تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۲۰
کد خبر : 8697

لئوناردو دی کاپریو گذشته شطرنجی مردم بومی آمریکا را به تصویر می کشد

لئوناردو دی کاپریو گذشته شطرنجی مردم بومی آمریکا را به تصویر می کشد

لئوناردو دی‌ کاپریو فکر می‌ کند که هالیوود در رابطه با تصویر سازی‌ های گذشته از مردم بومیان آمریکا باید کاری انجام دهد. دی کاپریو، قبل از اعتصاب بازیگران، با ووگ انگلستان صحبت کردند. در این مصاحبه، آن‌ ها قدردانی خود را از شیوه‌ ای که فیلم به کارگردانی مارتین اسکور سیزی دورانی را به

لئوناردو دی‌ کاپریو فکر می‌ کند که هالیوود در رابطه با تصویر سازی‌ های گذشته از مردم بومیان آمریکا باید کاری انجام دهد. دی کاپریو، قبل از اعتصاب بازیگران، با ووگ انگلستان صحبت کردند. در این مصاحبه، آن‌ ها قدردانی خود را از شیوه‌ ای که فیلم به کارگردانی مارتین اسکور سیزی دورانی را به تصویر می‌ کشد که به عنوان سلطنت ترور در میان اعضای ملت اوسیج شناخته می‌شود، ابراز کردند.

دی کاپریو گفت: «هالیوود در به تصویر کشیدن بومیان آمریکا دارای تاریخ طولانی و گذشته ای درخشان است. “ما نیاز داریم که بیشتر انجام بدیم. می دانید، ما به سمت یک حسابرسی بزرگ از گذشته خود می رویم.”

وی افزود: «هرچه بیشتر بتوان این داستان‌ ها را به شیوه‌ ای صادقانه بیان کرد، می‌ تواند روندی شفا بخش باشد.» این فیلم بر اساس فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ دیوید گرن، کارگردان قاتلان ماه گل: قتل‌ های اوسیج و تولد اف‌ بی‌ آی ساخته شده است و داستان واقعی ارنست بورکهارت (دی کاپریو) و مولی کایل (گلادستون) را روایت می‌ کند.

این جفت بعید پس از اینکه بورکهارت در دهه 1920 به اوکلاهاما نقل مکان کرد، به این امید که در رونق نفت اوسیج ثروتمند شوند، یک زوج شدند.

در آن زمان، بومیان آمریکا که در منطقه اوسیج زندگی می‌ کردند، تا حد زیادی به لطف نفت موجود در زمین خود، به‌ طور مستقل ثروتمند بودند. رونق آنها زمانی پایان یافت که ساکنان وایت یک سری از قتل ها را با هدف قرار دادن مردم اوسیج ترتیب دادند.

روشن کردن این قطعه فراموش شده از تاریخ بخشی از چیزی است که دی کاپریو و گلادستون را به این فیلم کشاند. گلادستون گفت: «این چند وقت پیش نیست که سلطنت ترور اتفاق افتاد. من نمی‌ خواهم به این برچسب وسترن بزنم. من خوشحالم که به آن برچسب تراژدی می گویند.»

دی کاپریو افزود: «این یک بخش کاملاً فراموش شده از تاریخ آمریکا و یک زخم باز است که هنوز در حال جوشیدن است.»

در حالی که گروه تولید پشت فیلم عمدتا سفید پوست بودند، ووگ انگلستان اشاره کرد که رهبر اوسیج، رئیس اصلی جفری ایستاده خرس، از فیلم حمایت کامل کرد. گلادستون به نوبه خود گروه تولید را متحدان خود می بیند.

او به این نشریه گفت: «هیچ کس به یک فیلمساز اوسیج 200 میلیون دلار نمی دهد. سطحی از اتحاد وجود دارد که کاملاً ضروری است.»

دی کاپریو به تشابهات بین حکومت ترور و کشتار نژاد تولسا اشاره کرد. دی کاپریو در حین فیلمبرداری فیلم در تولسا ماند و به مجله ووگ انگلستان گفت که زمان حضورش در تولسا هم با صدمین سالگرد اولین قتل در قتل عام سیاه وال استریت و هم با آغاز سلطنت وحشت در ملت اوسیج مصادف شده است.

او گفت: “برای من بسیار مهم بود که متوجه شوم اینها دو روی یک سکه هستند … رنگین پوستانی که به طور مستقل در میان جمعیت انبوهی از سفید پوستان به شدت نژاد پرست که می خواهند آن منابع را به هر قیمتی استخراج کنند، ثروتمند بودند.”

«به سنگ ایستاده نگاه کنید. به آنچه در اندونزی، در آمازون می گذرد نگاه کنید. این مکان‌ هایی که منابع باور نکردنی را در خود جای داده‌ اند، مکان‌ هایی هستند که غرق در خون هستند.»

در فیلم قاتلان ماه گل علاوه بر دی کاپریو و گلادستون، رابرت دنیرو، جسی پلمونز، تانتو کاردینال، جان لیتگو، برندان فریزر و کارا جید مایرز نیز ایفای نقش می کنند.

اسکورسیزی 80 ساله اخیراً به مجله تایم گفت که پیش‌ نویسی از قاتلان ماه گل را بازنویسی کرده است تا آن را از محوریت شخصیت‌ های سفید تغییر دهد.

او گفت: «بعد از یک نقطه خاص، متوجه شدم که دارم فیلمی درباره همه بچه‌ های سفید می‌سازم… یعنی رویکردی را از بیرون به درون می‌گیرم که به من مربوط می‌ شود».

این فیلم در تاریخ 20 اکتبر در سینماها اکران می‌ شود و بعداً در اپل تی‌ وی پخش می‌ شود.

برچسب ها :

ناموجود