تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
کد خبر : 6999

لوئیس همیلتون خواستار گنجاندن جنسیت در مسابقات فرمول 1 شد

لوئیس همیلتون خواستار گنجاندن جنسیت در مسابقات فرمول 1 شد

لوئیس همیلتون نارضایتی خود را از فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) ابراز کرده است. وی در مصاحبه ای جدید درباره این سازمان و مشکلات آن در زمینه گنجاندن جنسیت صحبت کرد. یکی از مشکلات اصلی FIA این است که “رانندگان” را مرد تعریف می کند و جنسیت زن را کنار گذاشته است. همیلتون گفت: “از

لوئیس همیلتون نارضایتی خود را از فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) ابراز کرده است. وی در مصاحبه ای جدید درباره این سازمان و مشکلات آن در زمینه گنجاندن جنسیت صحبت کرد.

یکی از مشکلات اصلی FIA این است که “رانندگان” را مرد تعریف می کند و جنسیت زن را کنار گذاشته است. همیلتون گفت: “از زمانی که من اینجا هستم، فقط مردان وجود داشته اند. در واقع، ما به این مشکل اهمیت کافی نداده ایم، اما قطعا شنیدن آن دلگرم کننده نیست.”

او همچنین گفت که کاملاً از نحوه عملکرد فرمول 1 متعجب نیست و فاش کرد که این مشکل “از زمانی که من وارد مسابقات شدم” وجود داشته است.

همیلتون اولین راننده فرمول یک نیست که در مورد رانندگان زن در ورزش مردانه صحبت می کند. نیکو روزبرگ، راننده سابق آلمانی و فنلاندی فرمول 1، گفت که عوامل متعددی بر این مشکل تأثیر می‌گذارند.

او در برنامه سیاسی بریتانیایی پستون گفت: «این ترکیبی از چیزها است. اول از همه، من فکر می‌ کنم یک مسئله برابری وجود دارد. زنان شانس یکسانی برای موفقیت و رشد از طریق نردبان را ندارند. اما طبیعتاً متأسفانه علاقه زنان به ورزش ما کمی کمتر است، اما این طور است.»

با این حال، روزبرگ معتقد است که تغییر در نزدیکی است. او در پایان گفت: «من فکر می‌ کنم تمام سری‌ های موتوراسپورت، Extreme E، F1 کارهای زیادی انجام می‌ دهند و به زودی شاهد حضور یک راننده زن در فرمول 1 خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود