اولین برداشت آخرین برداشت است؟ درست. اولین تاثیری که از هر کسی می‌گیریم از طریق چهره و شخصیت اوست. پوست ما که بالاترین لایه بدن ما را تشکیل می دهد، ابزاری حیاتی در تشکیل ساختار صورت است، اما آیا حفظ آن به این راحتی است؟ این پوست صورت و قسمت بالایی بدن است که در تماس منظم با آلودگی های مضر و متجاوزان محیطی بیشتر در معرض عوارض جانبی قرار می گیرد.

اگر به درستی از پوست ما مراقبت نشود، آکنه، تورم، جوش و غیره مهمان ناخواسته روزانه ما می شوند. 5 راه طبیعی آسان برای خلاص شدن از شر آکنه های معمولی در مقاله ذکر شده است، راه حل های ساده که مقرون به صرفه و بسیار موثر هستند.

چرا آکنه روی پوست ایجاد میشود ؟

آکنه از جوش های سرسیاه به وضوح کثیف اما نه چندان دردناک گرفته تا چرک های بزرگ دردناک حاوی کیست های پنهان است، همه این اثرات مرتبط با نام خود را دارد. اما آیا اینها به راحتی قابل درمان هستند؟ بیایید دریابیم.

آکنه زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند. بیشتر در بین نوجوانان و جوانان بسیار شایع است. اغلب اوقات آنقدر جدی نیست و می توان آن را در خانه درمان کرد.

راه طبیعی برای درمان آکنه

1. عسل

عسل در مورد پوست و درمان آلرژی ها یا بیماری های مرتبط با پوست بسیار مفید است. پوست را نرم و لطیف نگه می دارد. با بازگرداندن رطوبت به پوست، آن را از سفتی و خارش خلاص می کند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، تورم را کاهش می دهد و با کاهش باکتری به عنوان یک التیام دهنده برای زخم های عفونی و سوختگی های کوچک عمل می کند. بنابراین در کاهش اثرات جوش بسیار مفید است.

روش مصرف: عسل را روی جوش ها بمالید (همچنین می توانید روی کل صورت بمالید) و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه دارویی محبوب است که مردم در هزاران سال گذشته از آن استفاده می کردند. زمانی که داروها چندان رایج نبودند و به راحتی در دسترس نبودند، همه این گیاهان دارویی برای مردم مزیت زیادی داشتند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد که به درمان زخم ها و پوست کمک می کند.

روش مصرف : ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه و 3 قاشق چایخوری چای سبز مخلوط کنید. آن را روی تمام صورت بمالید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید. آن را بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. همچنین به کاهش چربی اضافی کمک می کند.

3. ماست و فلفل سیاه

فلفل سیاه سطح اکسیژن پوست را افزایش می دهد و عفونت را کاهش می دهد. ماست پوست را از گرمای قفس که یکی از عوامل اصلی سوختگی پوست است تسکین می دهد و پوست را نرم می کند.

روش مصرف : 2 قاشق غذاخوری ماست را با 2 قنادی فلفل سیاه مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و به آرامی آن را به اطراف صورت بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

4. خمیر میتی مولتانی

بیشتر برای مبارزه با آکنه و جوش شناخته شده است. سبوم و چربی اضافی را از بین می برد و با از بین بردن کثیفی، عرق و ناخالصی ها، پوست را عمیقا تمیز می کند.

روش مصرف: 2 قاشق غذاخوری مولتانی میتی را مصرف کنید، هر کدام ¼ قاشق چایخوری زردچوبه و پودر چوب صندل و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و شیر را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید.

5. سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی است که باکتری ها را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد.

نحوه استفاده: 1 قاشق سرکه و 3 قاشق آب را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را روی پوست تمیز بمالید و بگذارید 5 تا 20 ثانیه بماند. آن را به آرامی بشویید و این عمل را دو بار در روز تکرار کنید.

اگرچه آکنه یک بیماری جدی نیست، اما می توان آن را برای ایجاد ناراحتی عاطفی و کاهش اعتماد به نفس به ویژه در نوجوانان و جوان در حال رشد تاثی دارد. تمام این 5 راه طبیعی آسان برای خلاص شدن از شر آکنه های معمولی که در بالا ذکر شد، نتایج قابل تحسینی را نشان داده است. با ایجاد رشد طبیعی پوست با مواد طبیعی از پوست در برابر داروهای شیمیایی و گران قیمت محافظت می کند.

اما اگر ثابت شد که هر یک از فرآیندهای طبیعی علیرغم استفاده منظم هیچ فایده ای برای آکنه شما ندارد، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید. به‌جای مواجهه با عواقب جدی ناشی از تأخیر در درمان آکنه، به شما توصیه می‌شود از داروها استفاده کنید یا هر کاری که پزشک از شما خواسته است برای کاهش آکنه از ریشه انجام دهید.