تیلور سویفت از هوادارن خود خواست که در کنسرت او در مینیاپولیس به سراغ جان مایر نیایند. این زن 33 ساله در حالی این درخواست را مطرح کرد که برای اولین بار در یازده سال گذشته در 24 ژوئن آماده خواندن آهنگ «جان عزیز» بود. او در روز یکشنبه، 25 ژوئن، خطاب به طرفداران فریادکش گفت: ««من 33 سال دارم و به هیچ چیزی در 19 سالگی ام دیگر برایم اهمیت ندارد، جز آهنگ‌هایی که نوشتم.

او بدون نام بردن مستقیم از مایر 45 ساله گفت: «من این آلبوم را منتشر نمی‌کنم، بنابراین باید احساس کنید که باید از من در فضای مجازی در برابر کسی که فکر می‌کنید درباره‌اش آهنگ نوشته‌ام دفاع کنید». هنگامی که او آهنگ غافلگیرکننده را در طول تور Eras خود خواند، کاملاً واضح بود که این پیام درباره چه کسی بود.

آهنگ جدایی کوبنده قرار است در نسخه آتی Speak Now (نسخه تیلور) که ابتدا در 25 اکتبر 2010 منتشر شد گنجانده شود. آلبوم سنگین ترانه‌نویسی شامل ترانه‌های «Mean»، «Sparks Fly» و آهنگ فراموش‌نشدنی شش دقیقه‌ای و ۴۳ ثانیه‌ای «Dear John» است. یکی از معدود مواردی که تیلور نام یک معشوقه سابق خود را در یک آهنگ آورده است. این آهنگ از رابطه کوتاه مدت سابق او که در 19 سالگی بوده الهام گرفته شده بود. آنها در سال 2009 با همکاری در آهنگ او “Half Of My Heart” از Battle Studies روابط خود را شروع کردند.

«جان عزیز» برداشتی نه چندان مطلوب از این رابطه است، جایی که تیلور جوان او را به دلیل «به بازی گرفته شدن» توسط «بازی‌های پیچیده تاریک» صدا می‌زند. او می خواند، “جان عزیز، من همه چیز را می بینم، حالا اشتباه بود . فکر نمی کنی 19 سالگی خیلی جوان بودم برای بازی های تاریک و پیچیده تو، وقتی من تو را خیلی دوست داشتم؟ باید می دانستم.» تیلور آخرین بار این تصنیف را در اوکلند، نیوزلند در مارس 2012 در طول تور جهانی Speak Now نواخت.