دنیای آرایش همیشه رقابتی است زیرا افراد زیادی وجود دارند که می خواهند در مجامع عمومی به طرز خیره کننده ای زیبا ظاهر شوند. آنها مبالغ زیادی خرج محصولات آرایشی مختلفی می کنند که زیبایی یک شبه را نوید می دهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، شکی نیست که در حال حاضر احساس نا امیدی می کنید. با این حال، ما در اکس مگ امروز با این پست به شما کمک خواهیم کرد.

نکات مهم برای آرایش ملایم و طبیعی

1. پوست صورت را تمیز کنید

قبل از هر اقدام دیگری، ضروری است که از رعایت این نکته اطمینان حاصل کنید. پوست شما باید در بهترین شرایط برای آرایش کامل باشد. برای انجام این کار فقط به یک پاک کننده و همچنین یک حوله نیاز دارید. به از بین بردن هرگونه آلودگی و ذرات ناخواسته از روی پوست کمک می کند.

2. مرطوب کننده سبک

برای اینکه فرآیند آرایش به نرمی پیش برود، باید پوست را هیدراته کنید. برای این منظور می توانید از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. هدف این است که از خشکی پوست شما جلوگیری شود. از آنجایی که هدف اصلی این پست کمک به شما در حفظ ظاهر آرایش نرم و طبیعی است، توصیه می شود از مرطوب کننده سبک حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید. این فرآیند برای اطمینان از یکنواخت شدن رنگ پوست شما می باشد.

3. سیاهی دور چشم را پنهان کنید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد سیاهی دور چشم را تجربه می کنند. اینها می تواند خستگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگزما، مالش یا خاراندن چشم باشد. در این مورد، باید از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C استفاده کنید. مشخص شده است که تولید ملانین در پوست توسط ویتامین C قابل کنترل است. از این طریق می توان از مشکل تغییر رنگ پوست نیز جلوگیری کرد.

4. پوشاندن لک ها

اگر می‌خواهید پوستی بی‌نقص داشته باشید که دیگران بتوانند آن را در عموم تحسین کنند، فرآیند پنهان کردن لک‌ها یکی از مواردی است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بخش خوب این است که به راحتی می توان آکنه، لکه های تیره یا لکه ها را به طور طبیعی پوشاند. برای بهترین نتیجه، بهتر است از اصلاح کننده رنگ استفاده کنید زیرا ممکن است کانسیلر کار جادویی را انجام ندهد. اگر آکنه دارید، به سراغ محصولاتی بروید که حاوی موادی مانند گوگرد، بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند. اینها راه های طبیعی برای از بین بردن لک ها بدون اینکه پوست شما مستعد هیچ گونه پیامد سلامتی باشد، هستند.

5. استفاده از پودر

اگر نمی دانید، پودر می تواند به مات شدن پوست نیز کمک کند. به عبارت دیگر، اگر پوست چرب دارید، پودر می تواند به کاهش درخشندگی آن کمک کند. برخی از انواع پودرها می توانند منافذ را تار کنند. آنها همچنین می توانند به پنهان کردن خطوط کمک کنند. هنگامی که پوست چرب دارید، نیازی به استفاده از مرطوب کننده نیست. در چنین نقطه ای چیزی که نیاز است پودر و کانسیلر است.

6. استفاده از سایه های خنثی

این یکی از مفیدترین نکات در مورد آرایش طبیعی است که می تواند شما را متمایز کند. با این حال، اکثر مردم آن را در نظر نمی گیرند. وقتی رنگ های خنثی روی پلک ها قرار می گیرند، چشم ها بسیار زیبا به نظر می رسند. فقط مطمئن شوید که از رنگی استفاده می کنید که تقریباً شبیه رنگ پوست شما است. نکته این است که بگوییم؛ باید یک یا دو درجه تیره تر باشد. هر چیزی تیره تر از این شما را وحشتناک نشان می دهد.

7. تقویت مژه های چشم شما

مردم کلی خرج می کنند تا مژه های تقویت شده مصنوعی داشته باشند. با این حال، یک واقعیت همیشه برجسته است. این واقعیت که چنین مژه هایی به زیبایی مژه های طبیعی و تقویت شده نیستند. راه های ایمن و طبیعی برای انجام این فرآیند وجود دارد. اینها می توانند استفاده از کره شی، روغن کرچک، روغن زیتون، روغن بادام، ژله نفتی، چای سبز و ویتامین E باشند.

8. لب های خود را صورتی نشان دهید

برای اینکه این موضوع به واقعیت تبدیل شود، نیازی به رژ لب ندارید. با استفاده از بالم لب قابل انجام است. فقط قبل از اینکه به رختخواب بروید، آن را روی لب های خود بمالید. پس از بیدار شدن از خواب، از مسواک برای پاک کردن پوست مرده یا خشک استفاده کنید. این به اطمینان از افزایش گردش خون در چنین ناحیه ای کمک می کند. راه دیگر این است که هیدراته بمانید. مصرف حدود 8 تا 10 لیوان آب می تواند به لب های شما کمک کند تا پرتر به نظر برسند.

9. ابروهای خود را تقویت کنید

امکان رشد ابروهای پرپشت حتی زمانی که ابروهای طبیعی مناسبی ندارید نیز وجود دارد. برخی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار عبارتند از آب پیاز، روغن نارگیل، زرده تخم مرغ، لیمو، آلوئه ورا و غیره. اینها می توانند ابروهای شما را بسیار ضخیم تر از آنچه هستند، کنند.