ترفندهای مناسبی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی های مستطیل شکل وجود دارد که اگر شما از این ترفندها به درستی استفاده کنید می توانید فضایی بی نظیر را در دکوراسیون پذیرایی تان بوجود آورید. بنابراین چیدمان پذیرایی مستطیلی بستگی به این دارد. استفاده از فضا در طول، به گونه ای که اتاق را جادار و در عین حال زیبا جلوه دهد.

نکاتی که در طراحی پذیرایی مستطیل باید رعایت کنید

چیدمان مینیمال مستطیل

اگر در چیدمان خانه مستطیلی می خواهید دکوراسیونی شیک و زیبا داشته باشید سبک مینیمال می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. در این سبک باید تعداد مبل ها را کم کنید اما آن ها را با دقت بیشتری انتخاب نمایید. در این دیزاین پذیرایی مستطیلی می توانید از یک مبل ال و یک صندلی دسته دار استفاده کنید و فضایی زیبا برای نشستن به وجود آورید. با توجه به اینکه هر دوی آن ها خیلی راحت هستند با نشیتن بر روی آن ها هرگز احساس ناراحتی نخواهید داشت.

مبلمان مناسب

مبلمان های با فرم باریک و کم جا و مبلمان ال شکل می توانند مناسب ترین مبلمان برای پذیرایی مستطیل شکل باشند. در سالن های کوچک مستطیل شکل بهتر است مبلمان را به پشت یکی از دیوارها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان بعنوان دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

ایجاد یک نقطه کانونی

توجه را به مرکز اتاق جلب کنید ایجاد یک نقطه کانونی در فضای اتاق مستطیل شکل کار سختی نیست. می‌توانید برای این کار از یک فرش بزرگ و یا یک میز استفاده کنید.

از دیوارها به شکل موثر استفاده کنید

اگر اتاق نشیمن شما یک فضای مستطیل شکل بزرگ است. بهترین حالت برای چیدمان لوازم شما این است آنها را با فاصله کمی از دیوارها بچینید. اما اگر فضای کوچکی دارید سعی کنید از لوازمی که نقش پر رنگی دارند برای مثال مبلمان، استفاده کنید و آنها را در امتداد دیوارها بچینید تا توجه از روی دیوارها برداشته شود.

تاثبر رنگ در پذیرایی مستطیل

می دانید که پیش از شروع دکوراسیون و چیدمان یک فضا بایستی یک ست رنگی برای مبلمان و لوازم مختلف انتخاب کنید. برای دکوراسیون و چیدمان سالن پذیرایی به شکل مستطیل و با ابعاد کوچک، لازم است که در انتخاب رنگ ها محتاط باشید. با دقت بیشتری به انتخاب و چیدمان رنگ های گوناگون در کنار یکدیگر بپردازید.

میز ناهارخوری

در سالن های پذیرایی با عرض کم، در صورتی که میز ناهار خوری با مبلمان ست باشد، بهتر است که مبلمان در انتهای سالن قرار گیرد. به این ترتیب کمی از فضای طول پر شده و فضا مربعی به نظر می رسد.

میز جلو مبلی

میز جلو مبلی مربع را برای اتاق های پذیرایی مستطیلی انتخاب نکنید زیرا فضای زیادی را اشغال می کند. بهتر است میز مستطیلی را انتخاب کنید تا با فرم اتاق هماهنگ باشد همچنین سعی کنید میزهای کوچک یا متوسط ​​را انتخاب کنید.

کشیدگی اتاق را از بین ببرید

چیدمان لوازم در اتاق مربعی بسیار راحت است اما می‌توانید دکوراسیون هال و پذیرایی مستطيل شکل خود را به عنوان یک فرصت برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و شیک ببینید. اگر می‌خواهید که فضای نشیمن را از فضای غذا خوری جدا کنید، می‌توانید یکی از مبل‌های دو نفره و یا سه نفره را پشت به میز ناهار خوری قرار دهید و ارتباط این دو محیط را قطع کنید.

جا برای حرکت

هنگام چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی باید به چیدمان مبلمان به گونه ای توجه کنید که فضایی برای جابجایی ایجاد شود و سپس می توانید مبلمان را در امتداد دیوارها پخش کنید. بهتر است آن را در امتداد یک دیوار پخش کنید و فضای باقی مانده را برای جابجایی بگذارید. تعجب خواهید کرد که ظاهر اتاق عریض تر به نظر می رسد حتی اگر اتاق کوچک باشد.

طرح

پارچه های استفاده شده در مبلمان و اثاثیه نباید پر از طراحی های ریز برجسته باشند. در یک پذیرایی کوچک مستطیل شکل، پارچه هایی که در مبلمان، رومیزی ها، دکوراتیو پرده و سایر بخش های منزل به کار می روند نمی توانند پر از طراحی های کاملا شاخص و تیره رنگ باشند. انتخاب چنین پارچه هایی شبیه به پاشیدن دانه های ریز رنگی رنگی بر روی یک زمینه ساده است.

چیدمان گوشه ای

استفاده از مبلمان ال در گوشه پذیرایی مستطیلی بسیار محبوب و مناسب است. برای هماهنگی و قرار دادن آن نیازی به تلاش نیست، زیرا به گونه ای طراحی شده است که با گوشه های دیوار هارمونی داشته باشد، بنابراین بهترین راه برای هماهنگی گوشه، قرار دادن آن در گوشه اتاق و استفاده از فضای باقی مانده در چیدمان بقیه مبلمان است.

نور پردازی

از آنجایی که فضای شما کشیده است. مجبور هستید یک نورپردازی هوشمندانه داشته باشید تا تمام بخش‌های اتاق به مقدار کافی روشنایی داشته باشند. اگر پنجره دارید سعی کنید از نور آن به طور خلاقانه‌ای استفاده کنید، برای مثال مبلمان و محل نشیمن را در نزدیکی پنجره‌ها قرار دهید.

اکسسوری ها

قرار نیست فضایی کاملا بی روح و سرد خلق کنیم و در عین حال با کوچک ترین اشتباه در انتخاب رنگ و طرح دکوراسیون یک پذیرایی مستطیل شکل کوچک نمای شلوغی به خود می گیرد. ساده ترین راهکار برای دیزاین یک فضای زنده و شاد، در عین حال خلوت و آرام استفاده از تزیینات و اکسسوری هاست.