دستان شما تقریباً در تمام فعالیت هایی که در زندگی روزمره خود انجام می دهید ضروری است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه آنها را زیبا جلوه دهید، با این حال آنها تمام روز کار می کنند؟ در این مقاله نکات ساده مراقبت از دست و ناخن را در اختیار شما قرار می دهیم تا همیشه دست های زیبا داشته باشید.

1. از قرار دادن دست ها در آب یخ زده یا داغ خودداری کنید: این بسیار مضر است زیرا آب سرد می تواند باعث انقباض و سپس گشاد شدن عروق مویرگی شود که منجر به قرمزی می شود، در حالی که آب داغ می تواند با از بین بردن سبوم پوست شما را خشک کند.

2. از دستان خود با کرم ضد آفتاب محافظت کنید: همه دست ها می توانند به همان سرعت صورت لکه دار و چروک شوند. بنابراین برای جلوگیری از این لک ها و چین و چروک ها، باید لوسیون ضد آفتاب فوق العاده صاف SPF 40 را با لوسیون مخلوط کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب به تنهایی می تواند باعث خشکی دست شود.

3. دستان خود را با روغن چرب کنید : طبق گفته متخصصان، روغن بهترین راه برای جذب رطوبت به پوست است، به طوری که استفاده از کرم دست ترک خورده خشک حاوی روغن دانه گلرنگ را توصیه می کنند.

4. ماسک روشن کننده بادام صاف : ماسک روشن کننده بادام صاف را بمالید و سپس دستان خود را با یک حوله گرم فقط به مدت 5 دقیقه در کیسه های پلاستیکی قرار دهید زیرا گرما به نفوذ ماسک کمک می کند.

5. از صابون هایی که حاوی ماده شیمیایی خشن هستند استفاده نکنید : بهتر است از صابون هایی که حاوی ماده شیمیایی خشن تریکلوزان هستند خودداری کنید. این نوع صابون ها اغلب به عنوان آنتی باکتریال مشخص می شوند و در عوض به نظر می رسد که دارای مواد طبیعی ضد باکتریایی مانند اکالیپتوس یا روغن درخت چای هستند.

6. کرم صورت ضد پیری را بعد از 40 سالگی امتحان کنید: کرم را شب ها پشت دستان خود بمالید.

7. علائم مشکلات سلامتی را روی ناخن های خود تشخیص دهید:

ناخن های سفید می توانند به دلیل مشکلات کبدی ایجاد شوند.

ناخن های نیمه صورتی و نیمه سفید نشانه بیماری کلیوی هستند.

زرد و ضخیم شدن ناخن با سرعت رشد آهسته در مورد بیماری ریوی صحبت می کند.

رنگ پریدگی ناخن ها می تواند یکی از علائم اولیه کم خونی باشد.

8. از لاک پاک کن های مبتنی بر استون اجتناب کنید: لاک پاک کن استون اثرات مضر زیادی دارد زیرا می تواند باعث شکستگی و شکننده شدن ناخن های شما شود. بنابراین اگر ناخن های شکننده ای دارید، بهتر است از استفاده از لاک پاک کن استون خودداری کنید، زیرا این محصولی است که همه متخصصان پوست بر اجتناب از آن توافق دارند.

9. از سنگ سنباده های زبر خودداری کنید: تخته های سنباده نارنجی رنگ قدیمی برای ناخن های شما بسیار خشن هستند زیرا می توانند باعث ایجاد ترک های کوچکی شوند که منجر به شکستگی می شود، به جای آن می توانید ناخن های خود را با سوهان صاف و ظریف سوهان بزنید . و فقط در یک جهت سوهان بزنید و این کار را به صورت یکنواخت و آهسته انجام دهید تا خطر شکستگی کاهش یابد.

10. مکمل های بیوتین مصرف کنید: بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که به افزایش ضخامت ناخن کمک می کند و از شکافتن یا شکستن ناخن جلوگیری می کند. در یک مطالعه، 2.4 میلی گرم بیوتین روزانه به مدت چند ماه برای افراد سودمند بود که 90 درصد از 40 مورد به بهبود قابل توجه دست یافتند. متخصصان پوست می گویند برای به دست آوردن این اثر، مهم است که مقدار مصرف 2.4 میلی گرم در روز را داشته باشید.