مشکل شماره یک پوستی که افراد چه زن و چه مرد با آن دست و پنجه نرم می کنند، داشتن لکه های خشک پوست روی صورت است. متأسفانه، اگر مشکل خشکی صورت دارید، می تواند بسیار خجالت آور باشد.

خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید، از خشکی پوست صورت جلوگیری کنید. برخی تغییرات جدی در روتین آرایش روزانه یا نحوه مراقبت از پوستتان به شما کمک می کند پوستی شفاف و بدون خشکی داشته باشید.

ترفندهای برای حذف لکه‌های خشک روی صورت

1. صورت خود را مرطوب کنید

مرطوب کردن مرتب یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن لکه های خشک روی صورت است. مهم است که از مرطوب کننده ای استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و بتواند به لایه های بالایی پوست نفوذ کند. با این کار مرطوب کننده ها می توانند رطوبت و ویتامین ها را به پوست بازگردانند.

به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که حاوی سرامیدها و اسید هیالورونیک هستند، زیرا به عنوان تسکین دهنده لکه های خشک روی صورت شناخته شده اند. از مرطوب کننده های حاوی الکل و سایر محرک های شدید خودداری کنید، زیرا می توانند پوست را بیشتر خشک کنند. علاوه بر این، سعی کنید از روغن هایی استفاده کنید که به طور طبیعی غنی از آنتی اکسیدان هستند، مانند روغن جوجوبا و روغن زیتون برای کاهش التهاب.در نهایت، نوشیدن آب فراوان، پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و به حذف لکه‌های خشک کمک می‌کند.

2. لایه برداری پوست

لایه‌برداری به حذف سلول‌های مرده پوست از روی سطح پوست کمک می‌کند، که می‌تواند منجر به پوستی نرم‌تر و صاف‌تر شود. لایه برداری همچنین می تواند به افزایش جریان خون و کاهش درد ناشی از لکه های خشک کمک کند.

با استفاده از اسکراب ملایم صورت یا لایه بردار شیمیایی یک بار در هفته شروع کنید. استفاده از یک اسکراب ملایم همچنین می تواند به افزایش تولید کلاژن و سرعت بخشیدن به گردش سلولی کمک کند، که برای ظاهر پوست مفید است. علاوه بر این، استفاده از محصولات غیر ساینده و بدون چربی به آرامش پوست و حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

3. روغن های طبیعی

محبوب ترین روغن های گیاهی برای پوست خشک روغن های مغذی و بازسازی کننده از جمله نارگیل، بادام، جوجوبا و زردآلو هستند. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی در آنها وجود دارد که می تواند به بهبود پوست خشک یا تحریک شده کمک کند.

روغن جوجوبا به دلیل شباهت آن به روغن های طبیعی پوست برای درمان پوست های خشک مفید است. روغن نارگیل و روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب هستند که به تسکین و مرطوب کردن پوست خشک کمک می کند.

روغن زردآلو یک انتخاب عالی برای افرادی است که پوست حساسی دارند زیرا به بازیابی چربی های از دست رفته کمک می کند. یادگیری چگونگی داشتن پوستی عالی با صرف زمان برای ماساژ صورت خود با یکی از این روغن ها می تواند تسکین مورد نیاز را برای شما فراهم کند.

4. از آب داغ و پاک کننده های سخت خودداری کنید

از بین بردن لکه های خشک روی صورت با چند مرحله ساده قابل دستیابی است. نکته کلیدی این است که از آب داغ و پاک کننده های خشن خودداری کنید. در عوض، آب ولرم و یک پاک کننده ملایم را برای تمیز کردن صورت انتخاب کنید.

یک اسکراب ملایم را می توان یک بار در هفته برای کمک به لایه برداری استفاده کرد. علاوه بر این، نوشیدن آب کافی و پرهیز از غذاهای حاوی سدیم بالا می تواند به جلوگیری از خشکی کمک کند.

5. کرم ضد آفتاب

استفاده از ضدآفتاب در تمام طول سال برای همه پوست‌ها مهم است، به‌ویژه زمانی که با لکه‌های خشک روی صورت خود مواجه می‌شوید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند خشکی پوست و لکه ها را بدتر کند و منجر به قرمزی، خارش و حتی لایه برداری شود.

علاوه بر این، استفاده از داروهای طبیعی مانند روغن درخت چای، روغن نارگیل و آلوئه ورا می تواند به مرطوب کردن طبیعی پوست کمک کند. در نهایت، استفاده از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع به محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB به مراقبت بیشتر از پوست کمک می کند.

6. به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی یکی از مهم ترین راه حل های عالی برای از بین بردن لکه های خشک روی صورت است. هنگامی که خسته می شود، توانایی بدن برای جبران رطوبت، ترمیم خود و بازسازی کاهش می یابد. کمبود خواب در طول زمان می تواند مشکلات پوستی را بدتر کند. این شامل افزایش ظاهر چین و چروک، حلقه های تیره، رنگ ناهموار پوست و لکه های خشک است. این می تواند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد.

یک خواب خوب شبانه می تواند رطوبت و خاصیت ارتجاعی را به سلول های پوست بازگرداند و پوست را از شر این لکه های خشک خلاص کند. مهم است که خواب با کیفیت کافی داشته باشید، هر شب 8 تا 10 ساعت را هدف قرار دهید و در طول هفته روزهای استراحت داشته باشید.

7. کلاه آفتاب گیر

استفاده از کلاه محافظ در برابر آفتاب یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن لکه های خشک روی صورت است. اشعه های مضر UV خورشید، به ویژه هنگامی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، می توانند به پوست آسیب برسانند. این منجر به خشکی و تحریک می شود.

کلاهی با لبه پهن، سایه ای را در برابر نور مستقیم خورشید ایجاد می کند و در نتیجه اثرات مخرب آن را کاهش می دهد. علاوه بر این. کلاه‌های ضد آفتاب برای فعالیت‌های خارج از منزل ایده‌آل هستند و در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با هر سبک یا محیطی موجود هستند.