تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 10482

محاکمه جنجالی شکیرا تنها پس از هشت دقیقه متوقف شد

محاکمه جنجالی شکیرا تنها پس از هشت دقیقه متوقف شد

شکیرا، ستاره موسیقی پاپ، روز دوشنبه در اولین روز محاکمه تقلب مالیاتی در بارسلونا با مقامات اسپانیایی توافق کرد و از خطر مجازات زندان اجتناب کرد. شکیرا به قاضی رئیس دادگاه، خوزه مانوئل دل آمو، گفت که او توافقی را که با دادستان انجام شده است، پذیرفته است. او برای تایید اعتراف خود به شش

شکیرا، ستاره موسیقی پاپ، روز دوشنبه در اولین روز محاکمه تقلب مالیاتی در بارسلونا با مقامات اسپانیایی توافق کرد و از خطر مجازات زندان اجتناب کرد.

شکیرا به قاضی رئیس دادگاه، خوزه مانوئل دل آمو، گفت که او توافقی را که با دادستان انجام شده است، پذیرفته است. او برای تایید اعتراف خود به شش فقره عدم پرداخت 14.5 میلیون یورو (حدود 15.8 میلیون دلار) مالیات به دولت اسپانیا بین سال های 2012 و 2014، پاسخ “بله” داد.

بر اساس این قرارداد، شکیرا به سه سال حبس تعلیقی و جریمه 7 میلیون یورویی (7.6 میلیون دلاری) محکوم خواهد شد. محاکمه، که بیش از 100 شاهد در هفته‌ های بعد را شامل می‌ شد، در عوض تنها پس از هشت دقیقه متوقف شد.

دادستان ها در ماه ژوئیه گفتند که برای این خواننده که به دلیل آهنگ های اسپانیایی و انگلیسی در ژانرهای مختلف موسیقی طرفداران خود را در سراسر جهان جلب کرده است، به دنبال مجازات هشت سال و دو ماه زندان و جریمه 24 میلیون یورویی (26 میلیون دلار) هستند.

این پرونده به محل زندگی شکیرا که اکنون 46 سال دارد در آن دوره بستگی دارد. دادستان های بارسلونا ادعا کرده اند که خواننده کلمبیایی بیش از نیمی از آن دوره را در اسپانیا گذرانده است و بنابراین باید مالیات بر درآمد جهانی خود در این کشور می پرداخت، حتی اگر اقامتگاه رسمی او هنوز در باهاما بود. نرخ مالیات در باهاما بسیار کمتر از اسپانیا است.

شرکت روابط عمومی شکیرا گفت که او قبلاً تمام بدهی خود و 3 میلیون یورو (حدود 3.2 میلیون دلار) سود اضافی را پرداخت کرده است. برنده چندگانه گرمی و گرمی لاتین قبل از ورود به دادگاه برای جمعیت کوچکی از تماشاگران دست تکان داد.

نام شکیرا در افشاگری‌های «پرادایز پیپرز» که به جزئیات ترتیبات مالیاتی برون مرزی افراد سرشناس متعددی از جمله افراد مشهور موسیقی مانند مدونا و بونو از U2 می‌پرداخت، معرفی شد.

تیم دفاعی شکیرا، در نوامبر 2022 گفت که او بیش از 60 روز در سال را در طول دوره مورد بحث در داخل کشور سپری نکرده است و اضافه کرد که او باید نیمی از سال را در اسپانیا سپری می‌ کرد. تا مقیم مالی در نظر گرفته شود. دفاعیات او استدلال کرد که او برای مدت طولانی در یک تور جهانی در سال 2011 از بارسلونا دور بود و سپس زمان زیادی را به عنوان بخشی از هیئت داوران برنامه استعدادیابی موسیقی تلویزیون NBC، The Voice، در ایالات متحده گذراند.

دادستان های اسپانیا با این موضوع مخالفت کردند و قاضی بازپرس، مارکو جوبریاس، در سال 2021 در مورد نتیجه گیری از تحقیقات سه ساله در مورد اتهامات نوشت که وی دریافت که “شواهد کافی دال بر جرم بودن” وجود دارد تا پرونده به محاکمه برسد. شکیرا هنگامی که در سال 2019 توسط جوبریاس مورد بازجویی قرار گرفت از بی گناهی خود دفاع کرد.

شکیرا که نام کاملش شکیرا ایزابل مبارک ریپول است، از جرارد پیکه، ستاره فوتبال بارسلونا، دو فرزند به نام‌ های میلان و ساشا دارد. این زوج قبل از پایان دادن به رابطه 11 ساله خود در سال گذشته در بارسلونا زندگی مشترک داشتند. از آن زمان، او در میامی اقامت داشته است.

برچسب ها :

ناموجود