته باشید و به جای احساس خجالت در هنگام تنهایی یا نشستن، کاملاً اعتماد به نفس داشته باشید. دیگران. برخی از افراد با این ایده موافق هستند که موهای خود را چندین بار در هفته بشویید تا موهای خود را تمیز نگه دارید، در حالی که برخی دیگر متوجه می شوند که برای آسیب نرسیدن به موهای خود نیازی به شستن چندین بار نیست. بین آنچه اینجا و آنجا گفته می شود، از خودمان می پرسیم که چه کاری باید انجام دهیم و هر چند وقت یکبار باید موهای خود را بشوییم.

خب شستن موها به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع موهای شما دارد

اینکه هر چند وقت یکبار باید موهای خود را بشویید فقط توسط خود مو و پوست سر شما تعیین می شود. این به این معنی است که بسته به نوع مو، پوست سر، تولید چربی و کاری که با موهای شما انجام می شود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. متخصصان پوست به شما توصیه می کنند که موهای خود را به طور روزانه نشویید، به خصوص اگر موهای ضخیم، بلند، و خشک یا مجعد دارید زیرا این کار به موهای شما آسیب می رساند و ظاهر آن را بدتر می کند. حتی اگر موهای کوتاهی دارید که ، صاف و نازک است، نیازی به شستشوی روزانه ندارید.

چه زمانی باید موهای خود را روزانه بشویید؟

شستن موها زمانی ضروری می شود که روغن های پوست سر به ساقه مو برسد، اما روغن ها به سرعت به انتهای مو نمی رسند و این بدان معناست که نیازی به شستن روزانه موها نیست زیرا هنوز خشک است و آنطور که فکر می کنید چرب نیست. شستن روزانه موها فقط زمانی ضروری می شود که متوجه شدید تولید روغن روی پوست سرتان زیاد است.

بوی موهایتان چطور؟

برخی از افراد هستند که موهای خود را به دلیل بوی بد و نه به دلیل تولید چربی زیاد در پوست سر، روزانه شستشو می دهند. اگر شما یکی از آنها هستید، پس باید شامپویی سبک را انتخاب کنید که به آن شامپوی روزمره نیز می‌گویند، زیرا مواد شوینده موجود در آن ملایم‌تر از سایرین هستند و به جای آسیب رساندن به موهای شما، به محافظت از آن کمک می‌کنند.

ترفندی برای جذب روغن بین شستشو بدون شامپو

به طور گسترده ای تصور می شود که استفاده از شامپو تنها راه برای از بین بردن چربی های تولید شده روی پوست سر است، اما در واقع این درست نیست. یک ترفند ساده و آسان وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به شامپو، روغن های تولید شده روی پوست سر خود را جذب کنید. می توانید این کار را با استفاده از پودر بچه یا پودر تالک روی موهای خود در فاصله بین شستشو به جای استفاده از شامپوهایی که به موهای شما آسیب می رسانند، انجام دهید. استفاده از پودرها برای جذب روغن به این معنی نیست که می توانند هر روز جایگزین شامپو شوند، فقط می توانید از آنها در فاصله بین شستشو استفاده کنید تا تعداد دفعات استفاده از شامپو را کاهش دهید.

شسشوی زیاد هم خوب نیست

هر چه بیشتر موهای خود را بشویید، حالت دادن به موهایتان سخت تر می شود که مستلزم استفاده از محصولات حالت دهنده بیشتر است. چرا این اتفاق می افتد؟ از آنجایی که شما هر روز موهای خود را می شویید، آن ها را شل، نرم، شل و بسیار تمیز می کنید تا جایی که حالت دادن به آن ها سخت می شود. این شما را مجبور می کند برای غلبه بر این مشکل از محصولات حالت دهنده بیشتری استفاده کنید و این به نوبه خود به موهای شما آسیب می رساند.

آیا جایگزینی برای شامپو وجود دارد؟

به طور گسترده اعتقاد بر این است که شامپوها تنها محصولاتی هستند که می توانیم برای تمیز کردن موهای خود استفاده کنیم، این درست نیست. جایگزین های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بدون نیاز به استفاده از شامپوهایی مانند آب لیمو و مخلوط آب و جوش شیرین که از آنها برای تمیز کردن موهای خود استفاده کنید که فقط یک بار در هفته می توانید روی پوست سر استفاده کنید.

در نهایت، تمیز کردن موهای خود سه بار در هفته همانطور که معمولا توصیه می شود یا شستن بیشتر از آن تنها با توجه به نیاز، نوع مو و میزان تولید چربی روی پوست سر تعیین می شود. این بدان معناست که پاسخ مشخص و درستی وجود ندارد که مناسب همه باشد.

برچسب ها :

ناموجود