خودرویی بسیار شیک که هرگز به تولید نرسید!
قبل از اینکه بی ام و نسل دوم سری ۸ را در سال ۲۰۱۸ معرفی کند، این شرکت با پینین فارینا برای ساخت یک خودروی مفهومی ویژه همکاری کرد. بنابراین این دو شرکت، بی ام و پینین فارینا Gran Lusso Coupe را خلق کردند، یک خودروی تک ساخت خیره کننده که پیشنهادی برای پرچمدار بعدی این برند به حساب می آمد. اگر چه بی ام و هرگز قصد نداشت Gran Lusso Coupe را به یک مدل تولیدی تبدیل کند، اما شباهت های زیادی با سری هشت G۸۱ که پنج سال بعد عرضه شد، داشت.
گرن لوسو با جلو پنجره کلیوی نمادین بیامو، با روکش آلومینیوم مات و همچنین دماغه الهامگرفته از کوسه ماهی، رونمایی شد. خطوط ساده چهره این خودروی کوپه را تشکیل می دادند. نشان پینین فارینا در قسمت پایینی سپر خودرو دیده می شود.
این کوپه بر روی رینگ های ۲۱ اینچی با روکش دو رنگ سوار شد. قسمت عقب که شبیه به سری ۸ است، دارای اگزوزهای ذوزنقه ای شکل و چراغ های عقب LED به شکل L بود که در سراسر صندوق عقب متصل می شدند.
در داخل، پینین فارینا زبان طراحی آن زمان بی ام و را ارتقا داد و کنترل ها را به سمت راننده زاویه داد. یک دهانه بیضی شکل در سقف امکان ورود نور اضافی به کابین را فراهم می کرد. این خودروساز ادعا می کرد که صندلی عقب این خودرو دارای فضای پای تقریباً برابر با یک سدان لوکس بزرگ است.
پینین فارینا از چرم قهوه ای تیره درجه یک از کارخانه چرم Foglizzo در فضای داخلی گرن لوسو استفاده کرد. همچنین چوب ۴۸ هزار ساله Kauri که یکی از نادرترین چوب های جهان است در سراسر کابین استفاده شد. این چوب بومی نیوزیلند بوده و دارای دانه ای منحصر به فرد است که بسته به نور و زاویه دید، رنگ آن از طلایی به قرمز و قهوه ای تغییر می کند.
این خودروساز هرگز جزئیات موتور V-۱۲ تویین توربوشارژ که نیروی این کانسپت را تأمین می کرد، ارائه نداد و فقط به تعداد سیلندرهای پنهان شده در زیر کاپوت اشاره کرد. گرن لوسو احتمالاً از موتور هشت سیلندر ۶٫۰ لیتری V-۱۲ که در i۷۶۰ آن دوره استفاده می شد، استفاده کرده است که ۵۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد و فقط به چرخ های عقب نیرو می داد.
گرن لوسو آخرین بازمانده طراحی مینیمالیستی و جذاب در خط تولید بی ام و بود. این خودرو به لیست طولانی بی ام و های زیبایی که هرگز به تولید نرسیدند، می پیوندد.
منبع: www.motor1.com