تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 9324

ویکتوریا یا دیوید بکهام چه کسی ثروتمندتر است؟

ویکتوریا یا دیوید بکهام چه کسی ثروتمندتر است؟

دیوید بکهام نامی مترادف با برتری فوتبال است و موقعیت افسانه ای را هم در داخل و هم در خارج از زمین به دست آورده است. این فوق ستاره 48 ساله انگلیسی از شروع خود در شمال لندن راه زیادی را پیموده است و اکنون دارایی خالص شخصی اش بیش از 450 میلیون دلار گزارش

دیوید بکهام نامی مترادف با برتری فوتبال است و موقعیت افسانه ای را هم در داخل و هم در خارج از زمین به دست آورده است. این فوق ستاره 48 ساله انگلیسی از شروع خود در شمال لندن راه زیادی را پیموده است و اکنون دارایی خالص شخصی اش بیش از 450 میلیون دلار گزارش شده است زیرا او همچنان در دنیای ورزش و تجارت نقشی محو نشدنی دارد.

و در حالی که دوران بازی درخشان او ممکن است در سال 2013 به پایان رسیده باشد، سفر او به سمت موفقیت مالی تازه شروع شده بود. سفر دیوید بکهام به سمت شهرت با باشگاه های قدرتمندی مانند منچستر یونایتد و رئال مادرید آغاز شد، جایی که او استعداد قابل توجه خود را به نمایش گذاشت. او همچنین کاپیتان تیم ملی انگلیس در بیش از نیمی از بازی هایش برای سه شیرها بود که به سه جام جهانی مختلف گسترش یافت.

دوران حرفه ای بکهام با حضور در لس آنجلس گلکسی، آث میلان و پاری سن ژرمن قبل از بازنشستگی از فوتبال حرفه ای به اوج خود رسید. بکام تا زمانی که از زمین دور شد، 800 میلیون دلار درآمد داشت و او را به یکی از پر درآمد ترین ورزشکاران زمان خود تبدیل کرد.

بخش اعظم درآمد او از دستمزد های باشگاهی و قرارداد های پرسود حمایتی با برند های مشهوری مانند آرمانی، ژیلت، پپسی کو و آدیداس در طول روزهای بازی او به دست آمد.

امپراتوری تجاری بکهام

روحیه کار آفرینی دیوید بکهام پس از بازنشستگی وی از بین نرفت. او به طور یکپارچه وارد دنیای تجارت شد و DB Ventures را در سال 2014 تأسیس کرد.

این سرمایه‌گذاری به مرکزی برای فعالی ت‌های حرفه‌ ای بکهام پس از فوتبال تبدیل شد، از جمله حمایت از برندهایی مانند آدیداس، ساع ت‌های تودور.

در مارس 2022، بکهام با فروش 55 درصد از DB Ventures به Authentic Brands Group حرکت قابل توجهی انجام داد، معامله ای که تخمین زده می شود بیش از 230 میلیون دلار برای او به ارمغان بیاورد.

مشارکت بکهام در دنیای فوتبال فراتر از بازی کردن بود.

در سال 2014 او از گزینه قرارداد گلکسی MLS خود از سال 2007 استفاده کرد تا یک امتیاز لیگ برتر فوتبال (MLS) به نام اینتر میامی را راه اندازی کند. این تیم در سال 2020 به MLS ملحق شد و از آن زمان با آمدن لیونل مسی در اوایل سال جاری رشد چشمگیری داشته است و ارزش آن تا سال 2024 به 1.3 تا 1.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

درآمد چشمگیر ویکتوریا بکهام در مد

موفقیت مالی دیوید بکهام زمانی برجسته تر می شود که ثروت او را با همسرش ویکتوریا بکهام در نظر بگیریم. بر اساس فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، این زوج قدرتمند دارای مجموع ثروت خیره کننده 514 میلیون دلاری هستند.

در حالی که دارایی خالص شخصی دیوید حدود 450 میلیون دلار تخمین زده می شود، دارایی خالص ویکتوریا تقریباً 70 میلیون دلار است. ویکتوریا بکهام، دختر Spice Girl سابق که به نماد مد تبدیل شده بود، به تنهایی پیشرفت های چشمگیری داشته است.

برند مد او، “Victoria Beckham” رشد قابل توجهی داشته است و درآمد سالانه آن تا پایان سال 2022 با 42 درصد افزایش به 71 میلیون دلار رسیده است. ویکتوریا و دیوید در سال 1997 در طی یک مسابقه فوتبال افراد مشهور با هم آشنا شدند و در 4 ژوئیه 199 در ایرلند ازدواج کردند. گفته می شد که مراسم عروسی آنها بیش از 825 هزار دلار هزینه داشته است.

هر دو بکام از استعداد ها و روحیه کار آفرینی خود برای ایجاد مشاغل موفق فراتر از ادعا های اولیه خود برای شهرت استفاده کرده اند. گران ترین ملک این خانواده خانه شهری 37 میلیون دلاری آنها در لندن در هالند پارک است. آنها همچنین صاحب یک پنت هاوس در میامی، فلوریدا، یک خانه مزرعه در Cotswolds، و دو خانه در دبی، از جمله یک آپارتمان در برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان هستند.

برچسب ها :

ناموجود