تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 6029

چگونه از تئوری رنگ برای ارتقای آرایش چشم خود استفاده کنیم؟

چگونه از تئوری رنگ برای ارتقای آرایش چشم خود استفاده کنیم؟

اگر تا به حال فکر کرده اید که کدام رنگ ها با رنگ پوست یا رنگ چشم شما بهتر عمل می کنند، باید با چرخه رنگ آشنا شوید. قلب تئوری رنگ، چرخه رنگ ابزاری است که اغلب برای کمک به فرموله کردن ترکیبات مکمل در همه چیز از نقاشی گرفته تا لباس‌ها و بله، آرایش

اگر تا به حال فکر کرده اید که کدام رنگ ها با رنگ پوست یا رنگ چشم شما بهتر عمل می کنند، باید با چرخه رنگ آشنا شوید. قلب تئوری رنگ، چرخه رنگ ابزاری است که اغلب برای کمک به فرموله کردن ترکیبات مکمل در همه چیز از نقاشی گرفته تا لباس‌ها و بله، آرایش استفاده می‌شود.

چگونه چرخه رنگ می تواند بر انتخاب آرایش ما تأثیر بگذارد؟

هر آرایشی نیازی به استفاده از تئوری رنگ ندارد، اما چرخ رنگ مطمئنا می تواند مفید باشد. وقتی می‌خواهید ظاهری پویا ایجاد کنید که ظریف‌تر باشد، چرخه رنگ می‌تواند به شما کمک کند تا کنتراست مخفیانه و هماهنگی متعادل ایجاد کنید که ظاهر نهایی را واقعاً استثنایی می‌کند. هنگامی که شما نحوه قرارگیری رنگ ها را یاد می گیرید، به راحتی می توانید رنگ چشم خود را برجسته کنید، گونه ها را برجسته کنید و رنگ لبی را انتخاب کنید که ظاهر شما را تقویت کند.

بیشتر خانم ها غرایز خوبی برای آنچه برایشان مفید است دارند، اما ممکن است متوجه نباشند که چرخه رنگ بر انتخاب‌هایشان تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه وقتی صحبت از کرم پودر، کانسیلر و لوازم آرایشی رنگی به میان می‌آید. این محصولات دارای رنگ های زیرین مانند گرم (طلایی / زرد) و سرد (صورتی / آبی یا قرمز / بنفش) هستند.

چرخ رنگ در تصحیح رنگ نیز مؤثر است. به عنوان مثال، رنگ نارنجی برعکس آبی روی چرخ رنگ است، بنابراین اگر دایره های تیره با ته رنگ آبی دارید، می توانید قبل از استفاده از کانسیلر، آنها را با رنگ های مختلف نارنجی، صورتی ملایم و هلویی خنثی کنید. این مرحله اضافی می تواند تاثیر قابل توجهی در پوشاندن لک های ناخواسته و موارد دیگر داشته باشد.

چرخه رنگ و رنگ پوست

زیبایی بشر این است که رنگ پوست ما متفاوت و منحصر به فرد است و راه هایی برای استفاده از چرخه رنگ برای انتخاب سایه های مکمل همه چیز از سایه چشم گرفته تا رژگونه وجود دارد. به نظر رنگ‌های پوست روشن و عمیق بیشترین آزادی را برای پوشیدن همه رنگ‌ها دارند؛ آنها در کل خنثی هستند،  همیشه سعی کنید حداقل یک سایه گرم یا سرد را با هم ترکیب کنید تا ظاهری پویا داشته باشید. به عنوان مثال، اگر سایه چشم هلویی (گرم) و رژ لب (گرم) دارید، رنگ گونه صورتی سرد را امتحان کنید تا کنتراست آرام ایجاد کنید.

برعکس، رنگ‌های پوست متوسط ​​تا زیتونی عموماً خنثی تا گرم هستند، بنابراین وقتی می‌خواهم ظاهری ظریف‌تر ایجاد کنم، از رنگ‌های آرایش گرم که با پوست هماهنگ هستند استفاده می‌کنم. برای جذابیت بیشتر، از رنگ‌های سرد سایه چشم مانند آبی، آلویی و بنفش یا رنگ‌های سرد گونه مانند فوشیا برای تضاد با رنگ پوست گرم استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب سایه چشم

با وجود میلیون‌ها رنگ سایه چشم و ترکیبات موجود، تئوری رنگ می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام ترکیب رنگ می‌تواند بهترین مکمل رنگ چشم شما باشد. برخی از راه‌های مورد علاقه خود را برای تقویت چشم‌های آبی، سبز، قهوه‌ای را ملاحضه کنید:

چشم آبی

لوازم آرایشی رنگی، به ویژه سایه چشم ها، که با رنگ عنبیه تضاد دارند، فوراً چشم ها را برجسته می کنند. در چرخه رنگ، رنگ متضاد آبی زرد است، بنابراین سایه چشم قناری این کار را انجام می دهد، اما هر سایه ای با ته رنگ زرد روی چشم های آبی نیز جادویی خواهد داشت. به دنبال هر چیزی با رنگ های طلایی یا اخرایی باشید.

چشمان سبز

برای چشم‌های سبز، رنگ مقابل سبز قرمز است و برای برخی، سایه چشم قرمز روشن یا شرابی مورد علاقه است. برای تضاد ظریف‌تر، برخی از «خنثی‌ها» با رنگ قرمز عبارتند از استیک سایه چشم ضد آب، مات زغال اخته،. جالب توجه است که از آنجایی که قرمز در کنار رنگ صورتی و بنفش تضاد را برای چشم‌ها ایجاد می‌کند.

چشمان عسلی

معمولاً به عنوان ترکیبی بین سبز و آبی یا سبز با زرد تصور می‌شود، چشم‌های فندقی در سایه‌های مایل به قرمز نارنجی روشن می‌شوند. انتخاب خوبی از رنگ‌های هلویی-نارنجی در پالت سایه چشم وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود