همه می خواهند به موهای خود حجم دهند اما به دلایلی به نظر می رسد که در حال حاضر این اتفاق نمی افتد. وقتی به انعکاس خود در آینه نگاه می کنید، به نظر می رسد موهای شما بسیار نازک تر از گذشته است. برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا در نهایت مقداری حجم مورد نیاز به موهای خود اضافه کنید؟

تکنیک ها برای افزایش حجم مو

1. موهای خود را کوتاهتر کنید

اگر به دنبال راه هایی برای حجم دادن به موهای خود هستید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید کوتاه کردن موهایتان است. در حالی که ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، در واقع حالت دادن و حجم دادن به موهای کوتاه بسیار آسان تر است. وقتی موهای شما کوتاه‌تر است، تک تک تارها سنگین‌تر می‌شوند، به این معنی که می‌توانند محصولات بیشتری را نگه دارند و حالت دهند.

به‌علاوه، موهای کوتاه‌تر را راحت‌تر شانه میشوند و حالت دادن یا حتی فر کردن آسان تر خواهد بود. اگر به دنبال حجم اضافی هستید، حتما از شامپو و نرم کننده حجم دهنده استفاده کنید و برای خشک کردن با سشوار از ریشه شروع کنید.

2. از برس استفاده کنید

وقتی صحبت از حجم دادن به موهایتان می شود، یکی از بهترین راه ها برای این کار استفاده از برس است. این به افزایش لیفت در ریشه کمک می کند و همچنین به ایجاد پری در سراسر موها کمک می کند. کار را با استفاده از برس، و شامپو نرم کننده و حجم دهنده به موهای خود شروع کنید.

سپس با استفاده از یک برس، ریشه موهای خود را به آرامی بلند کرده و کمی کشش ایجاد کنید. قبل از اینکه به بخش بعدی بروید، برس را چند ثانیه در جای خود نگه دارید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که تمام موهایتان برس زده شده و پر حجم شود.

3. افزودن لایه ها

لایه ها یکی از بهترین راه ها برای حجم دادن به مو هستند. لایه‌ها همچنین به قاب‌بندی چهره و زیبایی شما کمک می‌کنند. هنگام انتخاب یک ظاهر لایه ای، حتما به سراغ لایه هایی با فرم چهره خود بروید که خیلی سنگین نباشند.

4. رنگ مو

رنگ مو می تواند به داشتن ظاهری پرپشت تر کمک کند. برای بهترین نتیجه، از آرایشگر خود رنگی را بخواهید که مکمل رنگ موهای طبیعی شما باشد. هایلایت نیز می تواند به ایجاد موهای پرتر کمک کند. اگر برای تغییر رنگ موی بزرگ آماده نیستید، یک روت تاچ را امتحان کنید.

5. بدون صاف شدن مو

چند روش مختلف وجود دارد که می توانید بدون صاف کردن موهای خود حجم دهید. یکی از راه ها استفاده از شامپو و نرم کننده حجم دهنده است. اگر موهای صافی دارید، می‌توانید از یک فر کننده 1 اینچی برای افزایش موج‌ها استفاده کنید. در نهایت، می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید تا روغن اضافی را جذب کرده و موهای خود را کمی صاف کنید.

6. یک شامپو خوب بخرید

روش های مختلفی برای حجم دادن به موها وجود دارد، اما یکی از بهترین راه ها خرید یک شامپوی خوب است. این به افزایش اندام و پرپشتی مو کمک می کند و همچنین حالت دادن به آن را آسان تر می کند.

شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارد که می توانند به حجم دهی کمک کنند، بنابراین مهم است که شامپوی متناسب با نوع موی خود پیدا کنید. هنگامی که شامپوی مناسب را پیدا کردید، تفاوت محسوسی در پر شدن و بدن موهای خود خواهید دید.

7. حالت دادن صحیح

یکی از بهترین راه‌ها برای حجم دادن به موهای پرپشت، حالت دادن صحیح آن است. هنگامی که موهای خود را حالت می دهید، در اصل به آن یک آرایش کوچک می دهید. با شامپو زدن و حالت دادن منظم موهای خود، موهای خود را تمیز و هیدراته نگه می دارید که می تواند به داشتن بهترین ظاهر کمک کند.

علاوه بر شامپو و حالت دهنده، می توانید از محصولاتی مانند موس، ژل یا اسپری مو نیز استفاده کنید که حجم دهنده هستند. با استفاده از این محصولات می توانید موهای خود را به حالتی که نیاز دارد به بهترین شکل ظاهر شوند.

8. خشک کردن با هوا

بهترین راه برای رسیدن به حجم هنگام خشک کردن با هوا، شروع به خشک کردن با حوله است. استفاده از محصول لیفت ریشه روی موهای مرطوب و تمرکز روی ریشه هنگام سشوار کردن بسیار مهم است. هنگام استفاده از دیفیوزر، آن را نزدیک ریشه ها نگه دارید و جریان هوا را در حرکت نگه دارید.

هنگام خشک شدن از انگشتان خود برای خراشیدن موها استفاده کنید. اگر موج یا فرهای بیشتری می‌خواهید، قبل از سشوار کردن، از اتو یا غلتک‌های داغ روی موهای خیس استفاده کنید. این کار را با یک اسپری موی سبک به پایان برسانید تا به بافت ببخشیدن به مو کمک کنید که حالت خود را حفظ کند.

جمع بندی

اگر به دنبال راه هایی برای حجم دادن به مو هستید، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. با استفاده از شامپو و نرم کننده حجم دهنده و استفاده از موس یا اسپری حجم دهنده قبل از حالت دادن به موهای خود شروع کنید. همچنین می توانید شانه پشتی یا استفاده از غلتک های نواری را در موهای خود امتحان کنید. اگر موهای صاف و ظریفی دارید، این نکات را باید رعایت کند.