حضور رقابتی این خودروی ژاپنی در بازار هند خبرساز می شود!
هوندا به تازگی از جدیدترین سدان کوچک خود برای بازار هند، با نام آمیز (Amaze) رونمایی کرد. این خودرو جدیدترین مدعی در رقابت سگمنت محبوب سدان های کوچک در بازار هند به حساب می آید.
رقابت و نبرد بازار محبوب سدان های کوچک در هند یک مدعی جدید دارد. هوندا از نسل سوم سدان آمیز (Amaze) رونمایی کرده که مستقیماً به رقابت با خودروهایی مانند سوزوکی Dzire، هیوندای Aura و تاتا تیگور می پردازد. آمیز ۲۰۲۵ در حالی که همچنان از همان پایه و اساس نسل قبلی خود استفاده می کند، اما با ظاهر بیرونی و داخلی باز طراحی شده عرضه می شود.
همانطور که انتظار می رفت، آمیز جدید برخی از تناسب های نامتعارف نسل قبلی خود را به ارث برده که یک ویژگی رایج در دسته سدان های زیر ۴ متر به حساب می آید. این ویژگی های عجیب و غریب، مانند ابعاد کوتاه و رینگ های آلیاژی کوچک ۱۵ اینچی، همچنان نادیده گرفتنشان سخت است. با این حال آمیز سعی می کند تا با چراغ های جلوی LED تهاجمی، جلو پنجره برجسته و چراغ های عقب LED الهام گرفته از هوندا سیتی، جلوه بهتری را به نمایش بگذارد.
در داخل، داشبورد کاملاً بازطراحی شده و از سبک مدرن تر و مینیمالیستی استفاده شده است که در سراسر مدل های تولیدی هوندا دیده می شود. طراحی بسیاری از قسمت های داخلی مستقیماً از شاسی بلند هوندا Elevate الهام گرفته شده است، از جمله فرمان، نمایشگر کیلومتر شمار ۷ اینچی و دریچه های تهویه مطبوع. آمیز با نمایشگر ۸ اینچی اطلاعات سرگرمی عرضه می شود.
ایمنی یکی از نقاط قوت آمیز جدید به حساب می آید؛ این خودرو در این زمینه مجهز به شش کیسه هوای استاندارد و فناوری ADAS هوندا سنسینگ است. ویژگی هایی مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خطوط، به خودرو قابلیت های خودران سطح ۲ می دهد و طبق گفته هوندا، آن را به مقرون به صرفه ترین خودروی هند مجهز به مجموعه ADAS تبدیل می کند.
زیر کاپوت، همه چیز آشنا به نظر می رسد؛ تنها گزینه موتور ارائه شده برای آمیز جدید، یک موتور بنزینی i-VTEC تنفس طبیعی ۱٫۲ لیتری قابل اعتماد است. این موتور ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا یک گیربکس CVT اتوماتیک بهبود یافته جفت می شود.
قیمت هوندا آمیز از ۹۴۰۰ دلار (معادل ۶۶۵ میلیون تومان) برای نسخه پایه دستی شروع می شود و به ۱۲۹۰۰ دلار (معادل ۹۱۵ میلیون تومان) برای تریم پرچمدار ZX با گیربکس CVT و مجموعه کامل ADAS می رسد. این خودرو با این مشخصات و ویژگی ها می توانست جانشینی بسیار عالی برای پراید در بازار ایران باشد. اولین سری تحویل این خودرو برای ژانویه ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده و هوندا امیدوار است که آمیز بتواند سهم بیشتری از بازار سدان های کوچک هند را به خود اختصاص دهد.
منبع: https://www.carscoops.com/2024/12/2025-honda-amaze-improves-on-the-small-sedan-recipe-starting-at-9-5k/