تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 5299

لئوناردو دی کاپریو و جف بزوس ناجی جنگل های آمازون می شوند

لئوناردو دی کاپریو و جف بزوس ناجی جنگل های آمازون می شوند

لئوناردو دی کاپریو و جف بزوس در حال همکاری برای نجات آمازون هستند. لئوناردو بازیگر 48 ساله و بزوس بنیانگذار آمازون 59 ساله به چالش حفاظت از محیط زیست  کمک خواهند کرد. آنها  200 میلیون دلار در تلاش های دولت برزیل برای حفظ حیات وحش و مردم بومی آمازون طی چهار سال آینده سرمایه گذاری

لئوناردو دی کاپریو و جف بزوس در حال همکاری برای نجات آمازون هستند. لئوناردو بازیگر 48 ساله و بزوس بنیانگذار آمازون 59 ساله به چالش حفاظت از محیط زیست  کمک خواهند کرد. آنها  200 میلیون دلار در تلاش های دولت برزیل برای حفظ حیات وحش و مردم بومی آمازون طی چهار سال آینده سرمایه گذاری می کنند.

دی کاپریو که به این چالش و موضوع پیوسته است: «ما از اهداف بلندپروازانه برزیل برای حفاظت از آمازون، یکی از مهم‌ترین مکان‌های حیات وحش روی کره زمین، الهام گرفته‌ایم و از اینکه می‌توانیم از طریق چالش حفاظت از سیاره ما حمایت کنیم، بسیار هیجان‌زده هستیم.

جف بزوس از طریق صندوق زمینی خود درگیر حل مسئله است، ابتکاری که او و نامزدش لورن سانچز برای کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی راه اندازی کردند.

کریستین سامپر، مدیر عامل و رهبر راه حل های طبیعی صندوق زمین بزوس، گفت: «آمازون برای آینده تنوع زیستی و آب و هوای جهانی حیاتی است و ما از تعهد رئیس جمهور لولا و دولت برزیل برای محافظت از آن استقبال می کنیم.

سامپر ادامه داد: ما خوشحالیم که از تعیین و مدیریت مناطق حفاظت شده و مناطق بومی به عنوان بخش کلیدی استراتژی کاهش جنگل زدایی همراه با مدل های اقتصادی جدید توسعه مبتنی بر حفاظت و استفاده پایدار از جنگل حمایت می کنیم.

چالش حفاظت از سیاره ما با هدف حذف جنگل زدایی در آمازون، حفاظت دائمی از حدود 145 میلیون هکتار از زمین های عمومی نامشخص و تقویت مدیریت مناطق حفاظت شده موجود و حقوق نگهبانان بومی آمازون برزیل است.

آمازون – که شامل برزیل، بولیوی، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، و سورینام و گویان فرانسه است. برای مردم بیش از 400 گروه بومی حیاتی است و میلیون‌ها گونه را در خود جای داده است. با این حال، 17 درصد از جنگل های آمازون در حال حاضر از بین رفته است، و دانشمندان نگران هستند که اگر این رقم به 20 تا 25 درصد برسد، عواقب فاجعه باری خواهد داشت.

طبق این بیانیه، این طرح همراه با جنگل زدایی صفر، «به اهداف بلندپروازانه و حیاتی برزیل برای دستیابی به جنگل زدایی صفر در آمازون و تسریع روند گذار کشور به اقتصاد پایدار و سبز کمک خواهد کرد».

برچسب ها :

ناموجود