برای طراحی خانه های ویلایی کوچک باید بسیار دقت کرد و تمامی موارد از جمله نظرات ساکنین را در نظر گرفت. در استاندارهای ساختمان سازی به ویلاهایی که هر طبقه آن ها دارای متراژ 100 و یا کوچکتر هستند در دسته ویلا های کوچک قرار گرفته است.
طراحی داخلی ویلا طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه‌ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی‌گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

این نکات را در طراحی ویلا کوچک در نظر بگیرید

محوطه سازی

یکی از مهم ترین کارها قبل از محوطه سازی فضای جلویی خانه های ویلایی کوچک ارزیابی دقیق مقدار فضای موجود برای زیباسازی است. این اولین کاری است که باید هنگام برنامه ریزی انجام دهید. رضایت از نتیجه پایانی کار دقیقا به این مرحله وابسته است. محوطه سازی ویلای کوچک به اندازه ویلای بزرگ مهم است. استفاده از گیاهان در محوطه سازی خانه های ویلایی کوچک، از ارزشمندترین روش های اجرایی در دنیای دکوراسیون و طراحی فضای سبز است.

نور پردازی طراحی ویلا

در انجام طراحی ویلا به هر نوع سبکی باید به نورپردازی توجه ویژه ای داشت. به این دلیل که ممکن شما بخواهید در فصل های خوش آب و هوا لحظاتی را در کنار خانواده در محیط بیرونی ویلا بگذرانید و از هوای مطبوع و دلپذیر و همینطور محیط بیرونی ویلا لذت ببرید به همین جهت داشتن یک نور پردازی مناسب بسیار با اهمیت می باشد.

انتخاب رنگ

در یک طراحی ویلا مدرن برای ویلاهای کوچک دقت در انتخاب رنگ بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا انتخاب یک رنگ نامناسب می تواند فضای ویلا را کوچکتر از حد ممکن نشان دهد و برای ساکنین ناراحتی و نارضایتی ایجاد کند. برای ویلاهای کوچک به طور معمول از رنگ های روشن، خنثی و یا غنی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیب و قرار گیری رنگ ها در کنار هم باید به گونه ای باشد که تعادل بصری به وجود بیاورد، ممکن است برخی افراد به درستی با رنگ ها و تاثیر فراوان آن ها در خانه اطلاع نداشته باشند، پس توصیه می شود این انتخاب رنگ را به عهده طراح بگذارید، زیرا ممکن است رنگی که شما برای منزل خود در نظر دارید به دلیل وجود فضای کم و کوچک ویلا اصلا مناسب نباشد و با مشکل مواجه شود.

فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

نور طبیعی، یک معیار کیفی مهم برای یک ویلا است.بازشوهای بزرگ و کوچک برای دعوت نور به داخل ، تفاوت قابل توجهی در ویلا به وجود می‌آورند، همچنین جهت تابش نور از جهات چهارگانه شمال، جنوب، شرق و غرب نیز بسیار حائز اهمیت است. خورشید از شرق طلوع می‌کند و هنگامی‌که در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد فضاهایی را روشن می‌کند که معمولاً صبحگاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جانمایی بسیار مطلوب برای آشپزخانه‌ها، اتاق خواب‌های بزرگ و حمام‌ها است. سمت جنوب قسمت عمده نور خورشید را جذب می‌کند. لذا برای فضاهایی برای کودکان، اتاق ناهارخوری، تراس و پاسیوهای شیشه ای و فضاهای دیگر که به طور مشخص از صبح تا بعد از ظهر بیشترین بهره را از نور و روشنایی کسب می‌کنند، مناسب می‌باشد.خورشید در غرب غروب می‌کند و می‌تواند فضاهایی مانند اتاق‌های نشیمن عمومی‌و فضاهای استراحت را که به طور مشخص هنگام بعد از ظهر و عصر مورد استفاده قرار می‌گیرند، روشن نماید.

چیدمان خانه های ویلایی کوچک

اگر بنا به هر دلیلی خانه های ویلایی کوچک انتخاب می کنید، ناگزیرید قید مبلمان کلاسیک را بزنید. مبل های کلاسیک فضای شما کوچکتر جلوه می دهد و کارایی هم نخواهد داشت. مناسب ترین مبلمان برای خانه های ویلایی کوچک، مبلمان راحتی، نیم ست، تاشو و L شکل است. اینگونه مبلمان علاوه بر کارایی مطلوب فضای منزل شما را نیز محدود نمی کند.

از فرش های کوچک استفاده کنید. با توجه به کفپوش های مدرن اکثر خانه های امروزی، فرش های کوچکتر برای فضای داخلی بهتر است تا تمام سطح کف را نپوشاند. برای کف موزاییک استفاده از موکت های بدون طرح، با بافت عمودی، شکل و رنگ خنثی برای مفروش کردن دکوراسیون داخلی خانه های ویلایی کوچک بهتر است. پرده های بلند برای سقف های کوتاه بهترین انتخاب است. این کار سقف شما را بلندتر و فضای خانه را بزرگتر نشان خواهد داد.

نمای ساختمان ویلا کوچک

قطعا هر کارفرمایی با توجه به هزینه های بالای ساخت ویلا کوچک ، در نهایت انتظار یک ویلا کوچک و زیبا را دارد تا چشم هر بیننده ای را در نگاه اول به ویلا معطوف کند . پس به همین اصلی ترین شاخصه ای که باید توجه شود طراحی نما ویلا کوچک شماست چرا که اولین معرفه ویلا کوچک شما ، نما ساختمان ویلا میباشد . پس باید تمامی توانایی خود را بکار برد تا ویژگی های مدرن و خلاقانه را به خوبی بتوان در نما ساختمان مشاهده نمود.