با توجه به اینکه اکثر مردم هر روز هفته از حوله استفاده می کنند، تمیز و بهداشتی نگه داشتن آن ها بسیار مهم است. حوله ها می توانند عرق و سایر روغن های بدن را به دام بیندازند که اگر به طور منظم تمیز نشوند، می توانند منجر به رشد بیش از حد باکتری ها شوند. با شستن مرتب حوله‌ ها، نه تنها آن‌ ها را تازه و تمیز نگه می‌ دارید، بلکه از ایجاد هرگونه تجمعی که می‌ تواند نرمی آن‌ ها را به مرور زمان کاهش دهد، جلوگیری می‌ کنید. به علاوه، حوله ها می توانند گران باشند، بنابراین شستن دقیق آنها می تواند به ماندگاری طولانی تری نیز کمک کند.

اما دقیقاً بهترین روش برای تمیز کردن حوله چیست؟ آیا باید حوله ها را با آب گرم بشویید؟

آیا شستن حوله در آب گرم مزایایی دارد؟

گفته می‌ شود که شستن حوله‌ ها در آب داغ به از بین بردن همه باکتری‌ ها و میکروب‌ هایی که روی حوله‌ها جمع شده‌ اند کمک می‌ کند. با تکنولوژی مدرن و مواد شوینده و افزودنی های برتر می توانید با خیال راحت حوله ها را در آب سرد بشویید.

 آب گرم در واقع برای حوله های شما خوب نیست، زیرا در طول زمان به الیاف آسیب می رساند. حوله‌ های خود را با آب سرد بشویید به اندازه آب داغ باکتری‌ ها را از بین می‌ برد.

اگر تصمیم می‌ گیرید حوله‌ های خود را با آب داغ بشویید، احتمالاً پنبه تنها نوع پارچه‌ ای است که می‌ تواند در برابر حرارت بالا مقاومت کند.

ملاحظات شستن حوله در آب داغ

همانطور که قبلا ذکر شد، همه حوله ها قادر به تحمل آب گرم نیستند. اگر حوله‌ های شما پارچه‌ ای غیر از نخ پنبه‌ ای هستند، از داغ شدن خودداری کنید. سایر پارچه ها نمی توانند در برابر آن دما مقاومت کنند. می‌ توانید حوله‌ها را جمع کنید یا باعث شوید شکل خود را از دست بدهند.

شستن حوله‌ ها در آب داغ می‌ تواند بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد. به مرور زمان، قرار گرفتن بیش از حد در معرض دمای بالا می‌ تواند به الیاف آسیب برساند و به نوبه خود، حوله‌ ای با احساس خشن ایجاد کند. آب داغ می تواند برای ترکیب فیبر بسیار مضر باشد و چیزی که باعث نرمی و پف کردن حوله می شود را از بین می برد. آب گرم حوله های 100% پنبه را نیز کوچک می کند.

جایگزین های شستشو با آب گرم

به جای شستن حوله ها با آب داغ، از مواد شوینده کمتری در شستشوی گرم استفاده کنید، اما سفید کننده اکسیژن اضافه کنید.این روش بی‌ خطر است و به پارچه آسیبی نمی‌ رساند.

آیا چرخه شستشوی سرد به طور موثر حوله ها را تمیز می کند، اختلاف نظر هست. آب سرد همچنان میکروب ها را می کشد و حوله ها و لباس های شما را تازه تر از همیشه می کند. افزودن مواد ضد عفونی‌ کننده مانند سرکه یا جوش شیرین به شست‌ و شو، به حوله‌ های شما تقویت بیشتری می‌ دهد.

بهترین روش ها برای شستن حوله

این سوال میلیون دلاری است که چقدر باید حوله های خود را بشویید تا تمیزی خود را حفظ کنید پاسخ آن خیلی ساده نیست.اگر حوله‌ ها را آویزان کنید و بگذارید خشک شوند، می‌ توانید سه تا چهار بار از آن‌ ها استفاده کنید، اما اگر نمی‌ توانند خشک شوند یا روی زمین دراز بکشند، تنها کاری که می‌ توانید انجام دهید یک بار است.

کی از مهم‌ ترین اقدامات هنگام شستن حوله‌ ها این است که آنها را بیش از حد خشک نکنید. هنگامی که حوله خشک شد، باید خارج از خشک کن باشد، زیرا حرارت طولانی مدت و ساییدگی لبه ها در آن فرو می رود. همچنین از نرم‌کننده‌ ها و ورق‌ های خشک‌ کن پرهیز کنید، زیرا روکش‌ های آن‌ ها جذب حوله‌ ها را کاهش می‌ دهد.

سوالات متداول

آیا می توان انواع حوله ها را با آب گرم شست؟

برای ایمن کردن آن، بهتر است حوله های خود را در آب سرد بشویید. آب داغ می تواند به پنبه آسیب برساند و حوله را کوچک کند.

آیا شستن حوله در آب داغ خطراتی دارد؟

بله، آب داغ باعث جمع شدن مواد طبیعی می شود و می تواند الیاف را ضعیف کند.

آیا می توانم از آب سرد برای شستن حوله ها و حفظ بهداشت استفاده کنم؟

 آب سرد راه حلی است، زیرا همچنان همه میکروب‌ های ناخواسته روی حوله‌های شما را از بین می‌ برد.