جمهوری روسیه چچن اخیراً در تلاشی عجیب، موسیقی رقص روسی را که خیلی سریع یا خیلی کند تلقی می‌ شد، ممنوع کرد.

موسی دادایف، وزیر فرهنگ چچن، اخیراً بیانیه‌ ای منتشر کرده است که به طور مؤثر اکثر ژانرهای موسیقی رقص مدرن را که معمولاً در کلوپ‌ های سراسر جهان پخش می‌ شوند، از هاوس و تکنو گرفته تا داب استپ یا درام‌بس جرم‌ انگاری می‌ کند. دادایف گفت که “تمامی آثار موسیقی، آوازی و رقص باید با سرعت 80-116 ضربه در دقیقه مطابقت داشته باشد” تا با ذهنیت چچنی و حس ریتم مطابقت داشته باشد. رسانه های روسی گزارش می دهند که هنرمندان چچنی تا اول ژوئن فرصت دارند تا هر موسیقی را که با الزامات جدید مطابقت ندارد بازنویسی کنند.

دادایف گفت: «قرض گرفتن فرهنگ موسیقی از مردمان دیگر غیر قابل قبول است. ما باید میراث فرهنگی مردم چچن را برای مردم و آینده فرزندانمان بیاوریم. این شامل کل طیف استاندارد های اخلاقی زندگی چچنی ها می شود.

ظاهراً، چچن تحت کنترل رمضان قدیروف، رهبر اقتدارگرا، می‌ خواهد ریتم سنتی این کشور را با حذف تمام آثار موسیقی، آواز، و رقص خارج از محدوده 80 تا 216 BPM از زندگی روزمره چچن حفظ کند. این اساساً راه عجیب دیگری برای جلوگیری از تأثیرات غرب بر فرهنگ محافظه‌ کار جمهوری روسیه است.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس موسی دادایف گفت: «تصمیم نهایی را که با رمضان آخماتوویچ قدیروف، رئیس جمهوری چچن توافق کردم، اعلام کردم که از این پس همه آثار موسیقی، آوازی و رقص باید با سرعت 80 تا 116 ضربه در دقیقه مطابقت داشته باشند.

این اقدام عجیب به این معنی است که در صورت اجرا، قانون جدید بسیاری از آهنگ‌ های غربی را از ژانرهای مختلف از جمله پاپ، دیسکو و راک منع می‌ کند و باعث می‌ شود چچنی‌ ها از ژانرهای موسیقی سنتی لذت ببرند.