شکیرا لحظات بسیار خوبی با همسر سابق خود داشت. با این حال، او پس از جدایی از جرارد پیکه بیش از یک سال پیش، از «بی شوهر بودن» لذت می برد. این روند به ستاره کلمبیایی کمک کرد تا دوباره شکیرای خود را به دست آورد و رابطه خود را با اولین عشق خود موسیقی احیا کند.

شکیرا در طول حضور در برنامه The Tonight Show با بازی جیمی فالون، فاش کرد که احساس “آزادی” می کند و آزادی تازه یافته او منجر به آلبوم جدیدش ( زنان دیگر گریه نمی کنند) شد که اولین آلبوم او در هفت سال گذشته بود.

شکیرا گفت: «من این‌ جا و آنجا موسیقی پخش می‌ کردم، اما ساختن مجموعه‌ ای از کار برایم واقعاً سخت بود. “من وقت نداشتم. عامل شوهر بود. الان من بدون شوهرم آره این شوهر داشت منو پایین میکشید الآن آزادم. اکنون من واقعاً می‌ توانم کار کنم.» او با اشاره به اینکه چگونه حرفه پیکه را در اولویت قرار داد تا بتواند در خانه بماند و از پسرانشان میلان 11 ساله و ساشا 9 ساله مراقبت کند، ادامه داد.

برای شکیرا، این آلبوم مانند یک کاتارسیس بود که در آن او «درد، خشم و نا امیدی را به «خلاقیت، بهره‌ وری، قدرت و انعطاف‌ پذیری تبدیل می‌ کرد».

تاب آوری یک الماس، می دانید؟ بنابراین به همین دلیل است که من استعاره سنگ های قیمتی را انتخاب کردم، به دلیل مقاومتی که ما زنان امروز در مواجهه با ناملایمات داریم.”