طراحی دکوراسیون داخلی اداری زیبا و خلاق + نکات

طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.
دکوراسیون و نوع چیدمان دفاتر کار اداری و شرکت ها عامل مهمی است که بر نحوه انجام وظایف کارمندان تأثیر می گذارد از این رو قبل از تصمیم گیری در مورد چیدمان دفترکار خود ، مطمئن شوید که اهداف شرکت، وظایف کارمندان و نیاز آنها به تعامل با یکدیگر و مشتری ها و همچنین به قابلیت دسترسی به عملکردهای پشتیبانی فکر کنید.
طراحی دکوراسیون داخلی هم از نظر زیبایی و بصری اهمیت دارد و همچنین از نظر چیدمان و کاربرد وسایلی که در فضا قرار میگیرند. در طراحی داخلی اداری چیدمان و قرارگیری عناصر و وسایل اهمیت زیادی پیدا میکند، چرا که بر میزان بهرهوری، نوع ارتباطات درون سازمانی، روند کار کارکنان و.. به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی میگذارد.
فهرست مطلب
نکاتی که در دکوراسیون داخلی اداری باید رعایت شود
1. رنگ و نورپردازی
یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری، رنگی است که در دیوار، مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی استفاده می شود. بنابراین با توجه به اهمیت رنگ در در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری هرچه طراحان از رنگ های مناسب و شاد تری استفاده نمایند بدون تردید تاثیر مثبت تری در روحیه کارکنان خواهند داشت.
در هنگام استفاده از رنگ برای دکوراسیون باید با در نظر گرفتن محدودیت های ان سازمان اقدام به انتخاب رنگ نمود. همچنین در دکوراسیون اداری باید از رنگ هایی استفاده شود که معمولا اقبال عمومی با انها همراه می باشد و موجب نارضایتی عمومی نباشد.
طراحی دکوراسیون اداری باید از رنگ بندی درستی برخوردار باشد و در کوراسیون اداری می بایست از رنگ هایی استفاده شود که مرتبط با فعالیت اداری در آن اداره باشند و بتوانند در القا حس رسمی و اداری بودن به شما کمک نمایند و همچنین بالا رفتن حس اعتماد به نفس کارکنان را موجب شود.
2. مبلمان
انتخاب درست مبلمان جزوی از اصول طراحی داخلی اداری است. با توجه به کاربرد فضای هر بخش، طرح و فرم مبلمان در بخشهای مختلف یک اداره و دفتر کار متفاوت است. اگر دکوراسیون اداری به سبک مدرن طراحی شده باشد بهتر است مبلمان و رنگهای آنها هم متناسب با سبک دکوراسیون باشد. همچنین راحتی مبلمان مورد استفاده کارکنان و همچنین تناسب آنها با کاری که انجام میدهند در دکورسیون اداری مدرن اهمیت دارد.
3. زیبایی و خلاقیت
در طراحی دکوراسیون داخلی اداری علاوه بر توجه به زیباسازی فضا بهینه سازی فضا نیز از لحاظ کاربردی و صوتی و بصری حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که وسایل کاربردی در فضای دکوراسیون اداری باید به شیوه ای مرتب و منظم چیده شوند.
در فضای اداری کوچک بهتر است برای ایجاد نظم بیشتر از کمدها و قفسه های اداری استفاده شود تا فضای کاری شما بی نظم و آشفته به نظر نرسد. در طراحی مکان های اداری باید به نورپردازی محیط نیز توجه ویژه ای داشته باشید.
توجه داشته باشید که طراحی نورپردازی برای فضای اداری باید کاملا بدون نقص باشد و علاوه بر این باید از رنگ هایی برای طراحی دکوراسیون اداری استفاده شود که روی روحیه کارمندان تاثیر مثبتی داشته باشد.
4. اتاق مدیریت
خوب مسلما علاوه بر رفتار مدیرعامل این چیدمان اداری مدرن و دکوراسیون محیط اداری، طراحی میز اداری مدرن، مبلمان ها و حتی چیدمان اکسسوری ها است که بر مشتری و مخاطبان تاثیرگذار است. به همین دلیل باید طراحی دکوراسیون اتاق مدیر عامل را با حساسیت بیشتری انجام داد
برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید ابتدا اهداف خود را از طراحی دکوراسیون این اتاق تعیین کنید. پس از آن می توانید کار را شروع کنید. باید گفت که طراحی اتاق کار اداری، طراحی اتاق کار در منزل و طراحی اتاق مدیریت موضوع و امری کاملا تخصصی که نیاز به مهارت فرد متخصص و کارشناس فعال در این حوزه را می طلبد.
از اتاق مدیریت می توان به عنوان قلب تپنده یک سازمان و مجموعه نام برد. همچنین به علت این که یک مدیر باید تایم زیادی را در اتاق خویش بگذراند باید پلان اتاق مدیریت به گونه ای باشد تا انرژی مدیر را حفظ کند. دفتر مدیریت جز مهمترین بخش ها و قسمت های هر مجموعه است که باید به طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه ای داشت. چرا که وی با در نظر گرفتن عملکرد مدیریت یک اداره و همچنین پرستیز کار مدیریت، اتاق مدیر را به نحوی سازماندهی می کند که منجر به افزایش عملکرد آن شود.
5. پارتیشن
پارتیشنها و دیوارهای جداکننده یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی اداری هستند که طراحی آنها با توجه به نوع روند کار کارکنان انجام میشود. وجود فضای خصوصی برای هرکارمند باعث افزایش تمرکز و آرامش آنها خواهد بود. کاربرد پارتیشن برای دفاتری که فضای کافی برای ایجاد اتاقهای مختلف ندارند بسیار کاربردی و مفید است، در این حالت تعامل کارکنان و مشتریان بیشتر خواهد شد.
پارتیشنهای شیشهای و شفاف به ایجاد ارتباط بصری کارمندان کمک کرده و حس تعامل و همکاری را افزایش میدهد. برای ایجاد فضای صمیمی و سرزنده جداکنندههای شیشهای توصیه میشود.
6. پرده
همانطور که گفتیم نور یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است. پردهها به شما کمک میکنند تا میزان نور ورودی به فضای داخلی و همچنین ایجاد فضایی دنج را کنترل کنید. در دکوراسیون داخلی اداری از پردههایی استفاده کنید که به راحتی باز و بسته شوند و هر زمان که به نور بیشتری احتیاج دارید آنها را باز کنید.