با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، در مورد صابون‌ها برای روتین مراقبت از پوست، ممکن است انتخاب یکی از آنها چالش برانگیز باشد. طبق گفته FDA (سازمان غذا و دارو)، صابون های موجود در بازار واقعاً برای پوست شما مؤثر نیستند، زیرا اکثریت بزرگ محصولاتی با مواد مصنوعی هستند. تقاضای زیادی برای صابون‌های طبیعی برای روتین‌های مراقبت از پوست وجود دارد، اما صابون شیر بز به دلیل خواص آرام‌بخش‌ محبوبیت پیدا کرده است.

صابون شیر بز چیست؟

صابون شیر بز در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است، اما صابون بز هزاران سال است که استفاده می شود. صابون شیر بز از اسیدها، چربی ها و روغن ها ساخته شده است. بیشتر صابون ها از آب تهیه می شوند، اما در ساخت صابون شیر بز به جای آب از شیر بز استفاده می شود. این صابون دوستدار پوست بسیار آرامش بخش و بسیار تسکین دهنده است.

سرشار از چربی های اشباع شده و غیر اشباع، روشی ایده آل برای تهیه صابون. صابون شیر بز برای پوست بسیار مرطوب کننده است و حاوی روغن های دیگری مانند روغن نارگیل است که حاوی چربی های مغذی نیز می باشد.

1.یک لایه بردار طبیعی است

برخی از صابون های شیر بز ممکن است حاوی موادی باشند که می توانند پوست شما را لایه برداری کنند. AHA ها (اسیدهای آلفا هیدروکسی) می توانند بسیاری از بیماری های پوستی، از جمله لکه های ناشی از افزایش سن، جای زخم و غیره را درمان کنند. اسید لاکتیک یک AHA است که در صابون های شیر بز یافت می شود و می تواند به آرامی آلودگی ها و سلول های مرده پوست را تمیز کند و به پوست اجازه تنفس بدهد. و خیلی جوان تر به نظر برسید اسید لاکتیک برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مناسب است.

2. حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است

صابون شیر بز سرشار از چربی، اسید و کلسترول است که برای پوست شما عالی است. فقدان این اجزا در پوست شما می تواند منجر به تحریک و خشکی شود. به علاوه صابون شیر بز سرشار از ویتامین A است که یک محصول عالی برای پوست است و دارای خواص ضد پیری است. از غشاهای پوستی سالم پشتیبانی می کند و حتی درمان پسوریازیس و اگزما نیز امکان پذیر است.

3. پوست شما را به آرامی و در عین حال عمیق تمیز می کند

آیا شیر بز برای پوست شما ملایم است؟ شیر بز یا صابون شیر بز سرشار از سلنیوم و مواد معدنی است که از آسیب های پوستی جلوگیری می کند و از لایه های بالاتر پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. علاوه بر این که پوست شما را به آرامی تمیز می کند و آن را نرم و شفاف می کند، اگر آکنه، پسوریازیس، اگزما یا پوست حساس و خشک دارید نیز عالی است. همچنین حاوی ویتامین D است که به تسکین پوست و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می کند.

4. به خشکی پوست کمک می کند

سطح پایین آب معمولا باعث خشکی پوست می شود. عواملی مانند هوای خیلی سرد یا خیلی گرم باعث کدر شدن پوست شما می شود. کارهای زیادی می توانید برای بهبود ظاهر پوست خود انجام دهید، از جمله استفاده از صابون شیر بز یا سایر مرطوب کننده ها. در برخی موارد، مراجعه به متخصص پوست ممکن است ضروری باشد،.

با این حال یکی از اولین کارهایی که می توانید برای آبرسانی به پوست خود انجام دهید این است که آن را تا حد امکان مرطوب کنید. صابون شیر بز می تواند برای افرادی با پوست خشک، تحریک شده یا سفت بسیار مفید باشد. برخی از افراد پسوریازیس یا اگزما دارند که به عنوان بیماری های پوستی شناخته شده است که نیاز به توجه دقیق دارد. برای بهبود خشکی پوست باید از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم استفاده کرد. در این مورد، صابون شیر بز ممکن است گزینه مناسبی برای مراقبت مناسب از پوست شما باشد.

5. می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند

پیری زودرس در بین افراد غیرمعمول نیست و عوامل تاثیرگذار زیادی از جمله سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد، تانن تقلبی با اشعه ماوراء بنفش، ژن ها، استرس و غیره دارد. صابون شیر بز سرشار از آنتی اکسیدان ها (ویتامین A, C, ه) که بدن شما را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد دور نگه می دارد. این به از بین بردن سلول های مرده از لایه های بالایی پوست کمک می کند و لایه های سلولی جدید را آشکار می کند. این به جلوگیری از پیری زودرس پوست و ایجاد خطوط ریز کمک می کند.

6. می تواند آکنه شما را درمان کند

همانطور که قبلا ذکر شد، صابون شیر بز ممکن است در درمان برخی از بیماری های پوستی مفید باشد. حاوی اسید لاکتیک است که می تواند به پیشگیری یا کنترل لکه های شما کمک کند. اسید لاکتیک یک لایه بردار طبیعی عالی است که آلودگی، سلول های مرده پوست و سبوم را از بین می برد. صابون بز، همراه با اسید لاکتیک، “ابزار” عالی برای حفظ رطوبت پوست شما است.

7. پوست آسیب دیده را سریع تر ترمیم می کند

صابون شیر بز به تعادل pH پوست کمک می کند و آن را سریع تر ترمیم می کند و ظاهر و احساسی شاداب به آن می بخشد. پوست مواد مغذی صابون را جذب می کند و از ایجاد احساس کدر و حساس به پوست شما جلوگیری می کند.

8. شرایط پوستی را بهبود بخشد

شیر بز همچنین برای درمان عفونت های پوستی و کاهش خارش شناخته شده است. علاوه بر این، دارای خواص ضد باکتریایی مفیدی برای کمک به عفونت ها است. درماتیت تماسی، اگزما و پسوریازیس شایع ترین عفونت های پوستی هستند که ممکن است با صابون شیر بز درمان شوند.

9. می تواند از پوست شما در برابر سرطان محافظت کند

نوار صابون شیر بز معطر حاوی اسانس های ارگانیک است که به پوست شما احساس فوق العاده و ظاهری درخشان می دهد. روغن های ضروری مانند یلانگ یلانگ، اسطوخودوس و مرکبات برای مبتلایان به سرطان توصیه می شود. این به آنها کمک می کند تا در حین مراقبت از پوست خود استراحت کنند. شیر بز مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است که آن را به گزینه ای عالی برای پاکسازی پوست شما تبدیل می کند. نوارهای صابون مواد نگهدارنده و فاقد گلوتن هستند که به بهترین وجه از پوست شما محافظت می کند.

10. حاوی ویتامین های مفید برای پوست است

صابون شیر بز حاوی بسیاری از ویتامین های مفید برای پوست از جمله ویتامین های A، B1، B6، B12، C، D، E و غیره است. همچنین مواد معدنی مانند سلنیوم، روی و آهن برای پوست ضروری هستند. بهترین بخش این است که شیر بز می تواند به عمق لایه های پوست نفوذ کند و مواد مغذی کافی را فراهم کند.