مجله آکس

مبلمان اداری مناسب سبک کاری شما کدام است + نکات

انتخاب مبلمان اداری مدرن و مناسب، یکی از مهم ترین چالش های دکوراسیون داخلی ادارات، لابی، اتاق پذیرش، اتاق انتظار و… است. شما برای خرید مبلمان اداری مناسب باید به نکات مهمی توجه نمایید.

مبلمان اداری مانند مبلمان خانگی نیست و ویژگی های مبلمان اداری خوب باید به گونه ای باشد که آن را برای استفاده راحت مناسب کند. چرا که بر روی این مبلمان ممکن است بیش از 6 ساعت نشسته شود، به همین دلیل آسودگی و راحت بودن در هنگام استفاده از جمله معیارهای اصلی در انتخاب مبلمان اداری می باشد.

اغلب این متریال هایی که در مبلمان اداری به کار می رود در مقایسه با متریال هایی که در مبل های خانگی به کار می روند دوام بیشتری دارند و به آسانی تمیز می شوند.

مبلمان اداری بخش های زیادی را در بر می گیرد مثلا میز منشی، میز کارمندی، میز کنفرانس و … که می توانند نشان دهنده هویت شرکت شما باشند. پس در خرید مبلمان اداری نهایت دقت را داشته باشید و سعی کنید آن را متناسب با حرفه تان انتخاب کنید. با توجه به فعالیتی که دارید می توانید مبلمان اداری مدرن و یا سنتی را خریداری نمایید.

مبلمان اداری مناسب چه ویژگی دارد؟

کیفیت بالا مبلمان اداری

مهم ترین و اصلی ترین موضوع در انتخاب مبلمان اداری مناسب، دارا بودن کیفیت بالا و استحکام مناسب است. هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ منطقی، انتخاب مبلمان اداری با کیفیت و بادوام می تواند بهترین گزینه باشد. سعی کنید قیمت مبلمان اداری را با کیفیت آن مقایسه کنید و همیشه کیفیت را در دکوراسیون داخلی ارجع تر از قیمت بدانید.

آرگونومی و راحتی در مبلمان اداری

در صورتی که برای میزهای اداری خود قصد خرید صندلی دارید قطعا باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که کارمندان شما ساعات زیادی را پشت این میزها میگذرانند. در صورتی که قصد بهره وری بیشتر و راحتی آنان را دارید باید به سمت صندلی های اداری آرگونومیک بروید.

این صندلی ها با حفظ آرگونومی بدن کارمندان طی ساعات طولانی اداری به آنان احساس راحتی میدهد و از بروز گردن درد، زانو درد، کمر درد و … جلوگیری میکند . قطعا که هزینه ی این صندلی ها نسبت به انواع مشابه آن بالاتر است اما مهم اولویت های شماست.

اثبات هویت اداره

در انتخاب مبلمان اداری، توجه به هویت و سطح کاری ادارات می تواند یکی از پر اهمیت ترین موارد باشد. برای انتخاب صحیح باید توجه نمود که مراجعین به اداره باید در بدو ورود با هویت شرکت یا اداراه از طریق دکوراسیون داخلی یا مبلمان اداری آشنا شوند. برای مثال اگر شرکت یا اداره شما در سطح سنتی مشغول به کار است، استفاده از مبلمان اداری کلاسیک می تواند از منطقی ترین و بهترین راه ها باشد. همچنین اگر شرکت شما خدمات مدرن و امروزی ارائه می دهد، انتخاب مبلمان مدرن می تواند به آشنایی بیشتر مراجعین کمک شایانی کند.

طراحی زیبا مبلمان اداری

یکی از ویژگی های مبلمان اداری خوب داشتن طراحی شیک و زیبا می باشد که حتما باید به آن توجه ویژه شود. این طراحی شیک می باشد که سبب زیباتر شدن فضای داخلی اداره می شود. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در طراحی داخلی اداره مبلمان مناسب می باشد که در این باره می توان گفت رنگ و جنس مبلمان نقش اساسی را ایفا خواهد نمود. رنگ مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که با سایر بخش های اداره تناسب داشته باشد و در عین حال زیبایی آن نمایان شود. قرار دادن درست مبلمان در جای مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در جایی قرار داده شود که مانع عبور مرور نشود و به راحتی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

پارچه های مورد استفاده در مبلمان اداری

به هنگام خرید مبلمان اداری باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که پارچه ی مورد استفاده در مبل های ادارای و یا متریال های صندلی اداری مد نظر شما آیا از کیفیت کافی برخوردارند؟ یک سری از پارچه ها در صورت استفاده طی چند ساعت به شدت سبب تعریق میشوند. و یا بعد از چندین بار استفاده پوست پوست میشوند. پس قبل از هر چیزی از کیفیت پارچه با تحقیق و از طریق فروشنده اطمینان حاصل کنید.

ساخت هارمونی

نه تنها مبلمان بلکه سایر اجزای سازنده دکوراسیون داخلی می توانند یک هارمونی قابل توجهی در فضا ایجاد کنند که هماهنگی و زیبایی محیط را دو چندان می کند. بنابراین اگر قصد انتخاب مبلمان اداری را دارید، توجه به هارمونی و نظم موجود در فضا و تطبیق آن با انتخاب خود می تواند شما را به یک انتخاب زیبا و بدون نقص برساند. در دکوراسیون داخلی به وسیله مبلمان توصیه می شود از رنگ های آرامش بخش استفاده شود.

میز کنفرانس

از میز کنفرانس برای اتاق های گفت وگو، کنفرانس و مذاکره استفاده می شود. در واقع اتاق کنفرانس از بخش های مهم در هر اداره ای می باشد. از این نظر طراحی و دکوراسیون آن حایز اهمیت است. مهمترین وسیله در اتاق کنفرانس میز کنفرانس می باشد که می تواند تاثیر زیادی بر گیرایی این اتاق داشته باشد. میز کنفرانس در انواع مختلف بدون پذیرایی و با پذیرایی طراحی می شود و تنوع رنگ بسیاری دارد. میز کنفرانس باید برای نصب تجهیزات صوتی و تصویری امکانات لازم را داشته باشد.

انتخاب میز اداری

یکی از بخش های مهم در مبلمان اداری میز اداری است که باید اصول ارگونومیک در طراحی آن ها رعایت شود. از آنجا که مدیریت باید به میز کارمندان احاطه داشته باشد و توانایی کنترل آن ها را داشته باشد باید طراحی آن هم به همین صورت باشد که قابل احاطه توسط مدیریت باشد. ابعاد میز اداری به نوع فعالیت شما بستگی دارد. می توانید برای داشتن فضای بیشتر میزی بزرگ انتخاب کنید و یا اینکه تعداد کشوها را بیشتر کنید و بتوانید میز کوچک تری انتخاب کنید تا با اتاق هماهنگی بیشتری داشته باشد.

صندلی اداری

صندلی اداری باید ویژگی هایی داشته باشد که سبب خستگی کارمندان نشود. انحنای پشت صندلی اداری مهم است و برای حفظ گودی کمر باید به شکل S باشد. از آنجا که کارمند ساعت ها روی صندلی می نشیند باید ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند. هم چنین به دلیل استفاده کارمندان از کامپیوتر این صندلی ها باید بتوانند تا 110 درجه به عقب خم شوند.

نکته دیگر که در خرید صندلی اداری باید به آن توجه داشته باشید نرم بودن آن است که باید در حد طبیعی باشد و به گونه ای نباشد که شخص به دلیل فرو رفتن در آن توانایی جابه جایی نداشته باشد. وجود پشت سری در صندلی بسیار مهم است و به راحتی گردن کمک خواهد کرد.

انواع مبلمان اداری

مبل اداری لوکس

مبلمان اداری از وسایل بسیار مهم برای یک اداره محسوب می شوند چرا که ارباب رجوع های شما و تمام کسانی که به اداره شما مراجعه می کنند بر روی این مبلمان ها می نشینند پس باید مبلمان اداری خود را از نوع بسیار لوکس و درجه یک انتخاب کنید.

مبلمان اداری مدرن

اداره یک محل پر رفت و آمد و البته رسمی است بنابراین معمولا افراد برای دکوراسیون محل کار خود مبلمان های ساده و مدرن را خریداری می کنند که رنگ های تیره ای نیز داشته باشند تا حالت رسمی محیط حفظ شده و بخاطر رفت و آمد زیاد کثیفی مبلمان مشخص نشود. همچنین مبلمان های اداری معمولا پارچه های چرمی دارند چرا که چرم باعث لوکس و لاکچری بنظر رسیدن بیشتر مبلمان می شود.

مبلمان اداری کلاسیک

اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید نگران نباشید چرا که از این سبک هم می توانید در چیدمان فضا اداری خود استفاده کنید. نکته ای که باید رعایت کنید این است که سبک دکوراسیون کلاسیک را در تمام بخش ها داشته باشید تا در تمام محیط اداری شما هماهنگی وجود داشته باشد.

نوشته های مرتبط