موهای بلند، محکم و زنده تقریبا آرزوی همه است. حفظ سلامت پوست سر بسیار مهم است، اما آگاهی از رژیم غذایی خود نیز ضروری است. ممکن است موهای خشک، وز، صاف یا ابریشمی داشته باشید اینها علائم سلامت درون شما هستند. هر رشته از سلول‌هایی تشکیل شده است که حاوی پروتئین سختی به نام کراتین هستند و برای بلند و محکم کردن موهای شما باید به طور مداوم با مواد معدنی و ویتامین‌ها تغذیه شوند. برخی از موارد بسیار ضروری که باعث می شود موهای شما سالم به نظر برسند، حجم یا پری آن و درخشندگی موهای شما هستند.

چه غذاهای موهای شما را سالم و درخشان می کنند

هویج و اسفناج

سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج، کاهو، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و بروکلی سرشار از ترکیبی به نام بتاکاروتن هستند که سلول های مو را سالم نگه می دارد. بتا کاروتن در داخل فریم به ویتامین A تبدیل می‌شود که منجر به ترشح روغن طبیعی یا سبوم مو می‌شود و از کدر یا خشک شدن موها جلوگیری می‌کند. غذاهای غنی از بتاکاروتن علاوه بر این با حفظ رطوبت و سلامت پوست سر از خشکی پوست سر جلوگیری می کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ به بدن شما پروتئین میدهد و پروتئین بلوک ساختمانی مو است و تخم مرغ یکی از غنی ترین دارایی های طبیعی پروتئین است.

مرکبات

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که یک لیموترش متناسب برای دریافت دوز روزانه ویتامین C کافی است. فقط یک لیوان آرامش بخش از آب لیمو برای خود درست کنید و بنوشید. شما همچنین می توانید پرتقال را انتخاب کنید. ویتامین C همچنین برای ساخت کلاژن مورد نیاز است که مویرگ‌هایی را که به ساقه‌های مو متصل می‌شوند قوی می‌کند.

آجیل

اسیدهای چرب امگا 3 موها را تغذیه کرده و باعث ضخیم شدن موها می شود. از آنجایی که بدن شما نمی تواند آن چربی های سالم را تولید کند، می خواهید آنها را از رژیم غذایی خود خارج کنید. بادام و گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا سه هستند. به طور مشابه، دانه‌های کتان می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده سالم در میان وعده‌های غذایی استفاده شوند و در عین حال حقایق حیاتی را در موهای شما نشان دهند.

ماهی های چرب

خوردن توده های ماهی چرب نیز یک نیاز مطلق است. به غیر از حاوی مواد مغذی آزمایش شده برای بهبود قدرت ذهن، آنها حاوی اسیدهای چرب امگا سه و شش هستند که از ریزش مو جلوگیری می کند، پوست سر را هیدراته می کند و فولیکول ها را تقویت می کند.

ماهی قزل آلا

علاوه بر اسیدهای چرب، ماهی دارای مواد بیش از حد آهن و رژیم غذایی B12 است که هر کدام برای منافذ پوست و تناسب اندام پوست و مو مهم هستند. در همین حال، دارایی های غنی از پروتئین و ویتامین D  که علاوه بر آن ممکن است از نور خورشید جذب شود باعث بهبود الکتریسیته مو شده و از شکستن آن جلوگیری می کند.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از بیوتین در ارتباط با آهن، روی و ویتامین های گروه B هستند. بیوتین برای تکثیر متحرک مورد نیاز است و نقش حیاتی در تولید اسیدهای آمینه (پروتئین) که در موهای شما برای رشد لازم است، ایفا می کند.

آووکادو

ویتامین E جریان خون را بهبود می بخشد و فولیکول ها را قادر می سازد تا برای رشد مناسب مو به درستی کار کنند. علاوه بر این، محدوده چربی و PH را متعادل نگه می دارد، که اگر از آن بیشتر شود، می تواند فولیکول های مو را مسدود کرده و از رشد مو جلوگیری کند. آووکادو منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین E است و همچنین سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب است.

دارچین

دارچین در افزایش حرکت خون به بدن شما کمک می کند، که به نوبه خود می تواند به فولیکول های مو اکسیژن و ویتامین کافی برای رشد موی سالم ارائه دهد. بنابراین ممکن است بخواهید مقداری دارچین را روی غذای خود بریزید، چه روی بلغور و جو دوسر فرنی یا اسپرسو. گزینه های جایگزین بی شمار هستند.

عدس

اگر گیاهخوار هستید، مطمئن شوید که مقدار زیادی عدس مصرف می کنید. به خوبی پروتئین و کربوهیدرات ها، حبوبات مملو از اسید فولیک یا آهن هستند که برای انتقال اکسیژن از خون برای پوست سر و فولیکول های مو ضروری است. ماساژ خوب پوست سر باعث رشد سریع تر، قوی تر مو و تجدید سلولی سریع تر می شود.

موز

برای یک میان‌ وعده سریع و تقویت‌کننده ، مطمئن شوید که یک موز از رژیم غذایی B و حاوی روی تهیه می‌کنید.

شکلات تیره

باید به خوردن شکلات بله بگویید به خصوص اگر شکلات غنی از آنتی اکسیدان، تیره و بیش از حد کاکائویی باشد. پروتئین، آهن و ویتامین های B موجود در آن برای رشد موی سالم مناسب است.

برنج قهوه ای

جایگزین کردن کربوهیدرات‌های سفید با برنج قهوه‌ای غنی از پروتئین و مواد معدنی، دائماً یک رژیم غذایی عالی است، اما انتخاب جایگزین‌های غلات کامل نیز فواید واقعی برای موهای شما دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از نظر رژیم غذایی C غنی است و تقویت کننده لیکوپن لیکوپن با آنزیم هایی بسیار مفید برای سلامت موی شما.

گوشت گاو بدون چربی

گوشت قرمز اغلب به عنوان یک رژیم غذایی بزرگ در نظر گرفته می شود، اما مصرف بیش از یک مقدار گوشت گاو بدون چربی در هفته می تواند معجزه کند. این شامل بسیاری از مواد معدنی حیاتی مورد نیاز برای درخشندگی، قدرت و تناسب مو است و همچنین یکی از منابع لذت بخش پروتئین است.

چای سبز

اگر می خواهید موهایی استثنایی داشته باشید، داشتن پوست سر سالم از اهمیت بالایی برخوردار است. نوشیدن چای سبز غنی از پلی فنل آنتی اکسیدان، پوست شما را تقویت می کند.

جمع بندی

برخی از افراد با موهای فوق العاده ای به دنیا می آیند. برخی نیز در طول سال ها با یک رژیم بسیار خوب که منجر به موهای خارق العاده ای می شود را در برنامه دارند. به دلیل عوامل محیطی یا تغییر سبک زندگی، موها تناسب اندام خود را از دست می دهند. برخی از غذاها باید برای رژیم غذایی شما اجباری باشند. آنها نه تنها بافت موی شما را بهبود می بخشند بلکه تناسب کلی موهای شما را نیز بهبود می بخشند.