مردی از کنتاکی به دلیل دسترسی غیر قانونی به سیستم ثبت مرگ آنلاین و جعل مرگ خود برای اجتناب از پرداخت بیش از 100000 دلار کمک هزینه کودک به همسر سابق خود، چندین سال پشت میله های زندان قرار دارد.

جسی کیپف 39 ساله اعتراف کرد که با استفاده از جزئیات ورود به سیستم که در ژانویه سال گذشته از یک پزشک در همان ایالت سرقت کرده بود، به سیستم ثبت مرگ در هاوایی دسترسی داشته است. به گفته بازپرسان، وی پرونده ای را برای خود در سامانه ایجاد و تخصیص داده و با جعل هویت پزشک، گواهی فوت خود را اعلام کرده است. اسناد دادگاه نشان می‌ دهد که کیپف همچنین به دسترسی غیر قانونی به وب‌ سایت‌ های مختلفی که توسط ایالت‌ های آریزونا و ورمونت اداره می‌ شوند اعتراف کرده است که منجر به ثبت نام او در چندین پایگاه داده دولتی به عنوان مرده شده است. متهم در توافق نامه ای مدعی شد که این جرایم را تا حدی برای اجتناب از پرداخت نفقه معوقه فرزند به همسر سابقش انجام داده است.

در توافقنامه ادعایی آمده است: «او برگه گواهی فوت ایالت هاوایی را تکمیل کرد و سپس در 21 ژانویه 2023، متهم خود را به عنوان پزشکی برای این پرونده منصوب کرد و آن پرونده را تأیید کرد. او یک امضای دیجیتالی یک پزشک استفاده کرد و نام، عنوان و شماره مجوز او را ارائه کرد. این باعث شد که متهم به عنوان متوفی در بسیاری از پایگاه‌ های اطلاعاتی دولتی ثبت شود.

بدتر از همه، جسی کیپف به هک کردن شبکه‌ های تجاری خصوصی، دولتی و شرکتی با استفاده از اعتبارنامه‌ های سرقت شده از افراد دیگر اعتراف کرد و تلاش کرد دسترسی به شبکه‌ ها را به خریداران آنلاین بفروشد. در 29 مارس، این مرد 39 ساله به یک فقره کلاهبرداری رایانه ای و یک فقره سرقت هویت تشدید شده اعتراف کرد.

طبق این توافق نامه، کیپف باید به طرف هایی که از طریق اقداماتش کلاهبرداری کرده، از جمله 116000 دلار نفقه فرزند به همسر سابقش و 79000 دلار به دولت و شبکه های شرکتی که به طور غیرقانونی به آن دسترسی داشته است، پرداخت کند. علاوه بر این، این معامله با حداکثر مجازات هفت سال زندان و همچنین 500000 دلار جریمه همراه است.