تزیین دکوراسیون اتاق خواب نمایانگر سبک دکوراسیون ما در خانه است. در اتاق خواب مدرن اغلب الگوهای هندسی به رنگ های خاکستری، سیاه و سفید مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌های اتاق‌خواب مدرن و لاکچری در نهایت باعث می‌شود که فرد از استراحت در آنجا لذت ببرد و احساس راحتی داشته باشد. اتاق‌خواب باید طبق سلیقه فرد باشد تا فرد در آنجا معذب نباشد و تمام خواسته‌هایش برآورده شود.

سبک دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب پیرو سادگی و خلوتی است به همین خاطر طراحی و اجرای این سبک به افرادی توصیه می شود که فضای خلوت و ساده را دوست دارند.

خب اتاق خواب مدرن رو چطور طراحی کنیم؟

تخت خواب

تخت باید دارای ارتفاع مناسب باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک عبور کند. یکی از ویژگی‌های مهم تخت خواب گردش مناسب هوا بوده که می‌بایست تخت خواب انتخاب شده دارای ارتفاع مناسب باشد. یک تخت خواب استاندارد که دارای المان‌های صحیح در طراحی باشد نباید مماس با زمین باشد.

فرش

فرش‌ داخل اتاق جنبه تزیینی هم دارد بنابراین بهتر است در انتخاب سبک و رنگ آن دقت کنید تا با دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد. برای سبک دکوراسیون اتاق خواب مدرن و مینیمال بهتر است، فرش‌های مدرن با رنگهای خنثی را خریداری نمایید.

شلوغش نکنید

اتاق خواب مدرن جایی برای وسایل خرد و ریز و غیرضروری نیست و هر چیزی باید دلیل موجهی برای حضورش داشته باشد. یک یا دو اثر هنری اغلب به شکل نقاشی‌های مدرن یا پوستر و … تکمیل‌کننده یک اتاق خواب مدرن هستند.

سطوح براق

در سبک مدرن سطوح اکثرا نرم و اغلب درخشان هستن؛ کفپوش‌های براق و پولیش شده با ردی از فلزاتی مثل کروم یا شیشه تکمیل‌کننده شفافیت فضای مدرن هستند.

کمد با کشوی بزرگ

استفاده از قفسه کتاب شیک و مدرن در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن آن در اتاق خواب داشته باشیم، توصیه می شود. در صورتی که برای اتاق خواب فضای کافی نداشته باشیم استفاده از پاتختی های جادار، تخت های کشودار و جکدار و کمدهایی با کشوهای بزرگ و جادار پیشنهاد می شود.

نورپردازی طبیعی

ورپردازی اتاق اگر به شکل طبیعی باشد، شما اتاق مدرن‌تری خواهید داشت. وجود پنجره لازمه این کار است و در اتاق‌خواب‌هایی که دارای پنجره‌های بزرگ هستند، دکوراسیون شیک و مدرن خودش را بهتر نمایان می‌سازد.

درصورتی‌که اتاق پنجره نداشته باشد و شما قصد داشته باشید از دکوراسیون مدرن در اتاق‌خواب خود استفاده کنید، می‌توانید نورپردازی را با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی انجام دهید تا دکوراسیون شما بهتر دیده شود.

پرده

از تاثیر پرده در اتاق خواب مدرن نباید غافل شوید زیرا پرده نیز به مانند دیگر المان ها تاثیر بسیاری بر روی زیبایی اتاق مدرن دارند بنابراین ضروری است که به سراغ بهترین نوع آن بروید تا زیبایی و جذابیت اتاق خواب با وجود آن افزایش یابد البته پرده ای که انتخاب می کنید باید با المان های دیگر اتاق خواب هارمونی خوبی ایجاد کند.

آینه

وجود آینه در اتاق خواب باعث انعکاس و افزایش نور درا تاق خواب میشود که علاوه بر زیبا و دلباز تر نشان دادن فضا تغریبا یک اکسسوری لازمه برای اتاق خواب میباشد.

عنصر شاخص

معمولا فضاهایی به سبک مدرن که با خطوط منظم و صاف، رنگ‌های خنثی و حداقل وسایل تزئینی شکل می‌گیرن، برای اینکه خسته‌کننده نباشن از یک عنصر شاخص بهره‌مندند، مثلا یک لوستر خاص و این قضیه در فضاهایی مثل اتاق خواب که معمولا عناصر کمتری دارن، بیشتر استفاده میشن و به چشم میان.

گوشه دنج

برای داشتن یک اتاق خواب دو نفره که در عین سادگی شیک هم باشد، ایده های زیادی وجود دارد. یکی از این ترفندها این است که می توانید یک نیمکت در پایین تخت خود داشته باشید تا دکوراسیون اتاق خواب شما را تکمیل کند. دو صندلی زیبا و راحت در کنار پنجره در نظر بگیرید تا فضای دو نفره دلنشینی ایجاد کند.

پسرانه مدرن

اگر به دنبال بهترین طراحی و اجرا برای اتاق خواب پسرانه هستید. باید همین ابتدا به شما بگوییم که این طراحی و اجرای نیازمند به خلاقیت و هوش بالا دارد و هیجان باید به خوبی در این سبک دیده شود. زیرا پسرها بیشتر به دنبال هیجان و تفکر اند یعنی طراحی اتاق خواب آنها باید به گونه ای انجام شود که ذهن فرزند را درگیر خود کند و برای او جذابیت داشته باشد.

دخترانه مدرن

دخترها بیشتر به محیط اطراف خود اهمیت می دهند به همین خاطر باید یک طراحی و اجرای شکیل و زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب آنها در نظر گرفته شود. تا افراد از این طراحی و اجرا بتوانند حس خوبی دریافت کنند بنابراین با طراحی دکوراسیون مدرن اتاق خواب می توانید روحیه و انگیزه فرزند خود را بیشتر کنید.

مستر مدرن

طراحی دکوراسیون خواب مستر مدرن باید بگونه ای انجام شود که آرامش در این نوع اتاق به خوبی دیده شود . افراد از این طراحی و اجرا رضایت کامل داشته باشند بنابراین باید از هر گونه طراحی و اجرای شلوغ که هارمونی اتاق مستر را به هم می زند جلوگیری کنید و سعی کنید یک هارمونی خوب در اتاق خواب ایجاد کنید.