خب اول بدونیم تفاوت مش و هایلایت در چیه؟ در هایلایت از رنگ مو استفاده می شود در حالیکه مش با استفاده از پودر دکلره انجام می شود. در هایلات به هیچ وجه لازم نیست از دکلره استفاده شود زیرا قرار نیست مو به پایه برگردد. اما در مش لازم است که ابتدا با پودر دکلره مو را به پایه برسانیم.

هایلایت چیست؟

تعریف کلی هایلایت مو یعنی در میان موهای تیره رگه های روشن ایجاد کنیم. در هایلایت، موهایی که باید رنگ شوند با نظم والگوی خاصی تقسیم بندی میشوند ودر دو روش کلاه یا فویل از ریشه تا انتهای مو رنگ آمیزی میشود.

در روش هایلایت با کلاه شاخه های نامنظم از مو را از میان منافذ کلاه بیرون می کشند و با برس رنگ آمیزی میکنند. در آخر کار دسته های بسیار باریک اما زیاد و چنددرجه روشن تر از مودر میان موهای تیره خودنمایی میکنند البته این روش قدیمی شده و جلوه زیبایی ندارند.

امروزه هایلایت با فویل بسیار ترند شده و تمام آرایشگران از این روش استفاده میکنند زیرا دسته ی از مو رابه صورت منظم برداشته و درون فویلی بلند تر از قد مو رنگ کرده و فویل را میبندند تا زمانی که به رنگ موی دلخواهشان برسد.

مش مو چیست؟

همان گونه که در بالا عنوان شد، افراد برای تغییر چهره، می توانند بر روی موهای خود مانور زیادی دهند. در همین راستا مش مو یکی از روش هایی است که می تواند تغییرات جدی در ظاهر ایجاد نماید.

مش مو نوعی تکنیک رنگ مو است که به شما کمک می‌کند چهره خود را به طرز چشم‌گیری تغییر دهید. در این تکنیک آرایشگر بخش هایی از موی شما را روشن‌تر از موهای زمینه، رنگ می‌کند. اصولا پایه رنگ جدید با رنگ زمینه اختلاف زیادی دارند. طور معمول این اختلاف بین ۳ تا ۷ درجه می‌باشد. به همین خاطر برای انجام مش باید از دکلره استفاده کنید.

انواع هایلایت مو کدامند؟

سبک نواری

هایلایت نواری که نام دیگر آن مدل روبانی می باشد، بهترین انتخاب برای کسانی می باشد که موهایشان موج دار و فر می باشد. هایلایت مو به سبک نواری زیبایی و موج موهای فر را بیشتر از پیش نمایش می دهد.

هایلات مو سبک لولایت

معنای لولایت در لغت تابش خورشید می باشد، روش لولایت کردن مو نیز دقیقا مانند معنی لغوی آن می باشد. هایلایت مو در این سبک به این صورت می باشد که شما در قسمت بالای مو و رویه مو رنگ روشن را می بینید و در بخش پشت رگه هایی از رنگ تیره همان هایلایت را مشاهده می کنید.

سبک فراستد

معنای فراستد در لغت یخ زده می باشد. روش کار به این صورت است که ابتدا باید موها را بلوند روشن می کنید. در ادامه کار بخشی از رشته های مو را کاملا مانند یخ بی رنگ می کنید، به طوری که همانند یک افکت جدا کننده رنگ بلوند از تیره روشن می شود.

سبک بالیاژ

تکنیک بالیاژ که به روش نقاشی معروف می باشد، یکی از پرطرفدارترین سبک های هایلات مو می باشد. در این روش همانطور که از اسمش پیدا است هر قسمت از مو را با توجه به سلقه تان به هرمقدار که بخواهید می توانید روشن و تیره کنید.

هایلایت کردن مو به سبک بیبی لایت

این روش از هایلایت کردن مو برگرفته از حالت و رنگ طبیعی کودکانی که با موهای بولند متولد می شوند، می باشد. به همین دلیل اسم این مدل هایلایت مو را بیبی لایت می نامند.

انواع مش کدامند ؟

مش هایلایت

همان طور که از نام این تکنیک مشخص است در آن موهای شما روشن‌تر از زمینه رنگ می‌شوند. اختلاف رنگ زمینه و رنگ جدید به حدی نیست که از نظرتان آزاردهنده یا غیرمتعارف باشد.

مش هایلایت برای افرادی که مایل هستند، بر روی موهای تیره خود، تارهای روشن داشته باشند، توصیه می شود. در این مورد می توان هایلایت را به دو تا ۳ درجه روشن تر تغییر داد.

مش لولایت

یکی دیگر از انواع مش مو، نوع لولایت است. در این مورد تصور نمایید که موهای شما به رنگ روشن است و قصد دارید که بین انها تارهای تیره ایجاد شود. مش لولایت، تارهای موی شما را بین ۲ تا ۳ درجه تیره می نماید. در واقع در این تکنیک موهای زمینه شما روشن هستند و با ایجاد لایه‌های تیره‌تر به آن‌ها عمق می‌دهید. شما می‌توانید تراکم آن را به دلخواه خود کم یا زیاد کنید.

مش فریزینگ

این نوع مش مو برای افرادی که قصد دارند موهای خود را کاملا روشن یا کاملا تیره نمایند، مناسب است. عموما برای انجام این تکنیک از دو رنگ با اختلاف درجه بسیار زیاد استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از رنگ مشکی برای زمینه موها استفاده کنید و رنگ دوم را از دسته بلوند دودی، یخی یا وانیلی انتخاب کنید.

مش سان لایت

مش سان لاین، یک نوع مش مو است که در آن افراد ریشه موهای خود را روشن می نمایند اما ساقه مو ها به رنگ تیره باقی می ماند. همانطور که از نام این روش مشخص است آن را به نورهای خورشید تشبیه می‌کند. به همین خاطر در بخش ریشه مو، درجه رنگ مو را روشن انتخاب می‌کنیم و پایین مو را به رنگ تیره‌تری تغییر می‌دهیم.

در چه صورت هایلایت را انتخاب کنیم؟

  • اگر دوست دارید در موهای یکدست ویک رنگ خود تغیری ایجاد کنید که چهره شما را دچار تغیری عمیق کند هایلایت گزینه مناسبی برا شما است.
  • اگر رگه های موهای سفید در بین موهای خود دارید هایلایت روش خوبی برای پوشش آنهاست.
  • اگر با رنگ های سرد مثل آبی وطیف بنفش جذاب تر به نظر میرسید.
  • چنانچه احساس میکنید چهره تان به تغییری بزرگ احتیاج دارد هایلایت با فویل را انتخاب کنید که دسته های ضخیم تری از موها را پوشش میدهد.