امسال، رژیم غذایی مدیترانه ای برای هفتمین سال متوالی در صدر بهترین رژیم های غذایی قرار گرفت. جای تعجب نیست: مطالعات نشان می دهد که این روش غذا خوردن تقریباً از هر بیماری مرتبط با سن محافظت می کند. با افزودن غذاهای مورد علاقه الهام گرفته ایتالیایی مانند پروتئین گیاهی و روغن زیتون، غذاهای استاندارد مدیترانه ای ارتقای قدرتمندی پیدا می کنند.

رژیم غذایی مدیترانه ای ایتالیا چیست؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ ای ایتالیایی بهترین شیوه‌ های سالم را از منطقه‌ ای وام می‌ گیرد که به زندگی طولانی و سالم مرتبط است. برای شروع، از غذاهای اصلی مانند سبزیجات تازه، روغن زیتون، گیاهان و ادویه جات استفاده می‌ کنید. پروتئین‌ های گیاهی مانند لوبیا یکی از ضروری‌ ترین مواد غذایی هستند و مقادیر متوسطی از ماهی، مرغ، غلات کامل و آجیل کامل از وعده‌ های غذایی است. اجتناب از گوشت قرمز و فرآوری شده و همچنین شیرینی ها و غذاهای فرآوری شده کلیدی است. بدون شک، ترکیب دستور پخت بی پایان است!

چرا روغن زیتون کلید رژیم غذایی مدیترانه ای ایتالیایی است؟

رژیم غذایی مدیترانه ای به سبک ایتالیایی نزدیک به 20 درصد کالری خود را از روغن زیتون دریافت می کند. مزیت: مطالعات نه تنها نشان می دهد که ترکیبات روغن خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، بلکه قند خون را کاهش می دهد، متابولیسم را سرعت می بخشد و موارد دیگر. علاوه بر این، یافته‌ های جدید نشان می‌ دهد که آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در روغن زیتون باکتری‌ های خاصی را در دستگاه گوارش ما تغذیه می‌ کنند که با کاهش خطر چاقی مرتبط هستند.

بهترین پروتئین برای رژیم مدیترانه ای ایتالیایی

در سواحل مدیترانه ایتالیا، لوبیا و نخود ارزان قیمت در واقع ماهی را به عنوان پروتئین اصلی شکست می دهند. به همین دلیل، نه تنها باعث صرفه جویی در پول می شود، بلکه با شیوع میانسالی مبارزه می کند. در واقع، تحقیقات جدید هیجان‌ انگیز نشان می‌ دهد که پروتئین گیاهی آسیب به کوره‌ های کوچک داخل سلول‌ های ما را التیام می‌ بخشد و اختلالات متابولیک مرتبط با افزایش سن را خنثی می‌ کند.

و قدرت لوبیا به همین جا ختم نمی شود. کارشناسان خاطر نشان می کنند که آنها همچنین حاوی نوع خاصی از نشاسته “مقاوم” هستند که در عین بهبود حساسیت به انسولین باعث 20٪ چربی سوزی سریعتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات اخیر از تافتس و هاروارد نشان داد که زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند، 46 درصد بیشتر احتمال دارد تا سال‌ های آخر زندگی‌ شان سالم باشند.

الهام گرفته از رژیم غذایی مدیترانه ای ایتالیایی

صبحانه: کره بادام زمینی طبیعی (بادام زمینی نوعی لوبیا است!) و مربای کم قند را روی نان سبوس دار بمالید. یک طرف میوه تازه اضافه کنید.

ناهار: از یک وعده بزرگ نخود همراه با سبزیجات سالاد و سبزیجات خرد شده، پنیر اختیاری و وینیگرت روغن زیتون لذت ببرید.

شام: ماکارونی مبتنی بر لوبیا، مانند مارک بانزا، با روغن زیتون، مارینارا، سبزیجات برشته و زیتون اختیاری و ماهی تن مخلوط کنید.