هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه های روشن مو، در لا به لای موهای تیره ی سر است. هایلایت مو با یک آرایش ساده می تواند چهره ی شما را زیباتر بکند. البته باید توجه داشته باشید که هایلایت یک کار تخصصی است و اگر آرایشگر شما خلاقیت داشته باشد و مدل های جدید و متنوعی به شما پیشنهاد بکند، قطعا نتیجه ی کار بهتر خواهد بود.

بلوند چیست

اگر بر روی موی بلوند از رنگهای هایلایت استفاده می کنید. حتما اکسیدان مصرفی شما باید 6 % و یا 3 % باشد. تا رسوب این رنگ ها در ساقه مو به خوبی انجام گیرد. اگر بر روی پایه های تیره یا متوسط استفاده می شود. حتما از اکسیدانهای 9 % و یا 12 % استفاده شود.

تفاوت بلوند و هایلایت به طور تخصصی

بلوند می تواند از شماره 6 تا 12 در کاتالوگ مشخص شود. شماره 12 هایلایت است. در برخی کاتالوگ ها نیز شماره 12 را با 99 نشان می دهد. توناژ های مختلف بلوند از گرم و سرد نیز در کاتالوگ ها مشخص است.

هایلایت با کلاه

در این روش کلاه مخصوص هایلایت که دارای منافذی در سطح خود است روی سر قرار می گیرد و تکه هایی از مو به طور نامنظم از منافذ کلاه خارج می شود و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می شود. در اغلب موارد رنگ هایلایت چند درجه روشن تر از رنگ موی سر انتخاب می شود تا رگه های روشن بتوانند به خوبی لا به لای مو خودنمایی کنند. بعد از برداشتن کلاه شما شاهد تکه های روشن مو در میان موهای تیره ی سر خواهید بود.

هایلایت با فویل

در روش دیگر فویل ها به شکل مستطیل و بلند تر از طول موها، برش داده می شود و تکه های رنگ شده‌ی مو داخل فویل قرار می گیرند. بعد از رنگ گرفتن موهای داخل فویل، شاهد تکه های هایلایت شده در میان موهای سر خواهیم بود که شکل و شمایل زیبایی به موهای سر داده اند.

هایلایت سفید

هایلایت سفید یا یخی یا نقره ای همگی روی پایه 10 دکلره حاصل می شوند.برای رسیدن به پایه 10 دکلره می توانید توسط مش فویلی یا سوزنی حداقل موهایتان را به پایه 8 تا 9 دکلره برسانید. در ضمن پودر دکلره مرغوب یا اکسیدان های مناسب در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد. لازم به ذکر است. پودر دکلره یخ مخصوص نیز در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد. این پودر حاوی مواد خنک کننده با عصاره و رایحه نعنا است. پس موهایتان حین رنگ خنک می شود. از طرفی رایحه نعنا نیز فرآیند دکلره را برایتان خوشایند می کند.

اگر خودتان موهایتان را هایلایت می کنید این نکات را رعایت کنید !

بلافاصله دکلره بلوند انجام ندهید

اگر اولین باری است که می خواهید موهای خود را روشن تر کنید، سعی کنید امبره کنید یا اینکه تنها سایه تیره ای از بلوند را بر روی موهای خود اعمال نمایید. بله بلوند برای بیشتر افراد جذاب است اما تغییر سریع از رنگ تیره به رنگ روشن می توانید شوک برانگیز باشد و چهره شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

انواع مختلف هایلایت را مدنظر قرار دهید

فویل تنها گزینه برای هایلایت کردن موها نیست. هایلایت رنگ شده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. بالیاژ به شما اجازه می دهد موهای طبیعی تری داشته باشید. همچنین این گزینه برای موهای شما سالم تر است. اما اگر می خواهید همه موهای خود را هایلایت کنید، فویل بهترین گزینه خواهد بود.

سایه نامناسبی از بلوند را انتخاب نکنید

همه رنگ های بلوند به شیوه یکسان ایجاد نمی شوند. اگر پوست روشنی دارید به دنبال سایه های روشن تری باشید اما اگر رنگ پوستتان زیتونی، قهوه ای تیره یا برنزی است بهتر است از سایه های تیره تر استفاده نمایید.

از شامپوی نامناسب استفاده نکنید

اطمینان حاصل کنید که از شامپوی مخصوص برای موهای رنگ کرده استفاده می کنید. این موضوع باعث محافظت از موهای هایلایت شده شما می شود. برای اینکه بتوانید رنگ برنجی را خنثی کنید برای یک ماه از شامپوی بنفش استفاده نمایید.

از نرم کننده مناسب استفاده کنید

هایلایت مو باعث خشک شدن موها خواهد شد. برای اینکه جلوی اسیب به موها را بگیرید بهتر است هفته ای یکبار از نرم کننده مناسب استفاده نمایید. سعی کنید در انجام اینکار زیاده روی نکنید.

روش های طبیعی هایلات کردن مو

روشن کردن مو ها با دارچین و یا آبلمیو یکی از بهترین روش های طبیعی برای تغییر رنگ موها می باشد که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو دارد.شما می توانید با استفاده از آبلیمو این کار را انجام دهید. آب لیمو نه تنها برای مو و پوست مفید است بلکه برای روشن کردن مو و ایجاد هایلایت هایی بر روی آن نیز استفاده می شود.نتیجه ی این عمل به رنگ طبیعی موهایتان بستگی دارد .

لیمو را در ظرفی بفشارید،سپس آبلیمو را داخل بطری اسپری داری بریزید تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.سپس اگر می خواهید سایه روشن های طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید، آن را به همه ی مو اسپری کنید و اگر قسمتی از موهایتان را می خواهید روشن کنید،آن قسمت را جدا کرده و در دستانتان بگیرید و سپس آبلیمو را بر روی آن اسپری کنید.این کار باعث خواهد شد شما هایلایت هایی طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید.