چه پوست چرب یا خشک داشته باشید، ممکن است آرایش شما در طول روز لکه دار یا محو شود. حتی اگر بهترین روتین مراقبت از پوست را داشته باشید، اگر از روش صحیح استفاده نکنید، ممکن است آرایش شما مدت زیادی دوام نیاورد. در اینجا چند ترفند زیبایی وجود دارد که می توانید به روتین آرایش خود اضافه کنید تا به ماندگاری آرایش خود در تمام روز کمک کنید.

خب ترفندها رو با هم مرور میکنیم

1. استفاده از پودرهای شفاف

برای جلوگیری از لکه دار شدن آرایش صورت در طول روز از پودرهای شفاف استفاده کنید. به عنوان آخرین مرحله برای تنظیم آرایش، از پودری که با رنگ پوست شما مطابقت دارد استفاده کنید.

برای استفاده از پودر شل، به سادگی یک برس پودر یا اسفنج را به پودر آغشته کنید و به آرامی آن را در امتداد خط فک، گونه ها، پیشانی و بینی خود بکشید. اگر نوع پوست شما چرب است، یک لایه پودر نیمه شفاف به ناحیه T و ناحیه چانه خود بمالید.

2. یک اسپری تنظیم کننده بخرید

اگر پوست شما بیشتر در سمت خشک است، بهتر است در مقایسه با پودر از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید. یک اسپری تنظیم کننده با کیفیت خوب ظاهری شبنم دار به شما می دهد و آرایش چشم و لب شما را یکدست می کند.

بهترین راه برای استفاده از اسپری این است که بطری را در فاصله شش اینچی از صورت خود نگه دارید و پس از اتمام آرایش خود، دو بار به صورت خود اسپری کنید.

3. بیش از حد لایه برداری نکنید

یکی از روش های شگفت انگیز آرایش این است که از لایه برداری بیش از حد در آرایش خودداری کنید. لایه برداری بیش از حد روی آرایش می تواند باعث کنده شدن محصولات زیبایی شما در طول روز شود. ممکن است در نهایت از لایه‌های ضخیم آرایش برای پوشش کامل استفاده کنید، اما به پوست نمی‌چسبد و پس از چند ساعت از بین می‌رود.

هنگامی که آرایش را شروع کردید، با یک لایه نازک شروع کنید و از انگشت خود یا یک اسفنج آرایشی استفاده کنید تا آن را به پوست خود بچکانید. محصولاتی با ماندگاری طولانی مانند ریمل ضد آب انتخاب کنید و مژه هایی با کیفیت بالا را به صورت آنلاین خریداری کنید که می توانند یک روز کامل برای شما دوام بیاورند.

4. تاریخ انقضای محصولات را بررسی کنید

محصولات تازه و باکیفیت بهتر به سطح پوست شما می‌چسبند و ظاهری تمیز می‌دهند. حتما تاریخ انقضای محصولات خود را بررسی کنید. اگر نمی توانید تاریخ انقضا پیدا کنید، به دنبال علائمی مانند محصولات آرایشی خشک، شکننده و سفت باشید.

5. با پرایمر شروع کنید

وقتی روتین مراقبت از پوست خود را تمام کردید، قبل از استفاده از هر محصول دیگری، آرایش خود را با پرایمر شروع کنید. نباید از پرایمر غافل شوید، زیرا باعث می‌شود که رطوبت را ببندید و به چسبندگی بهتر کرم پودر به پوست کمک کنید.

گزینه های زیادی برای خرید پرایمر وجود دارد، بنابراین یکی را انتخاب کنید که قابلیت پوشیدن طولانی مدت را داشته باشد. شما فقط باید مقداری از پرایم را به اندازه نخود روی صورت خود بمالید و به طور مساوی در سراسر صورت خود پخش کنید.

6. صورت خود را لایه برداری کنید

اگر پوست را لایه برداری نکنید، زبر می شود و آرایش به راحتی به آن نمی چسبد. آرایش وقتی لایه برداری می کنید بهتر به پوست می چسبد تا سلول های مرده پوست از بین برود. بهتر است حداقل دو تا سه بار در هفته از لایه بردار استفاده کنید. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.