چه چیزی باعث سیاهی دور چشم و پف می شود؟ عمدتاً به دلیل گردش خون ضعیف و عدم تنظیم بافت های لنفاوی (بافت های “حمایت کننده”) است. لنف مسئول تخلیه بافت است. اگر به خوبی کار نکند، حذف رنگدانه های جمع شده در زیر پوست نمی تواند به درستی انجام شود.

اپیدرم زیر چشم تا 4 برابر نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن است. به همین دلیل اغلب حلقه‌های قهوه‌ای (رنگدانه‌های ترکیبی) یا مایل به آبی (رگ‌سازی قابل مشاهده) در اینجا دیده می‌شود. سیاهی دور چشم می تواند به دلیل عامل ارثی یا سبک زندگی نامناسب نیز ایجاد شود. سبک زندگی نامناسب (الکل، تنباکو، کم خوابی و غیره) می تواند باعث احتباس آب شود. عروق لنفاوی نیز ممکن است علت این مشکل باشند اگر به درستی کار نکنند.

ترفندها برای رفع سیاهی دور چشم

کرم هموروئید برای نجات شما

مانکن‌ها و هنرمندان مدت‌ها پیش تورم را با کرم برای هموروئید کاهش داده‌اند و دلیل خوبی هم دارد. این به این دلیل است که کرم هموروئید نواحی متورم را منقبض کرده و چین و چروک ها را کاهش می دهد. اگر بوی کرم خیلی قوی است، قبل از استفاده آن را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید. و مواظب باشید کرم را داخل چشم نریزید.

برش های آووکادو

زمانی که خسته هستند، بسیاری از افراد زیر چشم‌های خود حلقه‌های تیره دارند که باعث پیری آن‌ها می‌شود. اگر نمی توانید به اندازه کافی استراحت کنید و می خواهید حلقه های سیاه خود را نرم کنید، برش های آووکادو را زیر هر یک از چشمان خود قرار دهید یا سعی کنید خمیری از بادام آسیاب شده و شیر را روی آن ناحیه بمالید.

کمپرس آب سرد …

هنگام بیدار شدن، گاهی مشاهده می شود که پوست اطراف لبه چشم ها متورم شده است. برای رفع این مشکل کافی است کمپرس های خیس شده در آب سرد را برای چند دقیقه روی هر یک از پلک ها قرار دهید. تورم چشم ها پس از استفاده به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

تکه های یخ…

همچنین می توانید تکه های یخ کوچکی را که در حوله پیچیده شده اند انتخاب کنید تا به پوست آسیب نرسانید. این اثر به دلیل دمای سردتر قطعات یخ سریعتر خواهد بود:

چند قطره گلاب با خاصیت تونینگ و مرطوب کنندگی را روی کمپرس آب سرد اضافه کنید. به سادگی چند گلبرگ رز را در آب جوش دم کنید. گلاب را می توان از فروشگاه های تخصصی نیز خریداری کرد. آب گل بلوبری همچنین فواید جالبی برای مبارزه با چشم های خسته دارد.

بابونه و چای سبز

بابونه علاوه بر اینکه برای کاهش دفعات و شدت میگرن و سردرد شناخته شده است، می تواند برای رفع سیاهی و پف زیر چشم نیز استفاده شود.

آماده سازی:

  • 1 قاشق غذاخوری بابونه را در آب جوش به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دم کنید.
  • دو تکه پنبه را در چای گیاهی خود خیس کنید و چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.
  • سپس پنبه را حدود ده دقیقه روی هر یک از چشم ها بمالید.

اثر ترکیبی سرما و خواص تسکین دهنده، پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی بابونه به مبارزه با سیاهی دور چشم و پف کردگی کمک می کند.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به طور سنتی برای درمان اختلالات گوارشی، تحریک عملکردهای شناختی، تسریع دفع سموم و فعال کردن گردش خون استفاده می شود.

انجیر یا خیار

انجیر سرشار از فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، پتاسیم، کلسیم و آهن است و میوه ای با فواید فراوان است. نیم انجیر قرار داده شده در یخچال را روی هر یک از پلک ها بمالید. بگذارید 4 تا 5 دقیقه بماند.

خیار برای آبرسانی

خیار که با 95 درصد آب ساخته شده است، یک منبع طبیعی عالی برای آبرسانی به چشم شماست. مس موجود در این سبزی باعث تشکیل کلاژن می شود که این مزیت برای پوست کانتور چشم است که بسیار شکننده و حساس است. درست مانند انجیر، از خیار تازه برای بهینه سازی اثر آن بر روی چشم های پف کرده استفاده کنید. برش ها را برای چند دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

لیمو برای رفع رنگ

لیمو میوه ای بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است که دارای خواص زیادی است، به ویژه در پیشگیری و کاهش سرعت برخی سرطان ها و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی.

برای مبارزه با حلقه های بسیار رنگدانه از آب لیمو استفاده کنید. دو نوع پنبه از چند قطره آب لیمو را خیس کنید. آنها را حدود ده دقیقه زیر چشم قرار دهید. این روند را هر شب تکرار کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. اگر می خواهید هم محلول سفید کننده و هم مرطوب کننده داشته باشید، آب لیمو را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید.

یک سبک زندگی سالم در برابر سیروز

ساعات خواب مورد نیاز برای تناسب اندام از فردی به فرد دیگر متفاوت است. میانگین به طور کلی7 و 8 ساعت استراحت در شب. کمبود خواب یکی از دلایل اصلی ظاهر سیاهی دور چشم و همچنین بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر است. پس مطمئن شوید که خواب کافی دارید

یک آبرسانی خوب از چشمان شما محافظت می کند

آب برای سلامتی ضروری است. برای حفظ هیدراتاسیون مناسب، نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب در روز توصیه می شود. پوست کانتور چشم شما بسیار حساس است، لازم است با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب از آن محافظت کنید.

میوه ها و سبزیجات به وفور

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر کمک به حفظ رطوبت در پوست، مواد مغذی موجود در آنها به شما کمک می کند تا سالم تر و در نتیجه پوست سالم تری داشته باشید.