نوشیدن آب به حفظ دمای مطلوب بدن کمک می کند، مفاصل را روان می کند، به هضم کمک می کند و انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها را تسهیل می کند. به لطف رسانه‌ های اجتماعی، ما مرتباً با نکات، ترفند ها و توصیه‌ های بهداشتی را دریافت می کنیم.

بهترین زمان ها را برای نوشیدن آب در روز کدامند؟

  • پس از بیدار شدن، که به فعال شدن اندام های کارآموز کمک می کند.
  • بعد از تمرین، که به بازگرداندن ضربان قلب به حالت عادی کمک می کند.
  • 30 دقیقه قبل از غذا که به هضم غذا کمک می کند.
  • قبل از حمام کردن که به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • قبل از رفتن به رختخواب، که به جبران هر گونه مایع از دست رفته کمک می کند.
  • هنگامی که احساس خستگی می کنید، که به شما کمک می کند تا سیستم خود را شارژ کنید.
  • هنگامی که بیمار هستید، که بدن را برای عملکرد مناسب هیدراته می کند.

نکات را با جزئیات بیشتر روشن می کنیم

پس از بیدار شدن از خواب

نوشیدن آب در صبح پس از بیدار شدن از خواب می تواند به فعال شدن اندام های داخلی شما کمک کند. به متابولیسم شما کمک می‌ کند، بدن شما را بعد از ساعت‌ ها خواب هیدراته می‌ کند و به دفع سموم کمک می‌ کند.

بعد از تمرین ورزشی

زمانی که ورزش می کنید، بدن شما آب خود را از طریق تعریق از دست می دهد. نوشیدن آب بعد از تمرین به جبران مایعات از دست رفته، بازیابی سطح هیدراتاسیون و بازگرداندن ضربان قلب به حالت عادی کمک می کند. این به ریکاوری عضلات کمک می کند و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

30 دقیقه قبل از غذا خوردن

نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا می تواند به هضم غذا کمک کند. با تحریک و تولید آنزیم های گوارشی به آماده سازی معده برای غذا کمک می کند. علاوه بر این، می‌ تواند احساس سیری ایجاد کند، که ممکن است به کنترل بخش و جلوگیری از پرخوری کمک کند.

قبل از حمام کردن

نوشیدن آب قبل از حمام می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. به طور موقت خون شما را رقیق کند و پمپاژ قلب را آسان تر کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر فشار خون بالا دارید، این جایگزینی برای درمان پزشکی نیست.

قبل از رفتن به رختخواب

نوشیدن آب قبل از خواب هرگونه از دست دادن مایعات را که ممکن است در طول روز رخ داده باشد جبران می کند. به حفظ سطح هیدراتاسیون در هنگام خواب کمک می کند و می تواند از علائم کم آبی مانند خشکی دهان یا سر درد در صبح جلوگیری کند.

زمانی که احساس خستگی می کنید

کم آبی بدن می تواند احساس خستگی را تشدید کند. وقتی احساس خستگی می کنید، نوشیدن آب می تواند به هیدراته شدن بدن شما کمک کند و انرژی طراوت بخشی را به شما بدهد. برای جلوگیری از خستگی، حفظ آب بدن در طول روز مهم است.

هنگامی که بیمار هستید

هیدراتاسیون زمانی که بیمار هستید بسیار مهم است زیرا از عملکرد طبیعی بدن شما پشتیبانی می کند. نوشیدن آب به حفظ دمای مطلوب بدن کمک می کند، مفاصل را روان می کند، به هضم غذا کمک می کند و انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها را تسهیل می کند.

چه چیز دیگری را باید در نظر داشت؟

باید به یاد داشته باشید که به بدن خود گوش دهید و میزان مصرف آب را بر اساس نیازهای فردی، سطح فعالیت و شرایط آب و هوایی تنظیم کنید. این مهم است که در طول روز هیدراته بمانید و نوشیدن آب را به بخشی منظم از برنامه روزانه خود برای رفاه کلی تبدیل کنید.