سر و صدای زیادی در مورد فیلم باربی آتی گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ به راه افتاده است، و موسیقی متن متناظر با آن تفاوتی ندارد، تا حدی به خاطر هنرمندان برجسته و پر ستاره.

در 23 مه، رولینگ استون اعلام کرد که موسیقی متن باربی در حال اجراست و از اولین گردهمایی هنرمندانی که در این پروژه حضور داشتند، از جمله دوآ لیپا رونمایی کرد.

در آن زمان، دو هنرمند مرموز هنوز فاش نشده بودند، و طرفداران کنجکاو را به این فکر فرو برد که چه کسی پروژه مورد انتظار را تکمیل خواهد کرد. (دو هنرمند نهایی در 6 و 10 جولای تایید شدند و دو آهنگ اصلی دیگر به آلبوم اضافه شدند.)

موسیقی متن فیلم بیش از یک وسیله جانبی برای فیلم است، بلکه عنصری حیاتی در زنده کردن دیدگاه خلاق گرویگ است. به گفته رابی، اشعاری وجود دارد که “یک لایه کمدی اضافی” به خط داستان اضافه می کند.

این هنرپیشه “شما اشعاری را می شنوید که به آنچه روی صفحه اتفاق می افتد پاسخ می دهد، بنابراین موسیقی چیزی فراتر از موسیقی شد. به وسیله ای برای تقویت آنچه که تماشاگران تماشا می کردند و تجربه می کردند و باید صدای مخاطبان بود.”

چه کسی در موسیقی متن فیلم باربی حضور دارد؟

اولین گروه از نوازندگان برتر در 23 می رونمایی شد. آنها شامل آوا مکس، چارلی XCX، دومینیک فیک، دوآ لیپا، فیفتی فیفتی، گیل، هایم، آیس اسپایس، کالی، کارول جی، خالد، لیزو، نیکی میناژ.

دومین اعلامیه در تاریخ 6 جولای منتشر شد و اولین مورد از دو هنرمند “TBA” را نشان داد که هنوز رونمایی نشده بودند. پیوستن بیلی آیلیش به همراه برادرش و همکار مکرر فینیاس به پروژه تایید شد.

آیلیش در اینستاگرام وقتی هواداران را با این خبر غافلگیر کرد، نوشت: “ما این آهنگ را برای باربی ساختیم و برای من به معنای واقعی کلمه است.” این فیلم زندگی شما را تغییر خواهد داد و امیدوارم این آهنگ نیز تغییر کند. برای گریه کردن آماده شو.»

سومین و آخرین اعلامیه در 10 جولای اعلام شد و سم اسمیت را به عنوان آخرین هنرمند مرموز تایید کرد که آلبوم را کامل می کند. خبر مشارکت آنها تنها یک روز پس از نمایش باربی در لس آنجلس منتشر شد.

اسمیت در اینستاگرام نوشت: «نمی‌توانم شروع کنم به بیان اینکه چقدر هیجان‌انگیز هستم که بخشی از موسیقی متن این فیلم نمادین هستم. “من توسط @iammarkronson و گرتا گرویگ باورنکردنی دعوت شدم تا آهنگی از دیدگاه کن برای یکی از صحنه‌ها بنویسم و ​​صادقانه بگویم که ما با این کار بسیار لذت بردیم.”

این خواننده ادامه داد: من نمی توانم منتظر بمانم تا آنچه را که با هم ساخته ایم بشنوید. “باربی لند اینجا آمدیم!!!!”

چه آهنگ هایی در موسیقی متن فیلم باربی وجود دارد؟

دوآ لیپا آهنگ “Dance the Night” را در 26 می منتشر کرد، آهنگی به سبک دیسکو که اولین آهنگی بود که از موسیقی متن منتشر شد. این خواننده همچنین در این فیلم در نقش عروسک باربی الهام گرفته از پری دریایی بازی می کند.

کارول جی “Watati” را در 2 ژوئن منتشر کرد و دومین تک آهنگی بود که در موسیقی متن منتشر شد. رگیتون الدویی که با EDM القا شده بود، پس از انتشار به نمودار دیجیتال لاتین صعود کرد و موزیک ویدیوی مربوطه را برای زنده کردن بیشتر مهمانی دارد.

میناژ و آیس اسپایس “دنیای باربی” را در 23 ژوئن منتشر کردند که سومین تک آهنگ موسیقی متن در موسیقی متن و چهارمین آهنگی است که به طور کلی منتشر می شود. باپ طرفداران را راضی کرد، زیرا از آهنگ موفقیت آمیز Aqua “Barbie Girl” استفاده می کند.

آیلیش “برای چه ساخته شده بودم؟” در 13 جولای، همراه با موزیک ویدیوی مربوطه که او برای موسیقی متن تهیه کرد. برنده گرمی با دم اسبی بلوند دهه 1960 با الهام از عروسک ماتل در تصویر دیده می شد.

چه کسی موسیقی متن فیلم باربی را تهیه کرده است؟

آلبوم باربی به طور اجرایی توسط مارک رونسون تهیه شده است، که نقشی محوری در یافتن «باربی ها» و «کنز» عالی که با صدای موسیقی متن فیلم مطابقت داشتند، ایفا کرد. سفر باربی او پس از دریافت متنی از تهیه‌کننده جورج دراکولیاس آغاز شد که به او هشدار می‌داد که گرویگ و نوآ بامباخ در حال کار روی فیلم هستند.

او در ماه جولای به تایم گفت: «آن دو، برخی از فیلم‌های مورد علاقه من را می‌سازند. “من فکر کردم، “حتی اگر این کنسرت را نگیرم، می دانم که این فیلم مورد علاقه من در سال آینده خواهد بود.” بنابراین او با پروژه موافقت کرد و او و گرویگ شروع به کار کردند.

موسیقی متن فیلم باربی چه زمانی منتشر می شود؟

در ۲۱ جولای ۲۰۲۳ همزمان با اکران فیلم در سینما اکران خواهد شد.