رینگ فروشی در کرج

رینگ فروشی در کرج : رینگها ساختار مختلفی دارند به شکلی که در وزن، ابعاد و طرح متفاوت به فروش میرسند. رینگ در واقع یک رابط برای برقراری ارتباط میان لاستیک با چرخ خودرو است.
رینگ چرخ معمولا از ترکیب آلیاژ دو فلز آلومینیوم و منیزیم ساخته می شوند. البته برای بالا بردن مقاومت آنها به آن فلزات دیگری هم اضافه میکنند. در کل رینگ از فلزاتی ساخته میشود که علاوه بر داشتن مقاومت بالا باید از زیبایی هم برخوردار باشد. مرسومترین رینگهای خودرو از جنس فولاد هستند که ترکیبی از آهن و کربن میباشد.
فهرست مطلب
چه رینگی بخریم ؟
سایز رینگ یا سایز لاستیک خودرو عددی است که در دفترچه راهنما هر خودرو درج شده و توصیه میشود مالک لاستیک مناسب با سایز رینگ را برای خودرو خود خریداری کند.
خودروهایی که از سایز رینگ 13 استفاده میکنند، کوچکترین خودروهای بازار محسوب میشوند که اکثر آنها محصولاتی شهری هستند.
خانواده پراید، تیبا، ام وی ام 110 و وانت پیکان از جمله خودروهایی هستند که سایز رینگ 13 دارند. مرسومترین خودرو در این بازه محصولات خانواده پراید شامل سایپا 131، سایپا 111 و سایپا 132 هستند که سایز لاستیک درج شده در دفترچه راهنما آنها، R1365 / 165است.
در مورد تیبا نیز با رینگ سایز 13 مواجه هستیم اما فاق و پهنای لاستیک اندکی بیشتر بوده و عدد 70R13/ 175در دفترچه آن ذکر شده است.
انواع رینگ چرخ خودرو در کرج که میتوان خرید
رینگ فولادی: قدیمیترین و شناخته شدهترین نوع رینگ چرخ در خودرو میباشند، این رینگها در بازار به رینگ شرکتی هم معروف هستند. اگر با خودرو خود جاده خاکی میروید و به دنبال یک رینگ چرخ خر کار هستید این مدل مناسب شما هستند. این رینگها معمولا مقاومت بالایی دارند و در مقابل ضربه به خوبی عمل میکنند.
رنگ اسپورت: این رینگها از آلیاژ آلومینیوم با منیزیم ساخته میشوند. وزن آنها در مقایسه با رینگهای فولادی بسیار کمتر است و زیبایی بیشتر هم دارند. معمولا از این رینگها در خودروهای مسابقهای استفاده میشود. البته به دلیل اینکه به خودرو زیبایی بیشتری میدهند، شرکتهای خودرو سازی روی محصولات جدید خود از این رینگها استفاده میکنند. پس اگر اهل رانندگی در جاده خاکی نیستید و به زیبایی کار بیشتر اهمیت میدهید، پیشنهاد میکنم حتما رینگهای اسپورت را خریداری کنید.
نکات مهم هنگام خرید رینگ اسپورت و فولادی در کرج
قیمت رینگ در کرج : قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید رینگ اسپورت و فولادی خودرو را مشخص کنید.
نوع رینگ در کرج : شما بسته به نوع استفاده از خودرو خود باید نوع رینگ آن را مشخص کنید. همان طور که میدانید، رینگ چرخ در دو نوع فولادی و آلومینیومی یا همان اسپورت در بازار وجود دارد.
جنس رینگ در کرج : به جنس رینگ باید توجه ویژهای داشته باشید، رینگ فولادی مقاومت بالایی دارد و از آهن و کربن ساخته میشود. متاسفانه این رینگها طاهر زیبایی ندارند و برای زیبایی دادن به آنها از قالپاق استفاده میشود.
سایز رینگ در کرج : سایز رینگ در خودروهای مختلف متفاوت است، معمولا در دفترچه راهنمای خودروها سایز رینگ و لاستیک آنها نوشته میشود.
تعداد پیچ توپی: تعداد پیچ برای اتصال رینگ به توپی چرخ در خودروهای مختلف متفاوت است. از ۴ پیچ شروع شده و به ۵ تا ۶ پیچ ختم میشود. پس حتما به تعداد پیچ روی توپی چرخ توجه کنید، اگر نمونه ۴ پیچ بود حتما باید رینگهایی را خریداری کنید که دارای ۴ عدد جای پیچ هستند.
وزن رینگ: وزن رینگ میتواند نقش مهمی در تعادل خودرو شما در پیچها داشته باشد. معمولا خودرو با یک رینگ سبک تعادل بیشتری روی جاده دارد تا یک رینگ سنگین به همین دلیل است که برای خودروهای مسابقهای از رینگ اسپورت یا همان رینگهای آلومینیومی استفاده میشود.
نقاط ضعف رینگهای آلیاژی بزرگ
جای تعجبی ندارد که رینگهای بزرگتر و زیباتر گرانتر نیز باشند. رینگهای آلیاژی رنجروور ۲ هزار پوند قیمت دارند اما حتی در خودروهای عادیتر نیز این اضافه پرداخت میتواند تا هزار پوند نیز باشد. همچنین با خرید رینگهای بزرگتر باید لاستیکهای بزرگتری را نیز خریداری کنید که آنها نیز بهای بیشتری نسبت به نمونههای کوچکتر دارند.
رینگهای بزرگتر و لاستیکهای دیواره کوتاهتر شاید باعث بهبود هندلینگ شوند اما در مواجهه با دستانداز و ناهمواری ویژگیهای خوب آنها رنگ میبازد. با وجود رینگ کوچکتر، لاستیک دیواره بلندتری داشته و اثرات ناهمواریها را قبل از انتقال به کابین جذب میکنند. رینگهای بزرگتر نمیتوانند این اثرات را جذب کنند و این ضربات به کابین انتقال یافته و از راحتی خودرو کاسته میشود