امروز برابر است با :1403-02-06

آیا میدانید کدام حیوان همه چیز را خاکستری میبیند ؟

روباه تنها حیوانی است که همه چیز را خاکستری می بیند، آنها سگهای وحشی هستند که پاهای کوتاه و دمی بسیار پشمالو دارند. روباه ها روز ها در لانه خود که در زیر زمین حفر می کنند به همراه خانواده به استراحت می پردازند و شب ها را برای شکار بیرون می آیند. روباه ها شکار چیان بسیار ماهری هستند. روباه ها گوشهای تیز و کوچکی دارند و قدرت شنوایی آنها بسیار زیاد است، همین امر باعث می شود آنها کوچکترین صدا ها را بشنوند. روباه ها در همه جای دنیا یافت می شوند .

آیا انواع روباه را میشناسید؟

روباه قرمز یا روباه عادی از بیشترین نوع سگسانان می‌باشد. این روباه از کل روباه‌های دیگر جسم بزرگتری دارد. دشمنان روباه، حیواناتی شامل پلنگ، گرگ، جغد و عقاب هستند. روباه‌ها اغلب مناطق معتدل را برای زندگی انتخاب می‌کنند و از مناطق خشک دوری می‌کنند. با توجه به اینکه روباه‌ سالها با انسان‌ها رئابط خوبی دارند و در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند، ولی روباه میتواند برای کودکان خیلی خطرناک باشد.

  • روباه قرمز
  • شاه روباه
  • روباه شنی
  • روباه تبتی
  • روباه توله
  • روباه قطبی
  • روباه دماغه
  • روباه بنگال
  • روباه تیزرو
  • روباه معمولی
  • روباه ترکمنی
  • روباه صحرایی
  • روباه رنگ پریده

آیا روباه واقعا مکار است؟

روباه ها برای شکار کردن مثل ببرها یا شیرها دنبال شکارشان نمی دوند تا آن را بگیرند. بلکه حقه سوار می کنند. مثلا پشت بوته ها قایم می شوند و در فرصت مناسب می پرند بیرون.

یا این که خودشان را به مردن می زنند تا شکارشان فکر کند با یک روباه بی خطر طرف است. آن ها خیلی خوب بلدند خودشان را از دست شکارچیان مخفی کنند اما با این حال باز هم به خاطر پوست و دم قشنگشان خیلی شکار می شوند.

غذای روباه چیست؟

روباه ها همه چیز خوار هستند و پستان داران کوچک ، پرندگان ، خزندگان ، قورباغه ، تخم پرندگان ، حشرات ، کرم ها ، ماهی ، خرچنگ ، حلزون ،‌ میوه ، انواع توت ها ، سبزیجات ،‌ دانه ، قارچ و لاشه ی حیوانات را می خورند.

در زمستان روباه ها پستان داران کوچک مانند موش و خرگوش را می خورند. در پاییز ترجیح می دهند که میوه هایی مثل توت ، تمشک ، انگور ،‌سیب ، خرمالو می خورند. در تابستان آن ها حشرات زیادی مثل جیرجیرک ،‌سوسک ،‌ کرم ابریشم ، موش و قورباغه می خورند. در بهار بیشتر از تخم پرندگان و کرم های خاکی تغذیه می کنند. آن ها همچنین به آب های کم عمق برای شکار ماهی و خرچنگ نیز می روند.

چند نکته جالب در مورد روباه

از آن جایی که روباه ها در زمره ی سگ سانان ریز جثه قرار می گیرند بسیار سبک و چابک هستند. وزن یک روباه می تواند ۷۰۰ گرم تا ۱۱ کیلوگرم نیز باشد. روباه فنک کوچک ترین روباه شناخته شده است که از یک گربه بزرگ تر نخواهد شد و طول آن نهایتاً به ۲۳ سانتیمتر و وزنش به ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم خواهد رسید.

دیگر گونه های روباه می توانند تا ۸۶ سانتیمتر طول از سر تا تهیگاهشان برسند. دم آن ها نیز حدود ۳۰ تا ۵۶ سانتیمتر بر این میزان خواهد افزود. روباه ها معمولاً در مناطق جنگلی زندگی می کنند اگر چه در کوهستان ها، چمنزارها و صحراها نیز گونه هایی از آن ها یافت می شوند.

خز روباه

مانند بسیاری از حیوانات که پوست و خز بسیار زیبایی دارند روباه‌ها هم خز زیبایی دارند. اغلب اوقات روباه‌ها توسط انسان‌ها شکار می‌شوند تا از پوستشان برای درست کردن کلاه و لباس استفاده کنند. امروزه، خز روباه قیمت بسیار بالایی پیدا کرده. به همین دلیل در سراسر دنیا شکار روباه‌ها بسیار زیاد شده و این اصلا خوب نیست.

شکارچی ماهر است

روباه‌ها (به‌خصوص روباه‌های قرمز) شکارچیان بسیار ماهری هستند و خیلی ماهرانه پرندگان و یا سایر حیوانات را شکار می‌کنند. آن‌ها برای شکار حیوانات مختلف تکنیک‌های مختلفی دارند. چیزی که بیشتر از بقیه توسط روباه‌ها شکار می‌شود حشرات هستند. اما چون حشرات خیلی زود متوجه حضور روباه‌ها می‌شوند و پرواز می‌کنند روباه‌ها کمتر سراغ حشرات می‌روند.

در توپ بازی هم مهارت دارد

روباه‌ها خیلی راحت می‌توانند روی توپ بچرخند و با آن بازی کنند. اخیراّ یک داور گلف سوئیسی از یک روباه فیلمی گرفته و در آن هنر روباه‌ها را به همه نشان داده. در این فیلم روباه خیلی راحت می‌تواند روی یک توپ گلف بچرخد چه توپ حرکت کند و چه ثابت باشد.

اشتراک گذاری