تیموتی شالامی عنوان نماد مد را به خود اختصاص داده است. این بازیگر حتی قبل از نقش اصلی‌ اش در Call Me By Your Name، انتخاب‌ هایی در سبک انجام داد که غیر عادی بود و با افزایش سرسام‌ آور حرفه‌ اش، ظاهرش جسورانه‌ تر و منحصر به‌ فرد تر شد. این ستاره اغلب در استایل های تک رنگ یا کت و شلوار هایی با چاپ جسورانه عکس می‌ گیرد. در سال‌ های اخیر، او ریسک‌ های بیشتری را روی فرش قرمز انجام داده است، از تاپ قرمز بدون پشتش در جشنواره بین‌ المللی فیلم ونیز در سال 2022 گرفته تا کت و شلوار چرمی آبی روشن‌ اش در یک Dune: Part Two در سال 2024 نمایش داده شد.

شالامی در طول سال‌ ها از طراحان متعددی استفاده کرده است که مهم‌ترین آنها با حیدر آکرمن، تام فورد، استلا مک کارتنی، الکساندر مک‌ کوئین و ویرجیل آبلو فقید همکاری کرده است. هنگامی که ستاره در اکتبر 2022 تبدیل به اولین ستاره مرد انفرادی روی جلد ووگ بریتانیا شد، به این نشریه گفت: «همانطور که شما گفتید کار کردن با حیدر آکرمن یا تام فورد عالی است، آن‌ ها در روند کار بسیار شخصی هستند و مد همیشه برای من بسیار سرگرم کننده بوده است.”

برخی از بهترین لحظات مد تیموتی شالامی از سال 2014 تا کنون

تیموتی شالامی در اولین نمایش بین ستاره ای در اکتبر 2014

اگر به اصول اولیه بازگردیم، ظاهر شالامی برای اولین نمایش Interstellar در اکتبر 2014 شامل یک کت و شلوار مشکی کلاسیک و کراوات با کفش های مشکی براق بود. این بازیگر نقش کوچکی در این فیلم داشت که در آن نقش جوان‌ تر شخصیت تام را بازی می‌ کرد.

تیموتی در پیش مهمانی گالا بین المللی گوگنهایم در نوامبر 2015

کمی بیش از یک سال بعد، این ستاره یک کت و شلوار خاکستری ساده با یک یقه اسکی مشکی معمولی پوشید تا این ظاهر پیچیده را در پیش مهمانی بین المللی گوگنهایم 2015 تکمیل کند.

شالامی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سپتامبر 2017

شالامی برای یک رویداد جشنواره بین‌ المللی فیلم تورنتو در سال 2017 یک کت قهوه‌ ای و شلوار سبز برلوتی به تن کرد. او ظاهر را با چکمه های مشکی تکمیل کرد.

او در ضیافت ناهار نامزد های جوایز اسکار در فوریه 2018

این بازیگر با کت و شلوار تک رنگ سبز تیره گوچی برای ناهار نامزد جوایز اسکار رفت، جایی که برای بازی در فیلم Call Me By Your Name نامزد دریافت جایزه شد.

تیموتی شالامی در جوایز گلدن گلوب در ژانویه 2019

شالامی یک ظاهر ساده تمام مشکی را به دلیل اضافه شدن یک مهار درخشان که توسط Virgil Abloh طراحی شده بود، تبدیل به بحث گلدن گلوب کرد.

تیموتی در مراسم اسکار در فوریه 2020

شالامی آسایش را با لباسی الهام گرفته از ورزش برای جوایز اسکار 2020 ایجاد کرد. او یک دکمه سفید زیر یک ژاکت سرمه ای پوشیده بود و با یک سنجاق سینه کارتیه تزئین شده بود.

شالامی در مراسم عکسبرداری Dune در سپتامبر 2021

تور مطبوعاتی Dune در سال 2021، شالامی را در بسیاری از لباس‌ های منحصر به‌ فرد مشاهده کرد. برای این فتوکال، او یک کت و شلوار جین تام فورد با یک برگردان بنفش ابریشمی با پیراهن سفید زیر آن پوشیده بود. او این لباس را با کفش های مشکی کلاسیک ست کرد.

تیموتی در مراسم اسکار در مارس 2022

استایل شالامی با کت و شلوار لویی ویتون و شلوار و کفش مشکی کلاسیک بود. شالامی، دو گردنبند طلای سفید کارتیه به گردن داشت

شالامی در اولین نمایش Wonka در لندن در نوامبر 2023

شالامی در اولین نمایش جهانی فیلم Wonka کت و شلوار سرخابی تام فورد پوشید،رنگی شبیه به کتی که در طول فیلم به تن داشت. او با یک گردنبند کارتیه جواهرات، که شامل تورمالین صورتی و عقیق آبی بود، ظاهر خود را تزئین کرد.

تیموتی شالامی در یک فتوکال برای Dune: Part Two در لندن در فوریه 2024

با چسبیدن به رنگ‌های خاموش و خنثی که معمولاً شالامی در تور مطبوعاتی Dune می‌ پوشید، او یک ژاکت آستین بلند کرم‌ رنگ و شلوار و چکمه‌ های چرمی قهوه‌ ای را در مراسم فوتوکال Dune: Part Two London به تن کرد.