خبر روز

مراسم جوایز اسکار از ۲۰۲۹ در یوتیوب خواهد شد!

آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرد که یوتیوب از سال ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۳ حقوق انحصاری جهانی پخش مراسم اسکار را در اختیار خواهد داشت.

این یک تغییر اساسی برای یکی از مهم‌ترین رویدادهای تلویزیونی است… آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرده است که اسکار از ای‌بی‌سی جدا می‌شود و از سال ۲۰۲۹ پخش زنده در یوتیوب را آغاز می‌کند و یوتیوب تا سال ۲۰۳۳ حقوق انحصاری جهانی را در اختیار خواهد داشت.

ای‌بی‌سی تا سال ۲۰۲۸ به پخش مراسم سالانه ادامه می‌دهد؛ سالی که صدمین دوره اسکار را رقم خواهد زد.

جوایز سالانه سینما برای دو میلیارد کاربر پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو که متعلق به گوگل است، در سراسر جهان به‌طور رایگان در دسترس خواهد بود؛ اقدامی که عملاً پخش تلویزیونی را کنار می‌گذارد.

جزئیات مالی اعلام نشده است.

بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی، و لینت هاول تیلور، رئیس آکادمی، گفتند: «از آغاز یک همکاری جهانی چندوجهی با یوتیوب برای تبدیل شدن به خانه آینده اسکار و برنامه‌های آکادمی در طول سال بسیار خوشحالیم.»

آنها افزودند: «آکادمی یک سازمان بین‌المللی است و این همکاری به ما امکان می‌دهد دسترسی به فعالیت‌های آکادمی را برای بزرگ‌ترین مخاطبان جهانی ممکن گسترش دهیم که برای اعضای آکادمی و جامعه سینما سودمند خواهد بود.»

نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، گفت: «اسکار یکی از نهادهای فرهنگی اساسی ماست که برتری در روایت و هنر را ارج می‌نهد.» او ادامه داد: «همکاری با آکادمی برای رساندن این جشن هنر و سرگرمی به مخاطبان سراسر جهان، الهام‌بخش نسل تازه‌ای از خلاقیت و دوستداران سینما خواهد بود و در عین حال به میراث پرآوازه اسکار وفادار می‌ماند.»

ای‌بی‌سیِ متعلق به شرکت والت دیزنی تقریباً در تمام تاریخ اسکار خانه پخش این مراسم بوده است. ان‌بی‌سی نخستین بار در سال ۱۹۵۳ اسکار را روی آنتن برد، اما ای‌بی‌سی از ۱۹۶۱ حقوق پخش را به دست آورد. جز دوره‌ای میان ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۵ که ان‌بی‌سی دوباره این برنامه را پخش کرد، اسکار روی آنتن ای‌بی‌سی بوده است.

شبکه ای‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ای‌بی‌سی بیش از نیم‌قرن خانه افتخارآمیز اسکار بوده است. مشتاق سه پخش بعدی هستیم، از جمله جشن صدسالگی برنامه در سال ۲۰۲۸، و برای آکادمی علوم و هنرهای سینما تداوم موفقیت آرزو می‌کنیم.»

مراسم اسکار سال گذشته در ای‌بی‌سی ۱۹.۷ میلیون بیننده داشت؛ رکوردی پنج‌ساله اما بسیار کمتر از بیشترین مخاطبان برنامه در سال ۱۹۹۸ که ۵۷ میلیون نفر بود.

یورو نیوز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا