تمیز کردن یک آینه در حمام، اتاق خواب یا اتاق نشیمن ممکن است خود توضیحی به نظر برسد، اما پاک کردن درست آینه واقعاً دنیای متفاوتی را ایجاد می کند. راه‌ های مختلفی وجود دارد که می‌ توانید برای تمیز کردن آینه، با انواع مختلفی از محلول‌ های تمیز کننده، بر اساس ترجیح شخصی خود، انتخاب کنید.

ما سه روش مختلف برای تمیز کردن آینه‌ های شما فهرست کرده‌ ایم، اما روش مورد علاقه حرفه ای ها استفاده از ایزوپروپیل الکل و پارچه میکروفیبر بدون پرز است. این یک پاک کننده خانگی ساده و موثر است که به سرعت خشک می شود. به علاوه، آلودگی آینه ها را به راحتی از بین می برد، بنابراین می توانید زمان کمتری را برای تمیز کردن صرف کنید.

قبل از شروع به تمیز کردن آینه

چند نکته وجود دارد که باید قبل از تمیز کردن آینه خود در نظر بگیرید. از استفاده از پاک کننده های ساینده یا اسفنج هایی که می توانند سطح آینه را خراش دهند خودداری کنید. همچنین باید هنگام تمیز کردن آینه‌ ها مراقب لبه‌ های تزئینی یا قاب‌ هایی باشید که ممکن است به رطوبت یا مواد شیمیایی حساس باشند.

برخی از محلول‌ های تمیز کننده می‌ توانند بسیار قوی باشند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که اطراف آینه به خوبی تهویه می‌ شود تا از استنشاق بخار محصولات تمیزکننده جلوگیری شود. پنجره‌ ها را باز کنید و مانند هر نظافتی از ماسک استفاده کنید. می توانید از دستکش برای محافظت از دستان خود استفاده کنید، به خصوص اگر از مواد شیمیایی یا محصولاتی مانند سرکه، ایزوپروپیل الکل یا پاک کننده های تجاری استفاده می کنید.

آنچه شما نیاز تمیز کردن آینه نیاز خواهید داشت

  • پارچه میکروفیبر
  • سرکه سفید، ایزوپروپیل الکل یا صابون ظرفشویی و سرکه سفید
  • آب مقطر
  • بطری اسپری

چگونه یک آینه را تمیز کنیم

روش 1: محلول سرکه

محلول سرکه را آماده کنید. دو قسمت سرکه را با یک قسمت آب مقطر در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
محلول را روی آینه اسپری کنید.
آینه را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید.

روش 2: ایزوپروپیل الکل

مرحله 1: ایزوپروپیل الکل را به یک بطری اسپری اضافه کنید.
مرحله 2: محلول را روی آینه بمالید.
مرحله 3: آینه را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید.

روش 3: محلول سرکه و صابون ظرفشویی

مرحله 1: یک فنجان سرکه و دو قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی را با کمی آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
مرحله 2: محلول را روی آینه اسپری کنید.
مرحله 3: آینه را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید.

هر چند وقت یکبار آینه ها را تمیز کنیم؟

هر چند وقت یکبار آینه خود را تمیز می کنید بستگی به استفاده از آن و سرعت کثیف شدن آن دارد. به طور کلی، یک پاک کردن هفتگی با یک پارچه میکرو فیبر بدون پرز و مقداری پاک کننده می تواند برای نگهداری منظم کافی باشد.

سوالات متداول

آیا می توانم به جای سرکه یا الکل از شیشه پاک کن استفاده کنم؟

هم محلول های شیشه پاک کن و هم محلول های سرکه و الکل می توانند به طور موثر آینه ها را تمیز کنند. انتخاب به ترجیح شخصی و آنچه در دسترس دارید بستگی دارد. محلول های سرکه و الکل اغلب به دلیل خواص پاک کنندگی طبیعی و مقرون به صرفه بودن ترجیح داده می شوند. اما شیشه پاک کن همیشه یک راه حل فوق العاده است.

اگر لکه های سرسختی روی آینه وجود داشته باشد چه باید بکنم؟

برای لکه های سرسخت، می توانید شیشه پاک کن تجاری را امتحان کنید که به طور خاص برای لکه های سخت طراحی شده است. محصول را بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند، سپس با یک پارچه نرم پاک کنید. اجازه دادن محصول به مدت 30 ثانیه تا دو دقیقه، به لکه نفوذ کرده و پاک کردن آن را آسان‌ تر می‌کند.

آیا می توانم از دستمال کاغذی برای تمیز کردن آینه استفاده کنم؟

حوله های کاغذی را می توان برای تمیز کردن آینه ها استفاده کرد، اما ممکن است پرز یا الیاف از خود به جای بگذارند. پارچه های میکرو فیبر بدون پرز انتخاب بهتری برای پوشش بدون رگه هستند. یا حتی می توانید از فیلترهای کاغذی قهوه برای تمیز کردن آینه خود بدون رگه استفاده کنید.

آیا باید یک آینه را در جهت خاصی تمیز کنم تا رگه‌ ای ایجاد نشود؟

برای جلوگیری از رگه ها، بهتر است آینه را در یک جهت تمیز کنید. از بالا شروع کنید و با حرکات افقی یا عمودی به سمت پایین حرکت کنید و کمی روی هم قرار بگیرند. نگه داشتن آن در یک جهت به شما این امکان را می دهد که از رگه ها یا ایجاد محصول جلوگیری کنید.