سبک‌های طراحی اتاق خواب مدرن بسیار گسترده هستند و به همین خاطر می‌توان گفت که انتخاب‌های شما در این مسیر بی‌شمار هستند. از رنگ کلی و تم اتاق گرفته تا سرویس خواب و سایر وسایل موجود در اتاق، صدها گزینه وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود، و البته سبک خانه‌های شیک ایرانی دوست داشتنی، از بین آن‌ها انتخاب کرده اتاق خواب خود را به شکلی مدرن و شیک طراحی و تزیین کنید.

نگرش جنبش مدرنیسم این است که «زیبایی تابع کارایی است». این شعار به این معنی است که مهم‌ترین عنصر در محیط، ظاهر یک وسیله یا قسمتی از فضای خانه نیست، بلکه کاربرد آن است. این به این معنی نیست که سبک مدرن به زیبایی اهمیت نمی‌دهد و یا زشت است، بلکه فقط از به‌کاربردن تزئینات اضافی پرهیز می‌کند.

سعی کنید این نکات را در طراحی اتاق خواب مدرن رعایت کنید

ساده و مینیمال

مبلمان، تخت و سایر وسایل سرویس خواب نیز بایستی از نوع ساده و مینیمال انتخاب شوند و به نوعی چیده شوند که رفت و آمد در اتاق خواب به آسانی صورت گیرد. توجه کنید که مبلمان سلطنتی و کلاسیک و همچنین سرویس خواب‌های کلاسیک و سلطنتی که پر زرق و برق هستند و معمولا نقش و نگار زیادی بر رویشان وجود دارد، نمی‌توانند برای سبک مدرن مناسب باشند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اتاق خواب مدرن ساده بودن آن و وسایل موجود و البته مرتب بودن است. پس هنگام خرید وسایل علاوه بر این نکته که وسایل بایستی ساده باشند، به این نکته نیز توجه کنید که لوازم خریداری شده دارای فضای مناسبی برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل غیر ضروری که همیشه استفاده نمی‌شوند نیز باشند تا بعدا در تمیز و مرتب کردن اتاق خواب به مشکل نخورید.

رنگ‌های درخشان

با اینکه رنگ‌های ملایم و خنثی یکی از نشانه‌های دکوراسیون مدرن هستند، ولی جلوه‌هایی از رنگ‌های تند و تیز هم فضا را از بی‌روحی نجات می‌دهد. قرمز و نارنجی جزو رنگ‌های شادِ پرطرفدارند، ولی از رنگ‌های موردعلاقه‌ی دیگر هم می‌توان استفاده کرد. ببینید چطور استفاده از این رنگ‌ها باعث زنده شدن این اتاق خواب شده است.

نور طبیعی

خانه‌های سبک مدرن اواسط قرن، دارای پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد هستند. پرده‌ها یا شید‌های ساده، هم حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، هم بدون شلوغ کردن فضا ازنظر بصری، نور را از خود عبور می‌دهند.

کف اتاق مدرن

کف اتاق های به سبک مدرن معمولا از کفپوش‌های چوبی و یا طرح چوب جدید و مدرن ساخته می‌شود، ولی از آنجایی که اتاق خواب مورد نظر بایستی به سبک و دکوراسیون ایرانی نیز شباهت داشته باشد، و با توجه به اینکه فرش‌های زیبا و دلفریب ایرانی جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون منازل ایرانی هستند، می‌توان با رعایت نکاتی از فرش ایرانی در دکوراسیون اتاق خوب مدرن بهره برد.

متریال های طبیعی

در یک اتاق خواب مدرن از محصولات طبیعی مثل چوب و سنگ، به‌عنوان اثری هنری، در جای مناسب استفاده می‌کنند. در معماری مدرنِ میانه قرن معمولا از چوب‌ها فقط برای کف استفاده نمی‌شود، بلکه به‌صورت پنل‌های دیواری و یا حتی سقفی نیز به‌کار برده می‌شوند. دکور چوبی دیوار به زیبایی نمایش داده شده است.

حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق خواب تان نیاز دارید؟یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.

نقطه کانونی در اتاق خواب

به جای چپاندن تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره ی خلق یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود در فضا بیندیشید. برای مثال در این اتاق خواب دیوار بافت دار با نورپردازی تأکیدی و انتخاب لوستر مناسب، نقطه ی کانونی اصلی فضا است. هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی کند.

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.