سلما هایک یکی از برجسته ترین بازیگران آمریکای لاتین در هالیوود است. راه رسیدن به آنجا برای او مسیر پیچیده‌ای بود، به طوری که هایک اغلب در مورد مشکلاتی که در تلاش برای ایجاد فضایی برای خود در هالیوود و ایالات متحده با آن مواجه بود صحبت می‌کرد. به دلیل تجربه شخصی او است که او از نزدیک موقعیتی را که آمریکای لاتین جوان هالیوود در حال حاضر در آن قرار دارند می داند. در اوایل این هفته، هایک پیامی دلگرم کننده به اشتراک گذاشت که باعث پاسخ های احساسی همه آنها شد.

در پست سلما که کامیلا مورونه، جنا اورتگا و الکسا دمی را تگ کرده بود، آمده است: «همیشه وقتی با نسل جدید و درخشان بازیگران زن آمریکای لاتین معاشرت می‌کنم، آنها به من قدرت می‌دهند.

پست اینستاگرام او از عکس های مختلفی در کنار بازیگران زن تشکیل شده است که با کامیلا شروع می شود، تصویری که نشان می دهد این دو در حال آرایش کردن جلوی آینه هستند.

کامیلا در کامنت ها نوشت: “با الهام از شما، ما شما را بسیار دوست داریم.”

سلما همچنین عکسی را با الکسا به اشتراک گذاشت که این دو را در حال عکس سلفی در شوی مد سال گذشته Balenciaga در پاریس نشان می‌داد.

جنا اورتگا، یکی از مطرح‌ترین بازیگران زن هالیوود به لطف کارش در سریال چهارشنبه نتفلیکس نیز به پست سلما واکنش نشان داد.

جنا نوشت: خیلی از شما برای همه کارهایی که انجام می دهید و راه را هموار می کنید سپاسگزارم.

در اوایل سال جاری، سلما در مورد آمریکای لاتین ها در هالیوود و اینکه چقدر صنعت طی سال های گذشته تغییر کرده است صحبت کرد. من فکر می‌کنم خیلی واضح است که اخیراً نقش‌های جالب‌تری وجود دارد و هالیوود متوجه شده است که ما به‌عنوان یک نیروی جهانی با همه محصولاتی که در مکزیک، اسپانیا، آرژانتین و بسیاری از کشورهای اسپانیایی دیگر ساخته می‌شوند، چقدر ارزشمند هستیم.