عواملی مثل فصل، تناژ پوست و شخصیت فرد می تواند به ما کمک کند که رنگ مناسب لاک را در هر موقعیتی انتخاب کنیم. انتخاب رنگ لاک ناخن به عوامل زیادی از جمله رنگ پوست و آرایش و بستگی دارد.
بانوان یکی از راه‌های ست کردن و افزایش جذابیت خود را در لاک زدن و طراحی ناخن‌های خود جست و جو می کنند اما اینکه چه رنگی برای چه رنگ پوستی مناسب است، مطلب مهمی به حساب می‌آید که بانوان باید برای کسب آگاهی بیشتر به سراغ آن بروند تا بتوانند به راحتی رنگ لاک مناسبی را برای خود انتخاب کنند.

رنگ لاک مناسب برای پوست های متفاوت

پوست سفید یا روشن

پوست های روشن تر باید از نود های متمایل به صورتی استفاده کنند اما اگر پوست رنگ پریده ای دارید، باید سعی کنید که رنگ لاک کمی پایه زرد داشته باشد و اگر رنگ پوست شما معمولی است، می توانید از تناژ های متمایل به صورتی یا خاکستری استفاده کنید که هر دوی این ها روی پوست شما عالی خواهند شد.

رنگ آبی برای همه پوست ها

آبی یک رنگ جهانی است که روی هر تناژ پوستی زیبا می شود و اگر پوست رنگ پریده ای دارید، از سرمه ای استفاده کنید. تناژ پوستی معمولی و متوسط از لحاط تیره و روشنی با آبی پاستل و آبی آسمانی ترکیب خوبی می سازند و رنگ هایی مثل آبی لاجوردی نیز برای پوست های تیره مناسب است.

لاک مناسب برای پوست سبزه و تیره

بانوانی با رنگ پوست تیره و یا سبزه در انتخاب لاک باید بسیار دقت کنند چرا که حفظ زیبایی پوست دست در کنار جذابیت رنگ لاک نکته مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود. استفاده از لاک‌های متالیک برای رنگ پوستی تیره باعث افزایش درخشش دست می‌شود و جلب توجه بسیاری می‌کند.

رنگ‌های ترکیبی کرمی , فیلی، طلایی – کرم، زرشکی , کرم، صورتی مرجانی – نقره‌ای و رنگ‌های تک زرشکی، سبز، کرمی، مرجانی، آبی پاستلی (آبی ملایم)، نسکافه‌ای، نارنجی، خردلی و بنفش برای تناسب با رنگ پوست دست‌های تیره در طراحی ناخن استفاده می‌شود. یکی از ترکیب‌های بی نظیر برای پوست دست تیره، ترکیب رنگ کرم و طلایی است.

رنگ لاک مناسب برای پوست گندمی

این رنگ پوستی یکی از رنگ‌های پوستی جذاب در نقاط مختلف جهان است. انتخاب رنگ‌های تیره لاک مانند رنگ بادمجانی و سرمه‌ای از رنگ‌های پرطرفدار این دسته از رنگ‌های پوستی به حساب می‌آید که زیبایی دست را بیشتر نمایان می‌کند. رنگ‌های مشکی، ارغوانی، شکلاتی، زرشکی و آبی نفتی در دسته رنگ‌های پیشنهادی برای این رنگ پوستی قرار می‌گیرند. بهتر این است که بانوان با پوست رنگی گندمی از رنگ‌های کمرنگ، کمتر استفاده کنند.

انتخاب رنگ لاک بر اساس شخصیت

استفاده از رنگ‌های روشن برای افراد پرانرژی

معمولا افرادی که بسیار پرانرژی هستند رنگ‌های روشن مانند سبز، نارنجی، صورتی، زرد عالی‌ترین گزینه است. چنانچه که تمایل دارید که رنگ لاک شما کاملا بولد و پرانرژی باشد می‌توانید از رنگ‌های سبز یا نارنجی روشن استفاده کنید. ممکن است که این رنگ‌ها کمی غیرمعمولی به نظر برسند اما در شاداب نشان دادن ظاهر شما بسیار تأثیرگذار است.

رنگ‌های ملایم برای شخصیت‌های مهربان و آرام

اگر فردی مهربان و آرام هستید خوب است که از رنگ‌های ملایم که آرامش‌بخش است استفاده کنید رنگ‌هایی مانند صورتی روشن یا بنفش می‌تواند در شما حس زنانگی و ظرافت را انتقال دهد. در ضمن نیز می‌تواند از آبی پاستل نیز استفاده کنید. افراد که دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند از رنگ‌های قرمز بولد استفاده کنند این رنگ باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود این رنگ بیشتر برای مهمانی‌ها و مراسم عروسی بسیار مناسب است.

انتخاب لاک مناسب با مکان

مکان‌های رسمی

اگر قصد دارید که در یک مصاحبه شغلی حضور پیدا کنید خوب است از لاک‌هایی به رنگ خاکستری، طوسی، سفید و هلویی بسیار روشن استفاده کنید.

مهمانی‌ها

می‌توانید بسته به نوع مهمانی یا مراسمی که دعوت شده‌اید رنگ مناسب خود را انتخاب کنید؛ مثلا اگر برای جشن تولد می‌توانید از رنگ نارنجی استفاده کنید یا برای ایام نوروز و دید و بازدید رنگ قرمز اکلیلی بهترین انتخاب است.

مراسم عروسی

برای انتخاب رنگ لاک برای مراسم عروسی که معمولا در شب برگزار می‌شود از لاک‌هایی رنگ اکلیلی یا رنگ تیره‌تر با براقیت بیشتر انتخاب کنید.