روند جواهرات مروارید بازگشته و بزرگتر از همیشه است. از گردنبند های مروارید چند رنگ گرفته تا گوشواره های مروارید آب شیرین. شما خرده فروشان زیادی را پیدا خواهید کرد که جواهرات مروارید می فروشند و حتی ممکن است خود را با یک گردنبند یا مجموعه ای از گوشواره بیابید. سؤال این است: آیا این مروارید ها واقعاً واقعی هستند یا مروارید های تقلیدی هستند؟ استفاده از جواهرات بدلی اشکالی ندارد، اما می خواهیم بدانیم با چه چیزی کار می کنیم.

مروارید واقعی در مقابل مرواریدهای تقلبی

مروارید یک سنگ قیمتی طبیعی است که در گوشته بسیاری از نرم تنان مانند صدف ساخته می شود. مروارید واقعی از جهات مختلفی با مروارید های مصنوعی متفاوت است. مروارید های طبیعی و پرورشی از طریق فرآیند طبیعی نرم تنان برای محافظت از خود در برابر ذرات خارجی ایجاد می شوند. مروارید های مصنوعی دانه هایی هستند که از موادی مانند شیشه، پلاستیک یا صدف تشکیل شده و با پوششی مرواریدی رنگین کمانی پوشیده شده اند.

مرواریدهای طبیعی یا پرورشی دارای بی‌ نظمی‌ ها و برجستگی‌ های کوچکی هستند که در نتیجه فرآیند طبیعی ساخته شده‌ اند و هر مروارید را منحصر به فرد می‌ کند. مروارید های مصنوعی بسیار نرم‌ تر و شبیه پلاستیک هستند. اگر به اعتبار مروارید شک دارید، می توانید آن را نزد یک جواهر ساز مورد اعتماد ببرید تا پاسخ قطعی دریافت کنید.

مرواریدهای تقلبی را می توان از مواد بدلی مانند شیشه یا پلاستیک تهیه کرد. گاهی اوقات می توان از استخوان تراشیده شده یا سایر سنگ های سخت سفید برای تقلید ظاهر مروارید استفاده کرد، اما معمولاً از پلاستیک استفاده می شود زیرا می تواند درخشندگی مرواریدها را تکرار کند.

چگونه بفهمیم مروارید واقعی است؟

بنابر این، چگونه می توانید واقعاً تشخیص دهید که مروارید های شما واقعی هستند یا تقلبی؟ خوشبختانه، راه‌های متعددی وجود دارد که می‌ توان تشخیص داد که آیا مرواریدهای شما واقعی هستند یا نه، صرف نظر از اینکه مروارید خریداری شده یا برایتان خریده شده‌ اند.

از تست دندان استفاده کنید

ساده ترین راه برای تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن مروارید این است که مروارید را بردارید و به دندان های خود بمالید. اگر سطح مروارید دانه‌ دار است، پس واقعی است. اگر سطح صاف به نظر می رسد، پس تقلبی است.

شکل آنها را مشاهده کنید

با دقت به مرواریدها نگاه کنید. به دلیل فرآیند طبیعی ایجاد مروارید های طبیعی و پرورشی، مروارید های واقعی دارای بی نظمی ها و برجستگی هایی هستند که آنها را منحصر به فرد می کند. یک مروارید واقعی به ندرت کاملا گرد است. مروارید های مصنوعی به گونه ای ساخته شده اند که یکنواخت و یکسان با یکدیگر باشند.

وزن آنها را احساس کنید

به وزن توجه کنید مروارید های واقعی معمولاً سنگین تر از مروارید های مصنوعی هستند.

آنها را با هم بکوبید

هنگام کوبیدن دو مروارید واقعی، صدایی کسل کننده ایجاد می کنند، در حالی که مصنوعی صدایی توخالی تولید می کند.

دمای آنها را بررسی کنید

مرواریدهای واقعی معمولاً در لمس خنک‌ تر هستند و در هنگام پوشیدن دما تنظیم می‌ شوند. مروارید های مصنوعی معمولاً در یک دما باقی می مانند.

آنها را به هم بمالید

مالیدن دو مروارید واقعی به یکدیگر پودری ریز ایجاد می کند، در حالی که مروارید های مصنوعی این کار را نمی کنند.